خبرهای داغ:

اساتید دانشگاه جهاد تبیین را محوریت امیدآفرینی قرار دهند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول ضمن گرامیداشت روز بسیج اساتید گفت: اساتید دانشگاه وظیفه جهاد تبیین را با محوریت امیدآفرینی در جامعه مدنظر قرار دهند.
کد خبر: ۹۵۲۲۱۰۵
|
۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج دزفول سرهنگ بهروز حکمت پور روز چهارشنبه در نشستی که به مناسبت روز ملی بسیج اساتید در سالن جلسات دانشگاه جندی شاپور دزفول برگزار شد ضمن تبریک روز بسیج اساتید و گرامیداشت یاد و خاطره شهید چمران به واکاوی زندگی این شهید پرداخت و افزود: خلا دکتر چمران و نبود نیروی متخصص رزم، خسارت سنگینی به جمهوری اسلامی و انقلاب وارد کرد و موجب یاس شد چرا که ایشان نقش مهمی در کشور داشت.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول با بیان اینکه مصلح اجتماعی در کشور کم داریم، گفت: مصلح اجتماعی خودش را بدهکار جامعه می‌داند و مانند شهید سلیمانی به دنبال گره‌گشایی جامعه است البته در کشور فیلسوف، مجتهد و سردار داریم ولی برای رفع مشکلات انقلاب و جامعه نیازمند مصلح اجتماعی هستیم.

سرهنگ حکمت پور با اشاره به اینکه شهید چمران زندگی خود را صرف مسایل اجتماعی کرد و وارد عرصه نظامی هم شد، گفت: اکنون در کشور شاهد گرفتن تخصص در دانشگاه هستیم ولی باید در کنار تخصص، مصلح اجتماعی نیز تربیت شود چراکه با وجود هوش مصنوعی و پیشرفت‌های علمی طی سال‌های آینده می‌توان در عرض چند دقیقه پایان نامه تهیه کرد.

وی افزود: سرمایه گذاری زیادی روی علوم مختلف می‌شود ولی در سال‌های آینده با هوش مصنوعی این علوم قابل برداشت است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول داشتن علم را لازمه قدرت جامعه دانست و اظهارکرد: امروز رسالت سنگین دیگری بر دوش استادان دانشگاه به عنوان مصلح اجتماعی وجود دارد که جهاد تبیین با محوریت امیدآفرینی است.

وی افزود: دشمن در عرصه‌های مختلف ایمان، هنجارشکنی دختران، فحشا و فساد، پیداکردن ضعف‌ها و تنگناهای معشتی، برجسته کردن مشکلات، اختلاف افکنی بین جریانات سیاسی و کاهش امید بین مردم درخصوص عملکرد دولت، تحریف حقایق و تصویرسازی به عکس را هدف قرار داده است.

سرهنگ حکمت پور بیان کرد: وظیفه استادان دانشگاه در جهاد تبیین شناسایی و تببین این موضوعات و نقش جمهوری اسلامی در دنیا و پیشرفت‌های کشور در موضوعات هسته‌ای، موشکی، آب، برق، فاضلاب و زیرساخت‌ها طی ۴۰ سال گذشته است.

وی با بیان اینکه آمار این پیشرفت‌ها توسط صندوق توسعه جهانی داده شده است، افزود: دشمن ذهن جوانان را به شدت آلوده و فضای مجازی را بمباران کرده است از این رو بسیجیان مسوولیت دارند گره‌های ذهنی جوانان و نوجوانان را باز کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول گفت: امید است بتوانیم در بازکردن گره‌های اجتماعی و رفع مشکلات موثر باشیم و روحیه امیدآفرینی را در جامعه پرورش دهیم.

وی افزود: نتوانستن در انقلاب وجود ندارد چرا که می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های مردمی نظیر اقداماتی که در دوره کرونا شد، گام‌های موثری برداشت.

سرهنگ حکمت پور با بیان اینکه آمریکا و اروپا همچنان درگیر کروناه هستند، بیان کرد: نداشتن اعتماد به نفس و ناامیدی مشکلات را حل نمی‌کند؛ استادان دانشگاه باید روحیه نشاط را در بین دانشجویان شکوفا کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار