شهرکی گفت: باشگاه های استعداد یابی بهترین فرصت برای کشف استعدادهای ورزشی در بین بسیجان است.
کد خبر: ۹۵۲۳۳۵۴
|
۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹

سرهنگ پاسدار حسین شهرکی، مسئول تربیت بدنی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان در راستای تشریح برنامه های سه ماهه دوم سال این سازمان گفت: برنامه های ورزش بسیج تربیت بدنی بسیج در سپاه در دو محور آمادگی جسمانی کادر و اجرای برنامه های ورزش بسیج  در بین بسیجیان را به لحاظ اهمیت بسیاری که دارد، در دستور کار و فعالیت خود قرار داده ایم.

وی با اشاره به این مطلب که آمادگی جسمانی در بین بسیجیان آمادگی رزم را رقم میزند، افزود: اگر بسیجیان از آمادگی جسمانی بالایی برخوردار باشد می تواند در میدان رزم مقابل دشمنان داخلی و خارجی صف آرایی کند و ماموریت سپاه را به نحو شایسته ای انجام دهد.

مدیر تربیت بدنی سپاه سلمان ادامه داد:در همین راستا گردانهای بیت المقدس، ویژه برادران گردان های کوثر ویژه خواهران به شیوه های مختلف و متفاوتی آموزشهای ورزشی رافرا گرفته و می گیرند و گردان های امام علی که گردان های عمل کننده و نوک پیکان رزم در بسیج هستند نیز به شیوه دیگر آموزش می بینند.

شهرکی به اجرای بیش از 30 عنوان برنامه در سال جاری اشاره کرد و گفت: این برنامه ها بنا بر پیشنهاد پایگاهها، حوزه های مقاومتتربیت بدنی در نواحی و تربیت بدنی سپاه استانی توسط سازمان ورزش بسیج برنامه ریزی شده است که در سال جاری این برنامه ها را اجرایی کنیم.

این مسئول  با تاکید بر این مطلب که در هرفصل برنامه هایی متناسب با همان فصل اجرا شده و می شود، تصریح کرد: علاوه بر برنامه های شنا، تیر اندازی، برنامه های اقتضایی مانند برنامه کوهنوردی به یاد و نام شهید تهرانی مقدم با نام صعود سیمرغ در ارتفاعات تفتان با هدف ارتقا و حفظ آمادگی جسمانی بسیجیان  است  که برگزار شد.

مسئول تربیت بدنی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: برنامه ریزیهایی برای فصل تابستان انجام شده است که در سه ماهه دوم در قالب طرح اوقات فراغت در اکثر شهرستانها اجرا می شود که باشگاههای استعداد یابی را در سطح استان ویژه بسیجیان فعال کرده ایم و این باشگاهها فعالیت های خوبی را در سطح شهرستانها در قالب اوقات فراغت جوانان و نوجوانان اجرا می شود.

وی تصریح کرد: برگزاری مسابقات کاراته، تکواندو، ووشو، برنامه های کوهنوردی به ارتفاعات از مهم ترین برنامه های اجرایی است.

شهرکی به اعزام  تیم های ورزشی در فصل پاییز و سه ماهه سوم سال به سراسر کشور خبر داد و بیان کرد: هر استان بر اساس طرفیت استانی و تقویم ورزشی برنامه های کشوری با حضور ورزشکاران بسیجی انجام می شود که اعزام تیم تکواندو جهت اجرای مسابقات کشوری یکی دیگر از برنامه های اجرایی است.

این مسئول به شایسته سالاری در بخش بسیج در عرصه های ورزشی اشاره کرد و گفت: در شهریور ماه سال جاری سیستان و بلوچستان میزبان کوهنوردان بسیجی از سراسر کشور برای صعود به ارتفاعات تفتان است که این مهم ظرفیت بسیار مهم برای آشنایی و شناخت بیشتر ورزشکاران از استان است  که فعالیت های ورزشی استان را از نزدیک مشاهده کنند.

مدیر تربیت بدنی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در تمام حوزه های ورزشی که کار انجام می شود کار انقلابی و ارزشی است که باید این مهم تقویت شود و در جهت هم افزایی گام برداشته شود تا جوانان و نوجوانان به حق خود برسند.

وی ادامه داد : در مسابقات تیراندازی بسیجیان و کادر ویژه گردان های امام علی(ع) در 5 رشته ظرفیت رسانی شده است که مسابقات  با حضور افراد برتر از سراسر استان در دو رشته تیر اندازی و موتور سواری برگزار می شود.

این مسئول از بسیج به عنوان سکوی پرتاب بسیجیان به موفقیت هایشان یاد کرد و اظهار داشت: در باشگاههای استعداد یابی، استعدادهایی که کشف شود از آنها در تمام زمینه های ورزشی حمایت مالی می کند تا در مسابقات کشوری رشد و پیشرفت داشته باشند.

ارسال نظرات