خبرهای داغ:
معاون پارک علم و فناوری خوزستان از اختصاص ۴۰ هکتار زمین برای ساخت پارک و ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۲۱۷۸۷
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، آقای بختیاری درخصوص طرح‌های در دستور کار برای توسعه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و ارتقا سطح شغلی و تولید‌های آن‌ها در خوزستان گفت: مجوز راه اندازی پارک علم و فناوری در استان در سال ۱۳۸۸ اعطا شد و درحال حاضر ۹ مرکز رشد، ۲۳ مرکز کانون و ۳ پردیس در خوزستان فعال است و ایده‌های مختلف جمع آوری می‌شوند.اختصاص ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان خوزستان

 

وی به مسائل و مشکلات حوزه پارک و علم و فناوری اشاره کرد و افزود: این موفقیت‌ها که همه به آن‌ها اذعان دارند این است که واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان توانسته اند بخشی از بار و نیاز‌های فناورانه را مرتفع کنند، درحالی رخ داده که از فضای فیزیکی مناسب و استاندارد محروم است.

 

بختیاری ادامه داد: برای حل این مشکل مسئولان از سال‌های قبل در گام اول اختصاص زمین برای ساخت پارک علم و فناوری را پیگیری کردند، ولی تاکنون به دلایل خاص خود این امر محقق نشد.

 

معاون پارک علم و فناوری خوزستان در تشریح آخرین کار‌های انجام شده برای توسعه زیست بوم فناوری می‌گوید: براساس آخرین جلسه در شورای برنامه ریزی استان با نظر و همکاری آقای حسینی محراب، استاندار خوزستان و اعضای این شورا، به جای زمین ۲۰ هکتاری که دارای مشکلاتی از جمله توپوگرافی بود و امکان جذب اعتبار نداشت، زمینی باشرایط بهتر به مساحت ۴۰ هکتار برای ساخت پارک اختصاص یافت.

 

این مقام مسئول به انجام کار‌های مطالعاتی ساخت پارک اشاره و اضافه کرد: درحال حاضر عملیات نقشه برداری درحال انجام است و مراحل اجرایی این پارک بعد از انتخاب مشاور آغاز خواهد شد، ضمن اینکه با کمک مسئولان استانی به ویژه استاندار و رئیس سازمان برنامه ریزی و بودجه خوزستان، اعتبار‌های خوبی برای اجرای طرح در نظر گرفته شده است و تلاش داریم تا پایان امسال خبر‌های خوبی برای شرکت‌های فناور داشته باشیم.

 

بختیاری گفت: برنامه داریم که در مراکز توسعه رشد پارک علم و فناوری، کانون‌های شکوفایی و نوآوری و همچنین پردیس‌های علم و فناوری تلاش خود را مضاعف کنیم، همچنین موفق شدیم مجوز راه اندازی ۳ پردیس را دریافت کرده ایم و بدون شک کمک زیادی به نیاز‌های فناورانه و حوزه اقتصاد دانش بنیان‌های استان خوزستان خواهد کرد.

 

وی درخصوص پرداخت ۵۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی صندوق شکوفایی ریاست جمهوری به شرکت‌های دانش بنیان می‌گوید: هفته قبل از ۲۰ تا ۲۳ خردادماه میزبان اعضای صندوق نوآوری و شکوفایی بودیم که باحضور آقای خیاطیان موفق شدیم ۴۳ فقره تسهیلات برای واحد‌های فناور و در قالب سرمایه در گردش، سرمایه ثابت و سرمایه نمونه سازی جذب کرده و قرارداد نهایی به امضا رسید و براساس آخرین گزارش‌های دریافتی از صندوق شکوفایی و نوآوری در استان، در روز‌های آینده این میزان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

 

در سال ۱۳۷۰ پارک علم و فناوری در کشور و در سال ۱۳۸۸ در خوزستان تاسیس شد و تا به امروز ۳۰۰ شرکت دانش بنیان در استان ما فعال هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها