خبرهای داغ:
گفتگوی اختصاصی؛

ماجرای کارآفرینی با «گنج نهان» که از دور ریختنی ها حاصل شد

رضا شریفات، کارآفرین و تولید کننده برتر بسیج سازندگی سپاه ناحیه ماهشهر خوزستان با ۱۵ نمایندگی فعال در سراسر کشور در گفتگو با خبرنگار بسیج از تولید محصولی دانش بنیان با دستگاه های ساخته خود عنوان می کند که در سطح کشور تک و منحصر به فرد است.
کد خبر: ۹۵۲۲۵۲۱
|
۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان؛ رضا شریفات جوان ۳۱ساله ماهشهری ۱۵ سال سابقه فنی دارد و کار ساخت درب و پنجره انجام می دهد او که بسیجی پایگاه ۱۴ معصوم حوزه امام علی (ع) ماهشهر است در گفتگو با خبرنگار بسیج با اشاره به رسالت بسیج و تفکرات بسیجی که در آغاز این کارآفرینی به او کمک کرده است می گوید: در شرایطی که خیلی ها به خاطر مشکلات اقتصادی و به ویژه در ایام کرونا از کار بیکار شدند ما با این شعار که «کار نشد نداره» و کسی که واقعا توانایی داشته باشد باید در شرایط سخت کار کند به همین رو زمانی که در یک نمایشگاه حضور داشتیم جرقه این موضوع در ذهن من زده شد و تصمیم گرفتم محصولی تولید کنم که در شرایط آب و هوایی گرمای خوزستان، شرجی و رطوبت که اکثر فلزات دچار فرسودگی و زنگ زدگی می شوند محصولی دانش بنیان تولید کنیم که در برابر شرایط آب و هوایی مقاوم باشد.

 

 

 

این کارآفرین برتر و جوان در سطح شهرستان ماهشهر عنوان می کند: کارگاه خود را در سال ۹۷ با یک خط تولید راه اندازی کردم و پیش از آن هم در زمینه نصب درب و پنجره اشتغال داشتم، نکته مثبت و قابل توجه محصول تولید شده در کارگاه ما این است که این محصول از مواد ضایعات و چیزهایی که در چشم مردم بی ارزش و غیر قابل استفاده هستند تولید می شود.

 

 

 

دست یاری گر بسیج سازندگی و تولید ۸ نوع محصول

 

او از دریافت ۱۰۰ میلیون تومان وام از بسیج سازندگی عنوان میکند که در ابتدای کارش باعث شد تا کارگاه فعال بماند و در دوران کرونا کارگاه به تولید ادامه دهد.

 

 

 

این کارآفرین از تولید ۸ مدل محصول در کارگاهش می گوید: فریم فرانسوی، فریم ۴۰ در ۶۰، درب و پنجره پی وی سی و.... محصولاتی که در صنعت ساختمان سازی بکار گیری می شوند.

 

 

 

 

 

فعالیت ۱۵ نمایندگی و اشتغال مستقیم و غیر مستقیم 

 

رضا شریفات در ادامه از ۱۵ نمایندگی در سطح استان و کشور می گوید: در حال حاضر پروفیل که ما در کارگاه تولید می کنیم به ۱۵ شهر و استان دیگر هم نمایندگی آن را اعطا کردیم از جمله؛ استان یزد، بوشهر، بندرعباس و در استان خوزستان هم شهرهای ماهشهر، هندیجان، اهواز، سوسنگرد و... نمایندگی فعال هستند که هر کدام چندین نفر را مشغول به کار کرده اند. ما در صورتی که ظرفیت تولید خود را بالا ببریم امکان صادرات این محصول به کشورهای عراق و ترکیه را هم داریم.

 

 

 

او عنوان می کند: در حال حاضر ۱۸ نفر به طور مستقیم در کارگاه فعال هستند و ۱۵ نماینده هرکدام اشتغال های خود را بوجود آورده و نیروی کار دارند در کنار آن هم نصاب ها و عاملیت های فروش بالغ بر ۵۰ نفر غیر مستقیم مشغول به کار هستند.

 

 

 

 

 

ماجرای گنج نهان از دور ریختنی ها

 

این کارآفرین جوان از نحوه تولید محصول خود عنوان می کند ؛ مواد اولیه مورد نیاز ما ا زمواد ضایعات و دور ریختن های صنایع چوب و ام دی اف تهیه می شود، فرمولاسیون تهیه این پروفیل خاص و انحصاری هست، مواد بازیافتی ا با کیلویی هزار تومان تهیه می کنیم و از طریق دستگاه ها ترکیب کرده و در قالب های آماده ریخته می شود و بهترین خاصیت این محصول ضد آب و ضد زنگ بودن آن است موضوعی که ما در خیلی از درب و پنجره های فلزی با آن مواجه هستیم که با گذر زمان دچار فرسوگی و پوسیدگی می شوند، این محصول سولفاته نمی شود، نیاز به رنگ ندارد.

 

 

 

بومی سازی دستگاه های تولید 

 

رضا شریفات بیان می کند؛ دستگاه های کار ما اکثرا تولید کشور چین و ترکیه هستند تصمیم گرفتم با قطعات خودروهایی که استفاده ای نداشتند و ضایعات محسوب می شدند دستگاه تولید پروفیل اختصاصی خود را راه اندازی کنم اگر به کارگاه من بیاید متعجب خواهید شد که چطور از وسایلی بی ارزش یک دستگاه تولیدی آماده کرده ام.

 

او ادامه می دهد: دستگاهی که ساختیم هزینه آن یک دهم هزینه نسخه خارجی آن هم نمی شود.

 

حضور در نمایشگاه ها 

 

شریفات در نمایشگاه های مختلف صنعت ساختمان منطقه آزاد اروند، اهواز، بین المللی تهران، بین المللی کیش بندر عباس، گلستان و گرگان حضور داشته و از منحصر به فرد بودن و‌تک بودن محصولش عنوان کرد.

 

آینده نگری و توسعه 

 

این کارآفرین جوان از برنامه ریزی ۵ ساله خود برای رشد و پیشرفت کارش می گوید: در حال حاضر برنامه ی۵ سال آینده خود را هم طرح ریزی کرده ام که اگر حمایت شوم این برنامه را طی دوسال یا کمتر اجرایی می کنم در حال حاضر دو خط تولید فعال داریم که مطمئنا با گسترش کار صادرات هم اتفاق می افتد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار