خبرهای داغ:

تلاش چشم پزشک خیر تبریزی و یکهزار جراحی رایگان در گیوی خلخال

تبریز- با استقرار اکیپ خیریه پزشکی «نورآوران سلامت غرب» در شهرستان گیوی خلخال، بیش از ۱۰۰عمل جراحی رایگان برای اهالی محروم این منطقه انجام شد.
کد خبر: ۹۵۲۲۳۰۶
|
۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، دکتر بهنام غفارزاده، چشم پزشک خیر تبریزی در این خصوص گفت: از سال گذشته اکیپ پزشکی «نورآوران سلامت غرب» در استان مستقر شده و غرب کشور شامل استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کرمانشاه و کردستان را تحت پوشش قرار داده است.

وی افزود: به هر استان که می‌رویم و هر منطقه محرومی که انتخاب می‌کنیم، سه ماه در آنجا مستقر می‌شویم به طور مثال سه ماه در منطقه محروم گیوی خلخال در استان اردبیل هستیم.

دکتر غفارزاده اضافه کرد: اینجا حداقل ۱۰۰ نفر عوامل اجرایی به عنوان چشم پزشک و دندانپزشک فعال هستند و هر هفته اینجا ویزیت چشم و دندانپزشکی از اهالی محروم منطقه انجام می‌شود. آخر هر دوره، از آنجا که برای عده ای عمل جراحی چشم لازم است، دو تایم جراحی داریم. در ایام تعطیلی ۱۵ خرداد، سه روز مداوم جراحی چشم داشتیم و اتفاقا آخرین عمل به دست آقای دکتر قاضی زاده هاشمی، جراح و متخصص چشم و وزیر اسبق بهداشت انجام شد.

وی افزود: کل مجموعه پزشکی مذکور، وقف عام است و سه سایت در غرب کشور، جنوب و شرق داریم. این موسسه وارد بیستمین سال فعالیت خود شده و در استان آذربایجان شرقی هم به عنوان شعبه شمالغرب کشور، از سال گذشته فعالیتش را آغاز کرده است.

دکتر غفارزاده در خصوص فعالیت های خیریه پزشکی «نورآوران سلامت غرب» اظهار داشت: ما در اولین مرحله در چاراویماق بودیم و شهرستان گیوی، دومین مرحله این اقدام است. ما تا آخر تیرماه، در این منطقه سه هزار ویزیت چشم خواهیم داشت و حدود سه هزار هم ویزیت و درمان دندانپزشکی.

وی افزود: اینجا هر فرد محرومی از جمله مددجویان کمیته امداد در کل شهرستان گیوی و خلخال که جهت معاینه چشم و دندانپزشکی مراجعه می‌کنند، تمام ویزیت‌ها و جراحی چشم به صورت رایگان انجام می‌شود و هیچ هزینه‌ای از بیماران دریافت نخواهد شد. همچنین در حیطه دندانپزشکی، تمام افراد زیر ۱۴ سال به رایگان ویزیت شده و تمام خدمات ارائه شده دندانپزشکی به آنان به صورت رایگان خواهد بود.

این پزشک خوش آوازه و خیر تبریزی در خاتمه تصریح نمود: خوشبختانه در پی اقدام به انجام این عمل خیرخواهانه برای هموطنان محروممان توسط پزشکان استان آذربایجان شرقی، همکارانمان از استان اردبیل هم به کمک ما آمده‌اند و در انجام خدمات پزشکی رایگان در منطقه، ما را یاری می‌کنند.

«موسسه خیریه نورآوران» حدود ۲۰ سال پیش با هدف ارائه خدمات چشم پزشکی و دندانپزشکی رایگان برای کودکان زیر ۱۴ سال در سراسر کشور تاسیس شده و به صورت خیریه در مناطق مختلف محروم ارائه خدمات کرده است.

این موسسه سال به سال گسترش پیدا کرده و به سه، چهار شعبه ارتقا یافته که یکی از این شعب هم به همت دکتر بهنام غفارزاده، چشم پزشک خیر تبریزی در منطقه شمالغرب کشور به مرکزیت تبریز تاسیس شده است.

موسسه خیریه پزشکی «نورآوران سلامت غرب» تبریز امسال اولین خدماتش را در منطقه محروم چاراویماق هشترود شروع کرد و دومین منطقه هم که اقدام به ارائه خدمات کرده، شهرستان گیوی خلخال در استان اردبیل بوده که از دهم اردیبهشت در آنجا مستقر شده است.

در اکیپ مذکور بیش از ۱۰۰ نفر پرسنل شامل چشم پزشک، متخصص بیهوشی، اپتومتریست، دندانپزشک، کادر اتاق عمل، کادر بیهوشی و… به صورت مستمر جهت ارائه خدمات خیریه حضور دارند.

اعمال جراحی چشم پزشکی با حضور دکتر قاضی زاده هاشمی، موسس این موسسه خیریه و بزرگترین حامی موسسه که خودش هم به عنوان جراح در اکیپ ها حضور دارد و برای سایر پزشکان انگیزه بالایی ایجاد می کند، صورت می گیرد. در شهرستان محروم گیوی هم تاکنون اعمال جراحی خیریه برای ۶۵ نفر از هموطنان در اتاق های عمل کانکسی کاملا مجهز به تجهیزات پیشرفته و بروز پزشکی و امکانات کامل به صورت کاملا رایگان انجام شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها