همت جهادگران بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان طی سه ماهه اخیر منجر به ویزیت رایگان چهار هزار و ۳۴۴ بیمار در مناطق محروم و دور افتاده این استان پهناور شد.
کد خبر: ۹۵۲۱۴۰۶
|
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸

به گزارش خبرنگار بسیج اززاهدان، هدفشان خدمت بی‌منت است در هر جایگاهی که باشند، هر بار مشکلی پیش آمد از بلایای طبیعی تا غیرطبیعی که منجر به افزایش نگرانی مردم شد زمان و مکان برایشان فرق نداشت چرا که با تفکر بسیجی و روحیه انقلابی و از آنجا که اسم رمزشان کار جهادی است با ارائه خدمت بی‌منت برای ورود به عرصه‌ای که برای همه آزاد است ورود کردند و سنگ صبور و مرهمی بر دردها شدند.

با خود عهد و پیمان بسته‌اند پیرو فرمان رهبر معظم انقلاب در خدمت مردم باشند، حالا تا هر زمانی که طول بکشد.

اینان سفیدپوشان بسیج جامعه پزشکی هستند که عزمشان را جزم کردند تا گام‌های خیرخواهانه‌شان در مناطق دورافتاده و محروم سیستان و بلوچستان مرهمی بر دردهای نیازمندان باشد.

همت‌شان را بکار گرفته‌اند تا با ویزیت رایگان و ارائه خدمات بهداشتی درمانی به افراد، با قدم‌های دلی برای هدف والا و ارزشمندشان ‏در این مسیر حرکت می‌کنند تا لبخند را بر لبان بیماران نیازمند حک کنند.

فاطمه کمیلی، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در زاهدان با بیان اینکه خدمت بی‌‏منت در راستای حمایت و حفاظت از سلامت جامعه توسط بسیجیان جامعه پزشکی استان با ‏قوت در دستورکار است، اظهارداشت: طی سه ماهه اخیر با اعزام ۳۳ تیم فوق تخصص و تخصصی به مناطق محروم و ‏دور افتاده استان یک‌هزار و ۱۳ نفر ویزیت رایگان شده و از داروی رایگان بهره‌مند شدند. ‏‎

وی افزود: به دنبال ارائه خدمات بهداشتی درمانی رایگان در مناطق دورافتاده ۴۶ تیم عمومی نیز اقدام به ویزیت و درمان یک‌هزار و ۸۳۱ نفر از بیماران و ارائه داروی رایگان به آنان کردند.

فاطمه کمیلی ادامه داد: با اعزام ۳۲ تیم بینایی سنجی به نقاط مختلف سیستان و بلوچستان ۵۰۸ نفر از خدمات رایگان در حوزه چشم ‏پزشکی بهره‌مند شده و ویزیت شدند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه مشکل بهداشت دهان و دندان از اساسی‌ترین مشکلات مردم ساکن در مناطق حاشیه و محروم است، بیان کرد: با اعزام ۳۲ تیم دندانپزشکی و همتی که دندانپزشکان این حوزه به شکل جهادی با حضور در مناطق محروم داشتند ضمن افزایش آگاهی افراد برای رعایت بهتر بهداشت دهان و دندان، نسبت به ترمیم دندان‌های آسیب دیده افراد اقدام شد که در این زمینه ۴۵۳ نفر معاینه شده و از خدمات مختلف مانند ترمیم، کشیدن دندان و جرمگیری به صورت رایگان استفاده کردند.

کمیلی اظهارکرد: گسترش عدالت در ‏سلامت یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی به شمار می‌رود، در این ‏زمینه بسیج جامعه پزشکی در صحنه‌ها و موقعیت‌های مختلف در راستای ‏کاهش آلام مردم ورود کرده تا ‏مرهمی بر درمان بیماری آنان باشند‎.

وی با بیان اینکه بسیج جامعه پزشکی برای حفظ سلامت جامعه در هر عرصه‌ای حضور مؤثر دارد، افزود: اهدای خون ۱۲ نفر، اعزام تیم آموزشی به نقاط مختلف مبنی بر آموزش پروتکل‌های بهداشتی و فاصله ‏گذاری اجتماعی در راستای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، اهدای بسته‌های بهداشتی و معیشتی از دیگر اقداماتی به ‏شمار می‌رود که توسط بسیجیان به صورت مداوم در حال انجام است‎.

رئیس بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه افتخار ما به عنوان سرباز خدمت بی‌منت به مردم ‏است، خاطرنشان کرد: در این عرصه بدون هیچ چشم داشتی وارد میدان شده‌ایم و در مناطق مختلف ‏شهری و روستایی اقدام به ویزیت و ارائه داروی رایگان می‌کنیم. ‏

ارسال نظرات