زنجان - مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۳۶ انصارالمهدی( عج) با بیان اینکه دوران امامت امام جواد(ع) یکی از سخت ترین دوران ها بود گفت: امام جواد (ع) در مقابل مصائب و گرفتاری‌های روزگار به شدت شکیبا و بردبار بودند.
کد خبر: ۹۵۲۱۱۰۶
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵

امام جواد (ع) در مقابل مصائب و سختی های روزگار به شدت شکیبا و بردبار بودند

حجت الاسلام محبعلی احدی در گفتگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام جواد (ع)، اظهار کرد: امام جواد (ع) در مقابل مصائب و گرفتاری‌های روزگار به شدت شکیبا و بردبار بودند.

وی با بیان اینکه امام جواد (ع) دریای جود و کرم بود و از نامش پیدا است گفت: دوران امامت و همچنین شهادت ایشان یکی از سخت‌ترین دوران‌ها بود و امام جواد (ع) را با سم به شهادت رساندند.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در تیپ۳۶ انصارالمهدی (عج) با اشاره به اینکه امام جواد (ع) از عابدترین مردم بود که با ویژگی‌های اخلاقی، رفتاری و جود و بخشش در دوران خویش زبانزد عام و خاص شده بود گفت: این امام بزرگوار جلسه‌های مختلف مناظره علمی در حوزه‌های مختلف علوم انسانی و اسلامی داشتند.

وی ادامه داد: صبر و بردباری در مقابل مشکلات، شجاعت در گفتار، جود و احسان، نیکوکاری، نیکو سخن گفتن، پاسداری از حریم امامت، پارسایی، نبوغ در علم و دانش و سایر موارد از مهمترین ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری این امام معصوم بود.

حجت‌الاسلام احدی بیان کرد: این امام بزرگوار برای تحکیم و گسترش تشیع و تقویت فرهنگ شیعی تلاش بسیاری کرد و باعث نفوذ دین اسلام و تفکر شیعه در جهان شدند.

وی با اشاره به جوان بودن حضرت امام جواد (ع) در دوران امامت تصریح کرد: از ویژگی‌های والای امام جواد (ع) می‌توان به جوان بودن ایشان، تقوا و خویشتن داری در دوران جوانی، و بذل و بخشش، انفاق و نیز پرهیزکاری و مناعت طبع اشاره کرد.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در تیپ ۳۶ انصارالمهدی (عج) بر ضرورت الگوگیری از سیره زندگانی آن حضرت تاکید کرد و گفت: امام جواد (ع) همانند سایر ائمه الگوی کامل انسان مداری و نمونه بارز عبادت و بندگی بود.

ارسال نظرات