خبرهای داغ:
گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد شهادت ۱۰ همرزم سردار شهید علی هاشمی، شهدای 4 تیر1367 در حسینیه شهدای گمنام شهرستان صیدون برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۲۳۰۶۳
|
۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶

 در این مراسم حجت‌الاسلام طباطبایی امام جمعه شهرستان صیدون ضمن خیرمقدم وخوشامدگویی روایتی از پیامبراکرم(ص) در شان گرامیداشت شهدا اشاره و افزود: قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : فَوْقَ كُلِّ ذِي بِرٍّ بَرٌّ حَتَّى يُقْتَلَ اَلرَّجُلُ فِي سَبِيلِ اَللَّهِ فَإِذَا قُتِلَ فِي سَبِيلِ اَللَّهِ فَلَيْسَ فَوْقَهُ بِرٌّ

 بالاى نيكى هر نيكوكارى نيكى است تا آنكه انسان در راه خدا كشته شود، و چون در راه خدا كشته شد ديگر بالاى آن نيكى (و عملى بهتر) نيست، 

سردار حاج مهدی رفیق دوست سخنران این برنامه گفت: زنده نگهداشتن محفل شهدا ، یاد و خاطره شهدا طبق فرمایش مقام معظم رهبری ارزشش از شهادت کمتر نیست یکی از بهترین کارهای فرهنگی این است که فرهنگ جهاد و شهادت را در کشور ترویج کنیم و تا زمانی که این فرهنگ در کشور حاکم هست این کشور آسیب نمی بیند .ما هرچه داریم، اعم از آبرو، حیثیت، آرامش،پیشرفت، عمران و آبادی و جایگاهی که در سراسر عالم داریم به برکت خون شهداست. اگر شهدا نبودند و جان فشانی نمی کردند معلوم نبود الان وضعیت جمهوری اسلامی ایران به چه صورت بود.

سردار رفیق دوست خاطر نشان کرد: دشمنان ایران اسلامی در ادوار گذشته هر موقع به ایران حمله کردند بخشی از خاک جمهوری اسلامی را از ایران اسلامی جدا کردند؛ تنها جنگی که درطول تاریخ ایران اسلامی اتفاق افتاد و یک وجب از خاک ما به دشمن داده نشد همین جنگ هشت سال دفاع مقدس بود..

وی بیان کرد: اعتقاد ما این است تا زمانی که ادامه دهنده راه شهدا و پشت سر ولایت هستیم و از رهبر و ولی فقیه زمان اطلاعت کنیم همیشه مسیر عزت و قدرتمندی وجود دارد و همیشه در جهان حرف برای گفتن داریم. 

در ادامه ایشان به حضور مردم در صحنه اشاره و گفت: در هر صحنه و دشواری که به وجود آمد مردم حضور پیدا کردند و به اعتقاد ما نظامیان بزرگترین ابزار قدرت ملی یک کشور حضور مردم هست نه سلاح و تجهیزات. سلاح و تجهیزات نیاز هست،پس مردم ولی نعمت ما هستند و مسئولین باید به این مردم خدمت کنند؛ هر جایی که انقلاب دچارمشکل شد حضور مردم نقشه های دشمنان را نقش بر آب کرد.

سپس مراسم با مداحی حاج رضا نبوی و اهدای لوح سپاس به خانواده شهدا به پایان رسید. 

در حاشیه این مراسم سرگرد نعمتی نژاد فرمانده حوزه مقاومت بسیج مالک اشتر از حضور باشکوه مردم، مسئولین و خانواده معظم شهدا تقدیر و تشکر کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار