معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی برای استفاده از ایده و فکر نخبگان در طرح ها و پروژه ها موجب شتاب توسعه استان می‌شود.
کد خبر: ۹۵۲۴۱۴۲
|
۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۸

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، سعید هژبری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام ظهر یکشنبه در نشست با جمعی از نخبگان استان ایلام گفت: نقش نخبگان در کاهش وابستگی کشور ما به سایر کشورها کاملا مشهود است و در استان نیز هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی برای استفاده از ایده و فکر نخبگان در طرح ها و پروژه ها موجب شتاب توسعه استان می‌شود.

 

وی با بیان اینکه نخبگان مهم‌ترین سرمایه و نماد اقتدار هر کشور محسوب می شوند، افزود: نخبگان حاذق و توانمند در حقیقت مولفه قدرت کشور محسوب می‌شوند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام ادامه داد: رشد و توسعه ابعاد علمی توسط نخبگان موجب پیشرفت جامعه در ابعاد صنعتی، تولیدی، نظامی و سایر حوزه ها خواهد شد.

 

وی یادآور شد: نخبگان به عنوان صاحبان نظر باید در مسایل اساسی جامعه مشارکت کنند و نقش هیات‌های اندیشه ورز نخبگان استان در حوادث و مسائل مختلف بسیار حائز اهمیت و مورد توجه است.

 

معاون استاندار اظهار داشت: هیات‌های اندیشه‌ورز نخبگان به عنوان یک مشاور امین و اتاق فکر هستند که باید از تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آنها برای توسعه استان استفاده و بهره برد.

 

مهندس هژبری به نقش نخبگان در راستای تحول‌گرایی و اثر‌گذاری و امید‌آفرینی در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: در اوج بیماری کرونا که یک تهدید جدی برای کشور محسوب می شد با تلاش نخبگان و دانشمندان در حوزه درمان، آن را به یک فرصت تبدیل کردند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام با بیان اینکه هم‌افزایی دستگاه‌های اداری با نخبگان، موجب شتاب توسعه استان می شود، اظهار کرد: بین مدیران دستگاه‌های اجرایی و هیات های اندیشه ورز و نخبگان نباید فاصله ایجاد بشود بلکه این ۲ طیف به عنوان یک حلقه در حوزه اجرایی و در کنار هم و با استفاده از برنامه‌ها و دانش نخبگان و تجربه مدیریتی در راستای توسعه استان استفاده کنند.

 

وی توصیه کرد: برای استفاده بهتر از توانمندی‌ و ظرفیت‌های بالای نخبگان راهکارهایی از جمله بکارگیری و اشتغال نیروهای نخبه در دستگاه‌ها و استفاده از نظرات و توانمندی‌های علمی، فنی و دانشگاهی مورد توجه قرار بگیرد و مشارکت نخبگان موجب کارآمدی تصمیمات موثر و تداوم اجرای سریع‌تر و دقیق‌تر طرح ها و برنامه ها می شود.

 

در این نشست پنج کارگروه در زمینه سیماو‌منظر شهری، ایمن‌سازی و سازه عمرانی، زیرساخت راه و راه آهن، منابع طبیعی و محیط زیست و کارگروه مدیریت بحران معرفی و حضور نمایندگان نخبگان در شورای فنی، کمیسیون بررسی طرح ها‌ی توسعه ای شهری به تصویب رسید.

ارسال نظرات