خبرهای داغ:
معاون فروش و خدمات مشتركین شركت توزیع نیروی برق استان همدان خبر داد

پاداش صرفه‌جویی برق در سبد مشترکان خانگی/ مشترکین پرمصرف برق هم پاداش می‌گیرند

همدان-معاون فروش و خدمات مشتركین شركت توزیع نیروی برق استان همدان از پاداش صرفه‌جویی برق در سبد مشترکان خانگی در همدان خبر داد و گفت: امسال حتی مشترکین پرمصرف برق هم تشویقی می‌گیرند.
کد خبر: ۹۵۲۱۵۸۷
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸

غلامرضا یدالهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان در خصوص طرح‌های تشویقی وزارت نیرو برای صرفه‌جویی انرژی برق در بخش خانگی اظهار کرد: با توجه به ناترازی موجود در تولید و مصرف برق در دوره‌های پیک، در کنار افزایش زیرساخت‌ها برای تولید برق همواره موضوع مدیریت مصرف به عنوان یکی از مولفه‌های اصلی و برنامه‌های گذر از پیک در دستور کار شرکت توزیع نیروی برق استان است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته طرح‌های پاداش صرفه‌جویی به صورت محدود و تنها برای مشترکین الگوی مصرف برگزار شد، گفت: خوشبختانه این طرح با مشارکت و استقبال زیادی مواجه شد و بخش قابل توجهی از مشترکان مشمول پاداش صرفه‌جویی شدند که در قبض‌های مصرفی آن‌ها اعمال شد.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه در سال جاری نیز برای جلب مشارکت همگانی در بخش مصارف خانگی مشوق‌های جدیدی را نسبت به سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی کرده‌ایم و طرح پاداش صرفه‌جویی مانند سال گذشته از ابتدای خرداد ماه آغاز شده و در سبد مشترکین خانگی است، عنوان کرد: این طرح در سراسر کشور و همچنین استان همدان نیز اجرایی می‌شود.

وی تاکید کرد: بر اساس برنامه‌های مدیریت مصرف بخش خانگی امسال نیز طرح پاداش صرفه‌جویی برخلاف سال گذشته شامل تمام مشترکین می‌شود و حتی مشترکان پرمصرف نیز می‌توانند در این طرح مشارکت داشته باشند و از ظرفیت موجود بهره‌مند شوند و این امکان را هم فراهم کنند که سایر هموطنان از برق پایدار برخوردار شوند.

یدالهی خاطرنشان کرد: مبنای محاسبه پاداش‌ها میزان کاهش مصرف نسبت به سال گذشته است، رقم این پاداش‌ها به صورت پلکانی بوده و تا سقف ۲۰ برابر تعرفه خرید برق تعریف شده است.

وی با بیان اینکه تعرفه خرید برق هر کیلووات ۱۰۰ تومان تعریف شده که تا سقف ۲ هزار تومان صرفه‌جویی هر کیلووات ساعت را شامل می‌شود، یادآور شد: مشترکینی که بخواهند زیرالگوی میزان مصرف برق خود را کاهش دهند تا ۲ هزار تومان یعنی ۲۰ برابر مشمول پاداش می‌شوند، اما هرچه میزان مصرف آن‌ها بیشتر باشد، رقم پاداش آن‌ها به ازای هر کیلو وات ساعت کمتر خواهد شد.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با تاکید بر اینکه برای مشترکان مصرف برق الگویی تعریف شده که در مناطق عادی و گرمسیری متفاوت است، گفت: در مناطق عادی الگوی مصرف برق در ماه‌های گرم که شامل خرداد و شهریور ماه می‌شود ۳۰۰ کیلووات ساعت در ماه تعیین شده است.

وی اضافه کرد: در منطقه عادی که همدان جزو آن است، اگر مشترکی کاهش مصرف در محدوده ۱۵۰ کیلووات ساعت در ماه قرار گیرد و نسبت به سال گذشته مصرف را کاهش دهد در واقع سقف پاداش را دریافت می‌کند و به ازای هر کیلووات ساعت کاهش ۲ هزار تومان پاداش می‌گیرد.

یدالهی با بیان اینکه در پله بعدی، مشترکینی که مصرف آن‌ها در ماه بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ کیلووات ساعت باشد به ازای هر کیلووات ساعت کاهش مشمول ۱۵۰۰ تومان پاداش می‌شوند، گفت: خبر خوشی برای مشترکین پرمصرف و بالاتر از الگوی مصرف وجود دارد که مشترکین حتی تا ۱.۵ برابر بیشتر از الگوی مصرف برق داشته باشند یعنی ماهانه بین ۳۰۰ تا ۴۵۰ کیلوات ساعت مصرف دارند، می‌توانند به ازای هر کیلووات ساعت کاهش مصرف یک هزار تومان پاداش دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه مشترکینی که مصرف برق حتی تا ۲.۵ برابر بالاتر از الگو دارند یعنی ماهانه ۴۵۰ تا ۷۵۰ کیلووات ساعت مصرف داشته باشند به ازای هر کیلووات ساعت کاهش ۵۰۰ تومان پاداش دریافت می‌کنند، خاطرنشان کرد: ویژگی این طرح نسبت به سال گذشته آن است که برای مشترکین پرمصرف نیز پاداش درنظر می‌گیرد.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در خصوص نحوه دریافت پاداش‌ها از سوی مشترکین برق عنوان کرد: این پاداش‌ها محاسبه می‌شود و آن کیلواتی که نسبت به سال گذشته کاهش دادند، در قبض برق ماهانه درج می‌شود و برای دوره‌های بعدی نیز به صورت طلب خواهند داشت.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه مشترکین برق چطور می‌توانند مصارف خود را کاهش دهند و مشمول پاداش شوند، گفت: مشترکین برق با کاهش مصرف در ساعات اوج بار و مدیریت مصرف روشنایی ساختمان‌ها، تنظیم کولر‌ها و رعایت دمای آسایش (۲۴ درجه) مشمول دریافت پاداش می‌شوند.

یدالهی با اشاره به اینکه برنامه «برق من» طراحی شده است و اکثر مشترکان نیز آن را می‌شناسند، افزود: این برنامه راهکار‌های مدیریت مصرف دارد و با جزئیات برای همشهریان و هم‌استانی‌ها توضیح داده شده است که می‌توان به آن مراجعه کرد.

وی در پایان خواستار رعایت مصرف برق از سوی مشترکین شد و گفت: این مهم باعث می‌شود نه تنها پاداش مدیریت مصرف داشته باشند بلکه با شرکت توزیع برق همکاری داشته باشند تا بتوانیم با حفظ منابع ملی و پایداری شبکه از پیک بار سال جاری نیز عبور کنیم و هموطنان در هرجای ایران نیز از نعمت برق برخوردار شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار