خبرهای داغ:
بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی در روز عید سعید قربان از سوی دامپزشکی خوزستان از ساعت ۶ الی ۱۴ انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۵۲۲۶۵۹
|
۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، ناصر عسکری فرد مدیرکل دامپزشکی استان گفت: هماهنگی‌های لازم با فرمانداری ها، شهرداری ها، ائمه جمعه و جماعات، سازمان جهاد کشاورزی استان، دفاتر نمایندگی، ولی فقیه، مراکز بهداشتی درمانی و کمیته امداد حضرت امام (ره) براب همکاری با این اداره کل برای نظارت بر روند ذبح دام ندری در روز عید قربان انجام گیرد.

 

نظارت بهداشتی دامپزشکی خوزستان برای ذبح نذورات در عیدقربان

 

همچنین حجت السلام و المسلمین خمیس بداوی نماینده دفتر، ولی فقیه در دامپزشکی استان با اشاره به حضور ناظرین شرعی در روز عید قربان در سطح استان از اتخاذ تدابیر لازم برای پاسخگویی مطلوب به مراجعان مردمی در کشتارگاه‌های دام استان در ایام مناسبت پیش رو و آمادگی کامل برای ذبح شرعی و بهداشتی دام همانند گذشته را خواستار شد.

 

در ادامه سرپرست معاونت سلامت دامپزشکی خوزستان با تشریح دستور العمل ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور در خصوص طرح نظارت بهداشتی دامپزشکی در روز عید سعید قربان، افزود: مکان‌های مناسب برای استقرار مراکز عرضه و ذبح دام و اکیپ‌ها شناسایی و تعیین می‌شود، و به منظور پاسخگویی تلفنی و هماهنگی بین شهروندان و گروههای عمل کننده در سطح شهر در اداره کل دامپزشکی استان و ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها کشیک برقرار خواهد شد.

 

بهمن جوشن ادامه داد: لازم است اولویت ذبح دام‌های قربانی در کشتارگاه باشد و متصدیان کشتارگاه‌های دام موظفند آمادگی لازم به منظور پذیرش دام‌های قربانی و ذبح آن‌ها از ساعت ۶ صبح الی ۱۴ بعد از ظهر روز عید سعید قربان را داشته باشند.

 

همچنین ضرورت دارد بازرس بهداشتی گوشت و ناظر شرعی در محل کشتارگاه، مستقر و آماده ارائه خدمات به شهروندان بوده و خودرو سردخانه دار برای حمل لاشه دام‌های قربانی پیش بینی شود ؛ همچنین برای نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح احتمالی دام در منازل اکیپ‌های سیار دامپزشکی نیز انجام وظیفه خواهند کرد.

 

شایان ذکر است همه خدمات بهداشتی، شرعی و بازرسی قبل و بعد از کشتار در کشتارگاه‌ها و دیگر اماکن به صورت رایگان ارائه می‌شود.

 

جلسه هماهنگی اقدامات نظارتی بهداشتی و شرعی عید سعید قربان با حضور مدیرکل، نماینده، ولی فقیه، روسای ادارات ستادی و شهرستانی در اداره کل دامپزشکی خوزستان برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها