خبرهای داغ:
دامغان_ مسابقات استانی بازی‌های بومی و محلی در رشته‌های چوب کشی و طناب کشی همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) در روستای حسن آباد شهرستان دامغان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۲۲۲۲۳
|
۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰

علی وفاخواه دبیر ورزش روستایی عشایری و بازهای بومی محلی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در دامغان اظهار کرد: بازی‌های بومی محلی ریشه در تاریخ و تمدن ایران زمین دارد و جزئی از فرهنگ یک منطقه محسوب می شود که با جذابیت‌های خاصی در میان اهالی آن منطقه از نسلی به نسل دیگر منتقل شده‌اند. 

وفاخواه هدف از برگزاری اینگونه مسابقات را احیای سنت‌های کهن، ایجاد تحرک، شور و نشاط اجتماعی، توسعه و گسترش بازی‌های بومی و محلی و تبادل آیین‌ها و فرهنگ‌های سنتی هر منطقه عنوان کرد. 

وی گفت: مسابقات استانی بازی‌های بومی و محلی در رشته‌های طناب کشی و چوب کشی همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) تحت عنوان جشن وصال با حضور بیش از ۵٠ ورزشکار از استان سمنان در سالن ورزشی شهدای گمنام روستای حسن آباد شهرستان دامغان برگزار شد.

دبیر ورزش روستایی عشایری و بازی‌های بومی محلی استان سمنان بیان کرد: در این مسابقات ۵ تیم از شهرهای شاهرود، میامی، مهدیشهر، دامغان، آرادان و یک تیم از روستای حسن آباد شهرستان دامغان در رده سنی بزرگسال با یکدیگر به رقابت پرداختند. 

وفاخواه افزود: در رشته طناب کشی تیم‌های روستای حسن‌آباد شهرستان دامغان، فولادکویر دامغان و میامی به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند و در رشته چوب کشی در وزن منفی ۶۰ کیلوگرم امیرحسین غلام سلطانی از روستای حسن آباد دامغان، وزن ٧٠ کیلوگرم ورزشکار شهر میامی ، وزن منفی ٨٠ کیلوگرم از شهرستان شاهرود به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند و در پایان از نفرات برتر هر رشته تقدیر به عمل آمد. 

به گزارش خبرگزاری بسیج، روستای حسن آباد با بیش از ١١٠٠ نفر جمعیت در ٣۵ کیلومتری شهرستان دامغان قرار دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار