خبرهای داغ:
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین؛

باغات استان قزوین شناسنامه دار می شوند

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با برنامه ریزی های انجام شده طرح شناسنامه دار کردن باغات در استان اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۲۲۵۱۴
|
۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸

 

قزوین_ به گزارش بسیج، محمد پیله فروش افزود: هدف از اجرای این طرح هویت بخشی یکپارچه به عرصه‌های باغبانی، ایجاد ارتباط مؤثر و پایدار با تولید کنندگان زیر بخش، تدوین بانک جامع اطلاعاتی، ثبت و پایش مبدا تولید محصولات باغی، کنترل باقیمانده آثار سموم شیمیایی و آفت‌کش‌ها و ارتقای کمی و کیفی صادرات محصولات باغی است.

وی اظهار داشت: سامانه سَبَک به صورت سامانه تحت وب است که از این طریق کشاورزان استان می‌توانند وارد و اطلاعات مربوطه را وارد کنند.

پیله فروش با بیان اینکه کشاورزان در سامانه سَبَک می توانند درخواست خود را ثبت و یک نفر را به عنوان کارشناس بازدید انتخاب کنند افزود: همچنین کشاورزان میزان منابع آب و خاک، تولید و .. را در سامانه ثبت که شناسنامه‌ای برای واحد صادر می‌شود و سال‌های بعد نیز بایستی به همین روال انجام شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در فرآیند طراحی شده برای اجرای این طرح ملی، تمامی مراحل ثبت و صدور شناسنامه واحدها در سامانه تحت وب بهره‌برداران نظام صنفی کشاورزی موسوم به سَبَک انجام می شود که با کد دسترسی طراحی شده در این سامانه برای مراکز تولید محصولات باغبانی، امکان پایش مبادی تولید و استانداردسازی محصولات جهت صادرات و تنظیم بازار داخلی ایجاد خواهد شد.

به گفته وی ؛ این طرح ملی هم اکنون در سطح استان و شهرستان های تابعه پیگیری و اجرا می شود.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها