ویژه برنامه های دهه ولایت به همت ستاد غدیر در شهرستان سرخه برگزار می شود

امام جمعه شهرستان سرخه از برگزاری ویژه برنامه های متنوع و جذاب و متنوع به همت ستاد غدیر شهرستان در دهه ولایت و امامت خبر داد.
کد خبر: ۹۵۲۳۸۰۵
|
۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، همزمان با دهه ولایت و امامت و در آستانه عید غدیرخم، بزرگترین عید مسلمانان جهان، نشست خبری با حضور حجت الاسلام و المسلمین مهدی اشرف امام جمعه شهرستان سرخه در جمع اصحاب رسانه در ستاد نماز جمعه برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین اشرف با اشاره به اینکه برنامه‌های غدیر امسال باید باشکوه‌تر و منسجم‌تر از سال های گذشته برگزار شود، اظهار کرد: برنامه ها با هماهنگی ها و برنامه ربزی های انجام شده در ستاد غدیر در سطح شهرستان اجرا و با توجه به اینکه عیدغدیر مصادف با روز جمعه است برپایی دعای ندبه در صبحگاه این روز فرخنده و برپایی آیین جشن غدیر قبل از نماز جمعه با سخنرانی میرشفیعی و مداحی مداحان اهل بیت برگزار می‌شود.

او افزود: نورافشانی و برپایی جشن در مساجد و هیئت های مذهبی همراه با برپایی ایستگاه های صلواتی همچون سال‌های گذشته برگزار خواهد شد.

امام جمعه شهرستان سرخه اضافه کرد: در روز عید غدیر و پیش از نماز مغرب و عشاء کاروان شادی رأس ساعت هجده عصر از حسینیه شهدا تا میدان بهشتی به راه خواهد افتاد و اجرای سرود سلام فرمانده و بسیاری از برنامه های متنوع همراه با 12 ایستگاه صلواتی در طول این مسیر از دیگر برنامه های اجرایی خواهد بود.

اشرف خاطرنشان کرد: سابقه دسته روی ویژه عید غدیر از دسته عزای امام حسین (ع) بیشتر بوده است و از عموم مردم می خواهیم با پرچم‌های رنگی در این مسیر حضور یافته و امیدواریم این جشن شادی نیز شاخص شود.

در ادامه حسین ابراهیمی نیز در خصوص ویژه برنامه‌های غدیر اظهار کرد: در شام عیدغدیر جشن و نورافشانی همراه با اطعام در تکیه حضرت علی اصغر (ع) برگزار و در روز عید غدیر نیز مراسم جشنی با سخنرانی حجت الاسلام میرشفیعی در این تکیه برپا می‌شود.

او افزود: در راستای برپایی برپایی مواکب مسیر پیاده روی در عصر روز عید غدیر؛ مسجد ولی عصر (عج) هیئت و مجمع ابوالفضل العباس (ع) کانون انتظار، پایگاه حضرت زینب (س) خواهران، ستاد نماز جمعه، مسجد امام حسن مجتبی (ع)، تکیه حضرت علی اصغر (ع)، هیئت قمر بنی هاشم، مهدیه، شورای شهر، شهرداری و نیروی انتظامی اعلام آمادگی کرده‌اند.

عضو ستاد غدیر با بیان اینکه در شام غدیر جشن مردمی در خیابان رزمندگان شهرستان برگزار می‌شود، افزود: طرح اطعام با عنوان «مهمانی مولا» به همت مسجد و مجمع امام حسن مجتبی (ع) در محله اسلامی کریم اهل بیت (ع) سرخه با همکاری پایگاه های مقاومت بسیج خواهران و برادران برگزار و در قالب این طرح ظروف یکبار مصرف بین مردم در جهت تهیه غذا و تحویل به مسجد با هدف توزیع بین خانواده های نیازمند در محله توزیع خواهد شد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه ویژه برنامه‌های دهه ولایت از روز عید قربان آغاز شده است، گفت: به مناسبت عید سعید قربان 75 رأس دام ذبح و بین مردم به ویژه نیازمندان در سطح شهرستان توزیع شد.

او برگزاری مسابقه طراحی پرچم به همت کانون انتظار با همکاری چند ارگان فرهنگی همراه با اهدای ۱۱۰ جایزه، جشن میلاد امام هادی (ع) همراه با اطعام و برگزاری جشن میلاد امام هادی (ع) را از دیگر برنامه های اجرایی عنوان کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار