مدیر امور آب و فاضلاب زهک گفت: با ظرفیت یک دستگاه تانکر سیار ۱۴ هزارلیتری به روستاهای زهک آب‌رسانی در حال انجام است.
کد خبر: ۹۵۲۲۵۸۲
|
۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴

غلامحسین لکزائیان‌پور در گفتگو با خبرنگار بسیج در زهک، بیان کرد: افت فشار شدید آب در برخی روستاها و قطعی آب به‌ویژه در نقاط بالادست بعضی روستاها در چند روز اخیر به دلیل مشکل بالارفتن درجه حرارت و افزایش مصرف آب بوده است و تقریباً تمام روستاهای منطقهٔ سیستان را تحت‌الشعاع قرار داده است.

وی ادامه داد: دراین‌خصوص کار آبرسانی به شهرهای سیستان به‌صورت شبانه‌روزی و فعالیت مداوم در حال انجام و در همین راستا امور آب و فاضلاب شهرستان اقدام به استقرار بارج (شناور) جهت نصب الکتروپمپ جدید در چاه نیمه یک کرده است.
 
وی افزود: در حال حاضر پمپاژ آب خام از آبگیر چاه نیمه یک به تصفیه‌خانه آب روستایی زهک با حداکثر ظرفیت در حال انجام هست و مشکل افت فشار در شبکه نیز به‌زودی مرتفع خواهد شد.
 
مدیر امور آب و فاضلاب زهک در ادامه خاطرنشان کرد: در این مدت با ظرفیت یک دستگاه تانکر سیار ۱۴ هزارلیتری با کمک شرکت آب و فاضلاب استان به روستاهای جریکه، کهک، دشت امیرنظام، نواب، خدابخش و ده نادر، آب‌رسانی در حال انجام است.
 
لکزائیان پور اظهار کرد: در این مدت با اصلاح شبکه در برخی روستاها و نصب شیر برداشت عمومی در بعضی روستاها، سعی شده است تنش آبی پیش‌آمده به بهترین نحو ممکن، مدیریت شود.
 
وی توصیه کرد: باتوجه‌به گرمای طاقت‌فرسای هوا و کمبود منابع آبی شهروندان با مصرف بهینه و صرفه‌جویی، در تأمین آب شرب پایدار برای روستاهای منطقه سیستان همکاری لازم را داشته باشند.
 
در همین راستا در شهرستان هیرمند سبزپوشان سپاه پاسداران همچون همیشه با همتی جهادی به کمک مردم آمده‌اند تا اندکی از آلام مردم رنج‌کشیده از بی‌آبی را مرتفع کنند.
 
فروغی فرمانده سپاه ناحیه هیرمند دراین‌خصوص گفت: باتوجه‌به خشکسالی‌های چند ساله اخیر منطقه سیستان و تنش آبی که در شمال شهرستان هیرمند وجود دارد روزانه با تانکر به‌صورت سقایی به مردم آبرسانی می‌شود.
 

ارسال نظرات