خبرهای داغ:
شکری خبر داد

پرداخت ۲۲ هزار فقره تسهیلات بدون سود به حساب مستمری‌بگیران صندوق بیمه کشاورزان همدان

همدان-مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان گفت: توسط این صندوق در استان در دولت سیزدهم ۲۲ هزار فقره تسهیلات ۵ میلیون تومان بدون سود و ضامن به حساب مستمری بگیران صندوق پرداخت شده است.
کد خبر: ۹۵۲۳۰۹۱
|
۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حاتم شکری در جلسه صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر شهرستان بهار اظهار کرد: در سطح استان همدان ۱۴۵ هزار نفر بیمه شده صندوق بیمه روستائیان و عشایر بوده که از این تعداد ۷ هزار و ۶۰۰ نفر از این صندوق ماهیانه حقوق دریافت می‌کنند و تعداد بیمه شدگان این صندوق در شهرستان بهار ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر است.

وی گفت: در شهرستان بهار در حال حاضر یک هزار خانوار حقوق و مستمری از کارافتادگی، بازنشستگی و فوت دریافت می‌کنند و خوشبختانه کارگزاران صندوق بیمه روستائیان و عشایر شهرستان بهار از نظر جذب افراد بیمه شده صندوق یکی از موفق‌ترین کارگزاران سطح استان همدان بوده و رتبه اول تا ششم کارگزاران استان به شهرستان بهار اختصاص دارد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان تصریح کرد: از یک هزار خانوار صندوق بیمه دریافت کننده حقوق، مستمری و ازکارافتادگی و فوت شهرستان بهار حدود ۱۰ درصد این افراد دارای تمکن مالی قوی هستند و ۹۰ درصد نیز مشکلات آنها با حقوق پرداختی صندوق مرتفع شده و نیازی به سازمان ها و نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی ندارند.

وی با بیان اینکه هر چه صندوق بیمه روستائیان و عشایر کشور بزرگ‌تر شود سازمان‌های حمایتی چون کمیته امداد و بهزیستی کوچک‌تر شده و کمک این سازمان‌ها واقعی‌تر خواهد شد، گفت: در حال حاضر از ۱۴۵ هزار نفر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر سطح استان همدان تعداد ۳۳ هزار نفر را بانوان تشکیل داده‌اند.

شکری ادامه داد: توسط این صندوق در استان همدان در دولت سیزدهم ۲۲ هزار فقره تسهیلات ۵ میلیون تومان بدون سود و ضامن به حساب مستمری بگیران صندوق پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه یکی از نیازهای این صندوق بیمه تکمیلی افراد تحت پوشش صندوق بود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷ هزار و ۵۰۰ نفر مستمری‌بگیر صندوق در سطح استان همدان از پوشش بیمه تکمیلی برخوردار هستند و یک هزار خانوار شهرستان بهار علاوه بر حقوقی که از صندوق دریافت می‌کنند پوشش بیمه تکمیلی نیز برای آنها شکل گرفته است.

شکری، همچنین نبود نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای بین صندوق بیمه روستائیان و عشایر و سایر صندوق های بیمه را یک چالش بزرگ برای این صندوق در گذشته دانست و گفت: خوشبختانه با پیگیری لازم این مشکل مرتفع شده و در سال گذشته در استان همدان ۲ هزار نفر نقل و انتقال سوابق بیمه‌‌ای در این صندوق داشته‌اند و یک هزار خانوار نیز سوابق خود را به این صندوق آورده‌اند.

*۱۵۷۰۰ نفر در بهار تحت پوشش صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند

فرماندار شهرستان بهار با بیان اینکه ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر در این‌ شهرستان تحت پوشش صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند، گفت: به تفکیک در بخش مرکزی ۴ هزار و ۲۰۰ نفر، لالجین  ۷ هزار نفر و صالح‌آباد ۳ هزار و ۹۰۰ نفر بیمه شده صندوق روستائیان و عشایر هستند و این شهرستان از لحاظ پوشش بیمه‌ای این صندوق شرایط بسیار خوبی دارد.

مجتبی فیض الهی با تأکید بر تلاش هر چه بیشتر کارگزاری های صندوق بیمه روستائیان و عشایر برای جذب افراد بیشتر تصریح کرد: از کارگزاران شهرستان درخواست داریم اگر در رابطه با فرآیند جذب دارای مشکل هستند مشکلات خود را برای مرتفع شدن با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات