برای اولین بار در کشور؛

نخستین همایش شهدای فرهنگ،هنر و رسانه در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان از برگزاری نخستین همایش تجلیل از شهدای فرهنگ، هنر و رسانه روز شنبه سوم تیر در این خطه از ایران اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۹۵۲۱۹۹۴
|
۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲

علی سرگزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان با بیان اینکه شهدا جان خود را فدا کردند تا ما امنیت، آسایش و آرامش داشته باشیم، اظهارداشت: شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند.

وی افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته قرار شد امسال برای نخستین بار همایش تجلیل از شهدای فرهنگ و رسانه سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این همایش با هدف تکریم و تجلیل از خانواده شهدای فرهنگ، هنر و رسانه با حضور مقامات استانی و کشوری، مشاور امور ایثارگران فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران برگزار خواهد شد.

سرگزی تصریح کرد: امید است برگزاری این همایش گشایشی برای تشکیل دبیرخانه دائمی شهدای فرهنگ، هنر و رسانه کشور در سیستان و بلوچستان باشد که موافقت اولیه آن نیز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفته شده تا از سال آینده این همایش به صورت کشوری در این خطه برگزار شود.

این مسئول با بیان اینکه سیستان و بلوچستان تنگه احد نظام است، بیان کرد: شهدا در دوران دفاع مقدس دِین خود را به این کشور و نظام و انقلاب اداء کردند امیدواریم بتوانیم ما با گرامیداشت و زنده‌نگه داشتن یاد و نام شهدا در قبال فداکاری آنان ادای دِین کنیم.

وی تاکید کرد: امید است با شکل گیری این دبیرخانه در سیستان و بلوچستان و در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بتوانیم هر ساله با احصا کردن مطالب و موارد مرتبط با شهدا از آنها در برگزاری همایش‌ها بهره‌مند شویم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان از برگزاری نمایشگاهی آثار هنرمندان بزرگ استان پیرامون شهدای فرهنگ، هنر و رسانه خبر داد و گفت: این نمایشگاه نیز با حضور مسوولان، خانواده شهدا و علاقمندان به فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت چهار تیرماه در سالن همایش‌های سینما هلال دایر خواهد شد.

سرگزی خاطرنشان کرد: مقرر شد در اجرای هرچه باشکوه تر این همایش‌ها ردیف بودجه‌ای نیز در وزارت فرهنگ مشخص شود تا بتوانیم برای برگزاری این همایش به صورت کشوری و ملی برنامه ریز کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار