خبرهای داغ:

تجلیل ستاد کل نیروهای مسلح از عملکرد هیئت های تیراندازی و هوانوردی سپاه عاشورا

تبریز- رئیس اداره ورزش و آمادگی جسمانی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در جلسه شورای سیاست گذاری ورزش واحدهای نظامی آذربایجان شرقی، از فعالیت های هیئت های تیراندازی و هوانوردی سپاه عاشورا تجلیل کرد.
کد خبر: ۹۵۲۱۶۳۷
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، در این جلسه که با حضور بازرسان ستاد کل و مدیران تربیت بدنی نیروهای مسلح استان و مسئولان سپاه عاشورا، اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در سالن جلسات سپاه عاشورا برگزار شد، مشروحی از گزارش عملکرد هیئت های تیراندازی و هوانوردی سپاه استان توسط بهرنگ سراجی ارائه شد.
سراجی در خصوص انجام عملیات مهندسی و بازسازی ساختمان سالن تیراندازی سلاح بادی دهکده فرهنگی ورزشی مقاومت عاشورا و تلاش بر رعایت استانداردهای فدراسیون، ایجاد اسلحه خانه استاندارد و تجهیز آن با گاوصندوق های مخصوص و امکانات حفاظتی مطابق با آئین نامه های ایمنی و اقدامات تأمینی و رعایت قوانین نگهداری اسلحه و مهمات، اردنانس و نت تسلیحات موجود در اسلحه خانه هیئت شامل تفنگ ها و تپانچه های بادی تفریحی ، آموزشی و حرفه ای ویژه مسابقات ورزشی، سلاح های خفیف، پینت بال، اهداف پروازی و ... با همکاری کارگاه سلاح های سبک مرکز تحقیقات و جهاد خودکفایی نزسا و مرکز تعمیرات صنایع جنگ افزارسازی ودجا و با حمایت های معاونت تربیت بدنی سپاه عاشورا اشاره کرد.
وی در خصوص برنامه ریزی برای برگزاری مستمر لیگ رشته های تیراندازی برای نیروهای مسلح استان خبر داد و افزود: مرکز آموزش سید الشهدای نزسا سالن تیراندازی مجهز به سیبل های الکترونیکی و سامانه های مانیتورینگ و نرم افزار های مدیریت میدان، رنکینگ و داوری برای فرماندهی میدان را داراست که در سال های گذشته مسابقات خوبی را با استفاده از همه این ظرفیت ها برگزار کرده ایم‌.
رئیس هیئت تیراندازی سپاه آذربایجان شرقی با اشاره به سفر اخیر سردار قربانی؛ رئیس فدراسیون تیراندازی کشور برای برای حضور در مجمع عمومی هیئت استان و برگزاری جلساتی با مسئولان سپاه عاشورا، اداره ورزش و جوانان و استانداری در مورد حمایت از رشته های تیراندازی و راه اندازی باشگاه های ورزشی و ساخت میادین تیر برای رشته اهداف پروازی گفت: در این زمینه طرح های مطالعاتی را از سنوات قبل در دستور کار قرار داده ایم و از چندین منطقه مناسب بازدیدهای میدانی توسط کارشناسان مربوطه انجام شده است و در صورت حمایت های دولتی لازم، آمادگی ساخت میادین تیر برای رشته تراپ را داریم.
وی در مورد همکاری با هیئت تیراندازی اداره ورزش و جوانان استان بیان کرد: در سال های گذشته ارتباط مستمری با هیئت ورزشی استان داشته ایم که البته این ارتباط در دوره رئیس جدید، کاهش محسوسی پیدا کرده ولی در صورت تمایل هیئت مذکور آماده همکاری در پیشبرد اهداف و برنامه های این رشته در سطح استان هستیم.
سراجی در مورد برگزاری کلاس های آموزشی، اوقات فراغت، طرح های تابستانی و استعدادیابی رشته تیراندازی در سطح کارکنان و خانواده کارکنان نیروهای مسلح، بسیجیان و عموم شهروندان، خاطرنشان کرد: هر ساله در فصول مختلف برای رده های سنی خواهران و برادران با تخفیفات ویژه برگزار می شود و امسال نیز با پایان عملیات مرمت و بازسازی سالن ، این فعالیت ها ادامه خواهد داشت.
وی افزود: در مورد آموزش و استعدادیابی اقدامات خوب و مؤثری به ویژه در بخش خواهران انجام گرفته که از جمله به کسب مقام دوم تپانچه در مسابقات لیگ کشوری بسیج و انتخابی باشگاه فرهنگی ورزشی مقاومت برای حضور در مسابقات لیگ فدراسیون اشاره کرد که در اواسط تیر سال ۱۴۰۱ در سالن تیراندازی مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد و در لیگ استانی مقام سوم نیروهای مسلح را کسب کرده ایم‌.
بهرنگ سراجی که مسئولیت هیئت هوانوردی سپاه آذربایجان شرقی را نیز برعهده دارد در مورد جانمایی و ساماندهی رشته های ورزش های هوایی در سطح استان توضیحاتی به هیئت بازدید کننده ستاد کل ارائه داد.
وی با اشاره به ارائه طرح پروژه راه اندازی پایگاه هوانوردی چند منظوره به کمیته ساماندهی پرواز پرنده های فوق سبک شورای تأمین استان در سنوات قبل و مکان یابی و اخذ تأییدیه از مراجع مربوطه، از ساخت سایت پروازی ورزش های هوایی در منطقه ارلان مرند در سال های گذشته برای رشته های پاراگلایدر، هنگ گلایدر، بالن و ... با سرمایه گذاری باشگاه سابق پاراگلایدر تبریز و آذر قارتال فعلی خبر داد.
سراجی به میزبانی پایگاه دوم شکاری شهید فکوری نهاجا در برگزاری اولین رویداد تبریز ۲۰۱۸ در دهه فجر سال ۹۶ به مناسبت انتخاب کلانشهر تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام با انجام نمایش های هوایی توسط خلبانان پرنده های فوق سبک پاراموتور، پاراترک، جایروپلن، هواپیما و پرنده های بدون سرنشین مدل رادیو کنترل و پهپادها و اجرای مانورهای آکروباتیک با همت و حمایت مرکز نمایش های هوایی سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح و باشگاه پرواز آزاد سیمرغ و استمرار این برنامه ها در مناسبت های رژه نیروهای مسلح در روز ارتش و هفته دفاع مقدس، برگزاری جشنواره ها و مسابقات استانی در بخش مسافت، فرود دقت و هدف زنی و اعزام به مسابقات کشوری و بین المللی، از ثبت رکورد های پروازی در بخش مسافت، کسب مقام های قهرمانی پاراگلایدر در مسابقات کرمانشاه و مسابقات پاراگلایدر به میزبانی نیروی هوافضا در تهران در سنوات گذشته توسط ورزشکاران برومند این هیئت، از آمادگی آموزش و تیم داری در رشته های ورزش های هوایی اشاره کرد.
رئیس هیئت هوانوردی سپاه آذربایجان شرقی در خصوص ایجاد پایگاه هوانوردی در منطقه با حمایت های ستاد کل نیروهای مسلح و نهادهای دولتی و استقرار رشته های تیراندازی از جمله اهداف پروازی، رشته های موتور سواری و اتومبیلرانی و ... در این پایگاه برای ساماندهی و فعالیت حرفه ای این رشته های پر مهیج اعلام آمادگی کرد.

تجلیل ستاد کل نیروهای مسلح از عملکرد هیئت های تیراندازی و هوانوردی سپاه عاشورا

در پایان جلسه توسط امیر سرتیپ فولادی به پاس قدردانی از تلاش های معاونت تربیت بدنی سپاه عاشورا در ترویج و توسعه رشته های ورزشی نظامی، علی حیدرپناه به عنوان دبیر شورای سیاست گذاری ورزش نیروهای مسلح آذربایجان شرقی انتخاب و از رؤسای هیئت های برتر مرکز ورزش سپاه استان تجلیل شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار