دکتر نحوی نژاد مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک تهران در مراسم جشن عید قربان گفت: با توجه به انواع معلولیت ها و سالمندان با بیماری های مختلف ، بیش از 17 نوع غذا در اشپزخانه آسایشگاه سرو می شود که افزایش هزینه های جاری این مجموعه را به دنبال دارد.
کد خبر: ۹۵۲۳۵۶۰
|
۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۰

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک تهران گفت: قبل از شیوع ویروس کرونا معمولا در روز عید قربان بین 1500 تا 2000 راس گوسفند در این مرکز از سوی خیرین ذبح می شد متاسفانه در دوره کرونا با توجه به قرنطینه ها و کم شدن رفت و آمد مردم این مقدار کم شد سال گذشته که در انتهای موج کرونا قرار داشتیم حدود 850 راس گوسفند نذری به صورت تعهد تلفنی و حضوری در اینجا ذبح کردیم   امسال نیز استقبال خوبی نسبت به سال گذشته شده است در سالهای گذشته که تعداد نذورات بیشتر بود مازاد گوشت قربانی   اسایشگاه کهریزک را به مراکز خیریه اهدا می کردیم احتمالا امسال با براوردی که داشته ایم گوشت نذری صرف مصرف داخلی اسایشگاه خیریه کهریزک تهران، البرز و بیمارستان تخصصی جواد الائمه خواهد شد.

نحوی نژاد گفت: با توجه به شرایط بد اقتصادی خوشبختانه کمک های مردمی ما خیلی تغییری نکرده است اما مشکل اینجاست که گرانی و تورم روی  قیمت تمام شده خدمات ما تاثیر می گذارد. هرچند که نیکوکاران هیچگاه ما را تنها نگذاشته اند اما با قیمت های تصاعدی مراکزی مثل اسایشگاه خیریه کهریزک دربحث   درمانی، تهیه وسایل بهداشتی ، درمانی و تغذیه با مشکل مواجه می شوند.

وی خاطرنشان کرد: در آشپزخانه اسایشگاه خیریه کهریزک تهران با توجه به اینکه انواع و اقسام معلولیت ها و سالمندان با بیماری های مختلف را نگهداری می کنیم، برای هر طیف از بیماران و سالمندان رژیم غذایی خاصی داریم و بر این اساس بیش از 17 نوع غذای مختلف در اشپزخانه  سرو می شود که برای تهیه آنها نیاز به مواد اولیه داریم. تعداد زیادی از پرسنل   در خدمت اسایش این عزیزان هستند به طوری که حتی فضای سبز و شرایط این مجموعه به گونه ای است که این عزیزان احساس می کنند در یک پارک و مرکز تفریحی زندگی می کنند.

نحوی نژاد اظهار داشت: قیمت تمام شده خدمات متنوعی که به مددجویان این مجموعه ارائه می شود با افزایش نرخ تورم بالا می رود و بالارفتن تورم قیمت تمام شده خدمات را برای ما افزایش می دهد اما  خدای کهریزک بزرگ است و همیشه چشم امید ما به خدا و دستان پر مهر نیکوکاران بوده است  و تا الان هم درمانده نشده ایم و در آینده هم انشاء الله این اتفاق نخواهد افتاد.

وی با اشاره به هزینه های جاری آسایشگاه خیریه کهریزک تهران، اذعان کرد: براورد هزینه سال 1402 اسایشگاه کهریزک تهران حدود 350 میلیارد تومان با قیمت های فعلی است که   تقریبا ماهانه 30 میلیارد تومان هزینه نگهداری از معلولان، سالمندان و بیماران این مجموعه خواهد بود.

 جشن عید قربان امسال نیز همچون سال های گذشته با استقبال گرم مردم خونگرم استان  در آسایشگاه خیریه کهریزک تهران برگزار شد. در این آئین، سالمندان و معلولان ساکن در آسایشگاه به طور نمادین به طواف کعبه پرداختند. در حاشیه این مراسم غرفه های مختلف فرهنگی، ورزشی، کودک،  پایش سلامت، رادیو تهران، نمایشگاه عکس و... برپا بود. همچنین گروه های مختلف هنری و موسیقی به اجرای  برنامه پرداختند.

 

 

ارسال نظرات