خبرهای داغ:
جلسه تفسیر قرآن کریم با محوریت آیات سوره مبارکه اسراء در پایگاه شهید محمد بنیادی در مسجد امام حسین علیه الاسلام برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۲۱۲۲۶
|
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۵

جلسه تفسیر قرآن کریم پایگاه شهید بنیادی قم با موضوع احترام به والدین

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، موسوی مربی تربیتی پایگاه شهید بنیادی با اشاره به آیه 23 سوره مبارکه اسراء بیان داشت: در آیه «وَ قَضى‏ رَبُّکَ أَلَّا تَعْبُدُوا إِلَّا إِیاهُ وَ بِالْوالِدَینِ إِحْساناً إِمَّا یبْلُغَنَّ عِنْدَکَ الْکِبَرَ أَحَدُهُما أَوْ کِلاهُما فَلا تَقُلْ لَهُما أُفٍّ وَ لا تَنْهَرْهُما وَ قُلْ لَهُما قَوْلًا کَرِیم» پروردگارت مقرّر داشت که جز او را نپرستید و به پدر و مادر نیکى کنید. اگر یکى از آن دو یا هر دو نزد تو به پیرى رسیدند، به آنان «اف» مگو و آنان را از خود مران و با آنان سنجیده و بزرگوارانه سخن بگو، نسبت به احسان به والدین سفارش بسیار موکدی شده است.

وی ادامه داد: در احادیث، در مورد احسان به والدین بسیار سفارش شده و از آزردن آنان نکوهش به عمل آمده است: پاداش نگاه رحمت به والدین، حج مقبول است. رضایت آن دو رضاى الهى و خشم آنان خشم خداست. احسان به پدر و مادر عمر را طولانى مى‌‏کند و سبب مى‏‌شود که فرزندان نیز به ما احسان کنند. در دیگری احادیث آمده است: حتّى اگر تو را زدند، تو «افّ» نگو، خیره نگاه مکن، دست بلند مکن، جلوتر از آنان راه نرو، آنان را به نام صدا نزن، کارى مکن که مردم به آنان دشنام دهند، پیش از آنان منشین و پیش از آنکه از تو چیزى بخواهند به آنان کمک کن.

انتهای پیام/ کهندانی

ارسال نظرات