خبرهای داغ:
کد خبر: ۹۵۲۱۲۲۱
|
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹

دکتر حیدری، مسئول سازمان بسیج اساتید خوزستان در میزگرد خبرگزاری بسیج به مناسبت سالروز شهادت شهید چمران و روز بسیج اساتید عنوان کرد: شهید چمران دوران کودکی خود را با وجود شرایط سخت زندگی اما روی پای خود ایستاد و زندگی و تحصیل را در مراتب ممتاز و عالی سپری کرد و تلاش کرد تا بیشتر هزینه های خود را با توان خود تامین کند  او می تواند یک الگو باشد برای جوانان که از چنین بستری به چنین جایگاهی می رسد و نشان میدهد که انسان در سختی ها ساخته می‌شود

 

حیدری ادامه داد:منش ها و امور جاری زندگی شهدا وقتی بررسی می شود هر کدام به نوع خود یک کلاس درس است امروز  در دنیا، جنگ سبک زندگی است و کشورها در تلاشند که سبک زندگی خود را توسعه دهند.

 

به گفته دکتر حیدری گام اصلی دشمن نفوذ در سبک زندگی مردم مااست تا از طریق آن اقدامات بعدی خود را انجام دهند ما باید سبک زندگی شهدا را به شکل اثر بخش عنوان کنیم ، سخنان، وصیت ها و به ویژه در مورد شهید چمران  که به چه نقطه ای از معنویت و ولایت مداری رسیدند.

 

وی با اشاره به برنامه روز بسیج اساتید در استان گفت: ۳۱ خرداد ماهنمایش نیروهای انقلابی به صورت پرشکوه در دانشگاه ها  در روز بسیج اساتید در پنج نقطه استان صورت می گیرد.

 

در ادامه، دکتر افروس، رییس دانشگاه های آزاد اسلامی خوزستان و واحد اهواز در میزگرد تخصصی خبرگزاری بسیج عنوان داشت؛ سیره رفتاری و روحیه جهادی و استکبار ستیزی شهید چمران به عنوان یک الگو در بسیاری از کشور های دیگر نیز شناخته شده و با توجه به توان بالای شهید در مسایل نظامی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی به عنوان یک الگو مناسب برای جوانان و دانشگاه و حوزه علمیه مطرح باشد وظیفه ما دانشگاهیان سنگین تر از قبل در مسیر آرمان های انقلاب هست. شهید چمران بانی مقاومت در منطقه بودند و ادامه دهنده راه ایشان حاج قاسم سلیمانی بودند.

 

افروس  ادامه داد: در دانشگاه اقدامات خوبی در حال طرح ریزی هستیم یک برنامه تحولی ۵ ساله دانشگاه آزاد  داردکه ۳ محور اصلی دارد که یکی دانشگاه پرورش قوه عاقله کشور و توسعه دهنده فضای انقلابی، دانشگاه سرآمد و پاسخگو و دانشگاه کارآمد و پایدار است 

بخش هایی زیادی از این برنامه حول فعالیت های  دانش بنیان هستند و برنامه های فرهنگی خوبی نیز در آن دیده شده است.

 

وی افزود: تلاش میکنیم که دانشجویان را به اسلحه آگاهی مجهز کنیم  برنامه های بصیرتی در حوزه های دانشجویی و اساتید برگزار می کنیم در قالب اردوهای دانشجویی فرهنگی و راهیان پیشرفت نیز برای آشنایی دانشجویان با پیشرفت های کشور برگزار می شود.

 

رییس دانشگاه های آزاد اسلامی خوزستان عنوان داشت: برنامه های نیز برای اساتید برای بازدید از صنایعی که پس از انقلاب شکل گرفتند و توسعه یافتند برنامه های تحت عنوان جهاد تبیین مرتبا در حال اجرا است اساتید مشاور فرهنگی نیز در حال تربیت هستند تا بتوان فضای دانشگاه را پویا و فعال همزمان با آگاهی بخشی و درک شرایط زمانه باشد.

 

دکتر افروس اظهار داشت: شهید چمران توانست بسیاری را از لبنان و سوریه تا ایران به عنوان استاد فیزیک پلاسما تحت تاثیر قرار دهد و او یک الگوی موفق برای اساتید و جوانان است و انتظار می رود ما بتوانیم در دانشگاه ها نسبت به ترویج الگوی موفق عمل رای جوانان هم دانشگاهیان و اساتید  آنها را انجام بدهیم.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار