خبرهای داغ:
مراسم گرامیداشت روز ملی بسیج اساتید با حضور جمعی از اساتید بسیجی در دانشگاه سمنان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۲۱۶۱۷
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، مراسم گرامیداشت روز بسیج اساتید با شعار «استاد بسیجی؛ جهاد تبیین و امیدآفرینی اعتلای نظام حکمرانی» با حضور اساتید دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی استان سمنان در سالن همایش‌های امیرکبیر دانشگاه سمنان برگزار شد.
سردار اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در این همایش با اشاره به نقش برجسته شهید چمران در برهه‌های مختلف تاریخ انقلاب اسلامی گفت:شهید دکتر مصطفی چمران آنچنان روح با عظمت و بزرگی داشت که در اوج بحران ها و در سخت ترین شرایط جنگ، یاد خدا را فراموش نمی کرد و برکات و اقدامات مهم وی در لبنان تا به امروز ماندگار است.
وی افزود:شهید چمران بعنوان یک دانشمند تمام عیار در عرصه های مختلف دفاعی نقش آفرینی کرد و از جمله کسانی بود که همواره در خط مقدم جهاد و مبارزه حضور داشت و با اراده ای راستین در کنار سایر رزمندگان اسلام حماسه پاوه را خلق کرد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ویژگی‌ها و ابعاد شخصیتی شهید چمران بعنوان الگویی شاخص برای اساتید انقلابی تصریح کرد:شهید مصطفی چمران همچون شهیدان تهرانی مقدم،فخری زاده و سایر شهدای علمی کشور ، با روحیه ای معنوی و الهی از یک سو به قله های علم در زمان خویش دست یافته بود و از سوی دیگر تربیت شده مکتب انقلابی امام خمینی بود ، او انقلاب اسلامی را با تمام وجود شناخته بود و همه ی هستی دنیایی خویش را فدای آن کرد تا این شجره طیبه پرتو روح بخش خود را برتمامی آفاق جهان گسترش دهد‌.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود:جوانان را باید با عمل و گفتار دقیق و صحیح و بدون حاشیه با تکیه بر جهادتبیین توجیه کنیم که صاحبان اصلی و آینده سازان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و رسالت امروز اساتید نیز با مؤلفه های تعهد و تخصص در کنار یکدیگر موثر خواهد بود.
دکتر ریواده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار نیز در این همایش گفت:
شعار ما می توانیم بر پایه جریان علمی قابلیت اجرا دارد و نقش دانشگاه ها در این عرصه در پیشران های توسعه استان مهم و راهبردی است.
ریواده ضمن بیان نقش برجسته اساتید بسیجی در رفع مشکلات بخش های مختلف استان سمنان بر ضرورت توجه به جایگاه علم و ظرفیت نخبگانی استان تاکید کرد وگفت:حضور اساتید در کارگروه ها و هیئت های اندیشه ورز در موضوعات فضای مجازی و چالش های جمعیت و آب می تواند نقش آفرین باشد زیرا عزت هر کشور مبتنی بر دانش و آگاهی نخبگان آن کشور است و تقویت ایمان و امید در حکمرانی مبتنی بر انقلاب اسلامی بعنوان یک اصل مهم است که تربیت افرادی همچون شهید چمران و سایر دانشمندان برجسته علمی از شاخصه های مکتب امام خمینی(ره) است.
گفتنی است این مراسم همزمان با سمنان در تهران و دانشگاه‌های منتخب سراسر کشور با حضور ۳۰ هزار استاد بسیجی و سخنرانی دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی بصورت ارتباط زنده تصویری برگزار شد.
خاطر نشان می شود شورای عالی انقلاب فرهنگی بنا به پیشنهاد سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، روز ۳۱ خرداد، سالروز شهادت شهید دکتر مصطفی چمران را به عنوان روز بسیج اساتید تعیین و نامگذاری کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها