خبرهای داغ:
فیض الهی عنوان کرد

آموزش و پرورش دو بال مهم برای تربیت دانش آموزانی در نسل انقلاب مهدویت

همدان-مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار گفت: آموزش و پرورش دو بال مهم برای تربیت دانش آموزانی در نسل انقلاب مهدویت است و باید هر دو را به صورت متعادل در برنامه کاری خود داشته باشیم.
کد خبر: ۹۵۲۳۶۷۴
|
۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسيج از همدان، حسین فیض الهی در مراسم اختتامیه تقدیر از برگزیدگان مسابقات فرهنگی، هنری و افتتاحیه کلاس‌های کانون‌های تابستانی اوقات‌ فراغت دانش آموزی شهرستان بهار اظهار کرد: در بحث تعلیم و تربیت، وظیفه ما در آموزش و پرورش تعليم و تربيت است.

وی تعلیم و تربیت را دو مقوله بسیار مهم دانست و گفت: غفلت از این دو مقوله کشور و دانش آموزان را به ورطه هلاکت می‌کشاند و اگر تنها یک بُعد آموزش را داشته باشیم و پرورش و تزکیه را رها کنیم، ضرر خواهیم کرد و اگر تزکیه و تربیت را اهمیت دهیم و به آموزش دوچندان اهمیتی ندهیم باز کشور در امر توسعه ضرر کرده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار ادامه داد: آموزش و پرورش دو بال مهم برای تربیت دانش آموزانی در نسل انقلاب مهدویت است و باید هر دو را به صورت متعادل در برنامه کاری خود داشته باشیم و به طور قطع همینطور هم خواهد بود، ما در کنار برنامه‌های آموزشی مسابقاتی از جمله قرآن و عترت، فرهنگی و هنری در مدارس را داریم.

وی با اشاره به اینکه هم امر آموزش و هم امر تعلیم و تربیت مد نظر است، گفت: نمونه‌ای از برنامه‌های اجرایی، مسابقات فرهنگی و هنری در رشته‌های مختلف است که در مدارس برگزار می‌شود و این نشان از این دارد که ما به دو بُعد آموزش و پرورش توجه داریم .

فیض الهی اظهار کرد: سند تحول بنیادین که یکی از اسناد بالا دستی ما و ابلاغیه مقام معظم رهبری نیز است اشاره به این دارد که یک دانش آموز تمام ساحتی در عرصه‌های فرهنگی، آموزشی و.. را تربیت کنیم و با توجه به اینکه امام خامنه‌ای (مدظله ‌العالی) اشاره داشتند که تربیت دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور و زمینه ساز انقلاب مهدویت باشد همه امور در آموزش و پرورش دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم به دنبال رونق، پیشرفت و آبادانی توسعه کشور باشیم بدون تربیت نیروی ماهر و تولیدگر ماهر، تولید محقق نمی‌شود، منشأ این نیز در آموزش و پرورش است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان گفت: ایشان فرمودند «عبور از گردنه‌های سخت و دشوار کشور تنها از طریق آموزش و پرورش امکان پذیر است» و حجت را بر همه مسئولین تمام کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار