به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر همایش فرهنگی اجتماعی با عنوان نه به اعتیاد با حضور مسئولان ادارات شبکه بهداشت و درمان، ورزش ،بهزیستی و جمعی از اولیای دانش‌آموزان در مدرسه ابوعلی سینا فیروزکوه برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۲۳۱۲۷
|
۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۲

سرپرست بهداشت و روان شبکه بهداشت شهرستان فیروزکوه در گفتگو با خبرنگار بسیج شهرستان فیروزکوه گفت: به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر همایش فرهنگی اجتماعی نه به اعتیاد با حضور مسئولان ادارات شبکه بهداشت و درمان، ورزش ،بهزیستی و جمعی از اولیای دانش‌آموزان صبح امروز  در مدرسه ابوعلی سینا برگزار شد.

بهاره سراج افزود: در این همایش که به مناسبت روز جهانی مبارزه با اعتیاد و با شبکه بهداشت و درمان ، بهزیستی، آموزش و پرورش، فعالان اجتماعی و جمعی از اولیای دانش‌آموزان در مدرسه ابوعلی سینا شهرک آل یاسین فیروزکوه برگزار شد، روش های مقابله با پدیده شوم اعتیاد در معرض دید عموم قرار گرفت.

وی گفت: مبارزه اثر بخش با مواد مخدر و پدیده شوم اعتیاد، به اقدامات اثربخش فرهنگی نیاز دارد.

سراج افزود: در کنار اقدامات موثر و جدی دستگاه های مختلف قضایی و انتظامی در مقابله با مواد مخدر و پدیده شوم اعتیاد، لازم است تا اطلاع رسانی صحیح، دقیق و اصولی به خانواده‌ها و جوانان صورت گیرد که این مهم جز با اقدامات فرهنگی، میسر نمی‌شود.

وی اظهار داشت: آموزش و آگاه سازی جامعه در کنار اقدامات دستگاه های مختلف امنیتی، قضایی و انتظامی و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مختلف از جمله فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهزیستی، آموزش و پرورش و اداره ورزش و جوانان می‌تواند جامعه را از آسیب اعتیاد به مواد مخدر دور کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اصول مبارزه با اعتیاد، پیشگیری و اطلاع رسانی از خطراتی است که استفاده از این مواد جوانان را تهدید می‌کند و در این امر آموزش و پرورش و دستگاه‌های فرهنگی نقشی مهم و محوری ایفا می‌کنند .

سراج یادآور شد: اگر خانواده‌ها و جوانان از خطرات سوء مصرف مواد مخدر به درستی آگاهی پیدا کنند، قطعا میزان تقاضای مواد مخدر کاهش یافته و می‌توان گام‌های اساسی در مقابله جدی با این بلای خانمان‌سوز برداشت.

وی در پایان ضمن قدردانی از ریاست شبکه بهداشت و درمان، مدیریت آموزش و پرورش و مدرسه، اداره ورزش و جوانان، بهزیستی و کلیه ارگان ها بیان کرد: امروز دانش آموزان مهارت خودآگاهی و کنترل هیجان  را آموزش دیده اند؛  بعد از آموزش با همکاری اداره ورزش و جوانان مسابقات ورزشی برگزار و به نفرات برتر جوایز اهدا خواهد شد.

 

خبرنگار بسیج/ طاهره حاجی مزدارانی

ارسال نظرات
آخرین اخبار