خبرهای داغ:
فرماندار فامنین:

ما در حوزه کار فرهنگی و مهندسی فرهنگی غفلت کرده‌ایم

همدان- فرماندار فامنین با بیان اینکه پیوست فرهنگی اگر در کارهای ما باشد کارها بسیار خوب پیش می‌رود، گفت: در حوزه کار فرهنگی و مهندسی فرهنگی غفلت شده است و تصمیماتی که گرفته شده است تیشه‌ای بر ریشه بوده است.
کد خبر: ۹۵۲۲۶۵۱
|
۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سید روح‌الله حسینی در نشست صمیمی با جوانان شهرستان فامنین بر پیوست‌نگاری فرهنگی فعالیت‌ها تأکید و اظهار کرد: تأکیدات مقام معظم رهبری بر موضوع فرهنگ و پیوست فرهنگی مسئولیت ما در این حوزه را بیشتر کرده است.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند، فرهنگ زیربنا است و مثل هوایی است که ما تنفس می‌کنیم و در جای دیگر فرموده‌اند؛ دین و فرهنگ چیزی است که من حاضرم جانم را برای آنها بدهم‌.

فرماندار فامنین با بیان اینکه پیوست فرهنگی اگر در کارهای ما باشد کارها بسیار خوب پیش می‌رود، بیان کرد: در حوزه کار فرهنگی و مهندسی فرهنگی غفلت شده است و تصمیماتی که گرفته شده است تیشه‌ای بر ریشه بوده است.

وی ادامه داد: از نوزادی باید به دنبال فرهنگ فرزندان باشیم زیرا دشمنان ما عروسکی (باربی) می‌سازند و طوری ذائقه فرزندان را شناسایی می‌کنند که اگر مذهبی باشند از این عروسک‌ها خوششان می آید و همین لطمه‌ها و هجمه‌های زیادی به فرزندان می‌زند و پیوست‌های دیگر نیز دارد زیرا می‌خواهد ذائقه فرزندان ما را تغییر دهد.

حسینی تصریح کرد: نباید خیلی از مسائل را به پول گره بزنیم اگر بزنیم موفق نمی‌شویم و باید ظرفیت شناس باشیم و از ظرفیت روستاها استفاده کنیم و در همه روستاها مسجد داریم آیا مسجد فضای خوبی برای کار فرهنگی نیست و دشمنان مردم را از مساجد فاصله انداختند.

وی با بیان اینکه اکنون می‌توانیم فضا را برگردانیم و باید نقش خودمان را پیدا کنیم، عنوان کرد: فامنین مهد فرصت‌ها و ظرفیت‌ها است و باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم؛ مدارس، مساجد و ... فرصت هستند و تابستان بهترین فصل برای کار است و از این غفلت نکنیم و به دنبال کادرسازی و یارگیری باشیم.

فرماندار فامنین گفت: آن روستایی که دارای اتحاد، انسجام و وحدت رویه و اراده برای پیگیری کار است پیشرفت می‌کند و ما باید به کارهای گذشتگان نگاه کنیم و پیگیر امور مربوط به روستا باشیم‌.

وی افزود: نباید نقش مردم در مسائل مربوط به روستا از جمله مباحث فرهنگی نادیده گرفته شود و بایستی در امور جریان ساز و از امکانات و داشته ها استفاده و اهل ابتکار عمل بوده و نسبت به پیرامون خود بی تفاوت نباشیم.

حسینی ادامه داد: باید به دنبال اصلاح بعضی فرهنگ‌ها باشیم، مطالبه گر باشیم و سبک زندگی شهدا را سرلوحه کارها قرار دهیم و نباید جوانان را از مساجد ترد کنیم.

وی تصریح کرد: ایده پردازی، دغدغه برای احیای فرهنگ در روستاها، آسیب شناسی و اولویت بندی آسیب ها و به دنبال رفع آسیب بودن، در اولویت جوانان سطح شهرستان باشد.

فرماندار فامنین با بیان اینکه به مساجد روستاها توجه کنید و مساجد پایگاه رونق روستاها هستند، بیان کرد: هنر جوانان باید این باشد به سمتی برویم که افراد تأثیرگذار ‌در روستا شکل بگیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات