یادداشت؛

انقلاب اسلامی ایران برترین و بهترین گفتمان جهان را دارد

زنجان - انقلاب اسلامی ایران برترین و بهترین گفتمان جهان را دارد، چرا که اگر اینگونه نبود این همه هجمه برعلیه آن اتفاق نمی‌افتاد.
کد خبر: ۹۵۲۲۱۳۶
|
۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲

انقلاب اسلامی ایران برترین و بهترین گفتمان جهان را دارد

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ یکی ازموضوعاتی که شاید کمتر به آن پرداخته شده است نگاه و توجه به این نکته است که چرا انقلاب اسلامی ایران در رسیدن به برخی قله‌هایی که ترسیم کرده بود آن‌گونه که شایسته است موفق عمل نکرده ویا موفقیت خاصی به دست نیاورده است.


یاد‌داشت زیر سعی دارد تیتر وار به برخی ازاین عوامل بپردازد.


به جرات می‌توان گفت، انقلاب اسلامی ایران جزنادرترین انقلابات جهان است که با وجود اینکه تنها نزدیک یک سال از به ثمر رسیدن آن می‌گذشت جنگی به مدت هشت سال برآن تحمیل شد در شرایطی که هنوز پایه‌های انقلاب مستحکم نشده وهنوز آثار حکومت پهلوی در جامعه هست حزب بعث عراق با حمایت چند ده کشور اروپایی جنگی غیر منصفانه و نابرابر را شروع کرد.

جنگی که به گفته کارشناسان در زمان اتمامش حدود صدمیلیارد دلار خسارت برجای گذشت وهزاران نفر شهید وجانباز وآزاده وخرابی‌های فراوان که بیش از یک دهه زمان صرف دوباره سازی آن شد.

چهار سال جنگ داخلی توسط عوامل مسعود رجوی یا همان منافقین کوردل هم یکی از مشکلاتی بود که انقلاب با آن درحال مقابله بود یعنی هم ازداخل وهم ازخارج اقدامات مسلحانه علیه این کشور صورت میگرفت که خود هم عامل ناامنی وهم عامل عقب افتاده گی فراوان بود.


ترور شخصیت‌ها وتئوریسین‌های اصلی انقلاب که مهمترین وبزرگترین ضربه به انقلاب بود ترورشخصیتهایی، چون رجایی وباهنر ومطهری وبهشتی وشهدای محراب و... همه ازجمله جنایاتی است که علیه انقلاب اسلامی ایران انجام دادند، افرادی که هرکدام ملتی بودند برای ملت ایران.


تحریم‌های همه جانبه که ازاول انقلاب به جهت اخراج آمریکای جنایتکار وهم پیمانان نامردش ازایران شروع شده وهم اکنون به شکل فجیعتری ادامه دارد تحریمی که به بیان برخی مقامات کشور‌های بلندپایه، حتی آن‌ها طاقت تحمل این همه نامردی وتحریم راندارند وباز به بیان همین افراد کشورشان بیش ۶ ماه دراین امردوام نمی‌آورد تحریمی که الان به دارو هم رسیده واین کشور‌های مثلا طرفدارحقوق بشرمرتکب آن می‌شوند.


نکته‌ای که شاید بیشترازهمه صدای گله مندی مردم را در آورده است سوء مدیریت‌ها واختلاسهاست که همه یا توسط بی خیالان انقلاب ویا معاندان ایران مردم وسرزمین اتفاق افتاده ومیافتد که به ظاهر چهره انقلابی هم ممکن است داشته باشند که امیدواریم درگام دوم انقلاب این مطلب نیز مرتفع گردد.

مطلبی که توجه به آن حل کننده برخی بغض‌های نسل امروز است توجه به این امر است که باوجود تمام این اقدامات خصمانه ایجادبیش ازصدشبکه فارسی زبان ماهواره‌ای که هرروز هزاران ساعت برنامه برای این مردم مظلوم برنامه پخش میکنند ودائم درحال تخریب چهره اصیل انقلابند به طوری که همین مطلب باعث مهاجرت برخی نخبه گان به خیال اینکه آسمان دیگران آبی تراست نیز شده است.


همه این موارد به گونه‌ای حاکی ازآن بود که انقلاب ما برترین وبهترین گفتمان جهان را دارد چرا که اگر اینگونه نبود این همه هجمه یقینابرعلیه ان اتفاق نمی‌افتاد.

 

سيد احمد موسوی 

استاد و جامعه شناس 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار