زنجان - سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: مدیریت بر حوادث و سوانح نیازمند فکر خلاق و سناریو است.
کد خبر: ۹۵۲۴۱۸۷
|
۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸

مدیریت حوادث نیازمند فکر خلاق است

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان، حکمت اله هاشمی در دوره توان افزایی مسئولان امداد ونجات شعب و نجاتگران پایگاه های امدادی ضمن تبریک دهه امامت و ولایت افزود: بتوانیم با تاسی از سیره ائمه اطهار بویژه حضرت امیر مومنان علی (ع) در تحقق اهداف سازمانی، بشردوستی و انسانیت که جزو اهداف اصلی هلال احمر محسوب می شود، موفق عمل کنیم.

وی یادآوری کرد: با توجه به اینکه اهداف و نیت هلال احمری ها خدمت به همنوع است ائمه اطهار(ع) نیز در این زمینه کمک خواهند کرد.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: مدیریت صحنه های حادثه و امداد و نجات باید همراه با خلاقیت باشد چرا که به همه ما امدادگران و نجاتگران قبل از پوشیدن لباس سرخ و سفید و مقدس هلال احمر آموزش داده اند که امدادگری خلاقیت است.

هاشمی اظهارداشت: گاهی ممکن است ابزارها و تجهیزات لازم و اصلی برای امدادرسانی در دسترس نباشد و یا بردن این مسایل برای امدادرسانی در کوه و دره میسر نباشد، باید ابتکار عمل داشته باشیم.

وی با بیان اینکه خلاقیت ابتکار عمل و نوآوری است که باید بلافاصله ابداع کنید، افزود: امدادگران و نجاتگرانی که در حوزه امداد و نجات فعالیت می کنند به واسطه این نوع اقداماتی که انجام می دهند باید افرادی تیزهوش و باهوش باشند و بلافاصله در صحنه حوادث تدبیر کنند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: مدیریت صحنه حادثه مراحلی دارد و به حتم توان افزایی ارزش کار همه امدادگران و نجاتگران را بیشتر خواهد کرد و ارائه آموزش موجب نجات جان انسان ها در صحنه های حادثه می شود.

هاشمی تاکید کرد: 24 ساعت در حوزه ای فعالیت می کنیم که احتمال دارد در این مدت حوادث زیادی اتفاق افتد باید سناریو و ابتکارات امدادرسانی در همه حال تداعی شود و همواره باید در حال اندیشیدن و فکر کردن برای مدیریت و خلاقیت در حوادث باشید.

وی اظهارداشت: سناریو و مدیریت صحنه هایی که در حوزه امداد و نجات به آن تدبیر می کنید، باید تمرین شود.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه وظیفه سنگینی بر عهده داریم، گفت: فعالیت در حوزه امداد و نجات مرد میدان می طلبد درصحنه های حادثه عالم به عمل باشیم تا به مردم، سیستم و اعتماد عمومی آسیبی نرسد.

هاشمی تاکید کرد: امداد و نجات علم خاص خود را دارد و نیازمند عمل است که باید مجهز به این موضوعات باشیم.

وی ادامه داد: امدادگران و نجاتگران هرچه خلاق و با انگیزه باشند این مهم بر مصدومان و آسیب دیدگان از حوادث تاثیرگذار است.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: امدادگران و نجاتگران کار ارزشمند و خداپسندانه ای انجام می دهند که با این خصایص باید اخلاق حرفه ای را در تمام مراحل کاری پیاده کنند.

هاشمی افزود: انجام درست مسئولیت در حوادث و سوانح بر اساس شرح کاری، امانتدار از ناموس و مال هموطن آسیب دیده، داشتن سرعت عمل، عدم بی تفاوتی، عدم کوتاهی در انجام وظیفه به حرمت لباس مقدس هلال احمر، انجام مراحل کاری در صحنه امدادرسانی، عمل درست و با سرعت و دقت در حادثه به جهت نجات جان انسان ها را جزو اخلاق حرفه ای امدادگرن و نجاتگران برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: نگاه به امدادگران و نجاتگران تخصصی و به جهت لباس خدمتی که بر تن کرده اند، اعتقادی است.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در این سازمان موظف هستیم به جهت مسئولیت خطیری که بر عهده داریم باید اخلاق حرفه ای را در هر شرایط و موقعیتی پیاده کنیم.

هاشمی ادامه داد: هلال احمری ها به کاری که انجام می دهند باید اعتقاد و انگیزه داشته باشند.

وی افزود: در حوزه مدیریتی چنانچه انگیزه امدادگران و نجاتگران کوتاهی کرده باشیم در پیشگاه خداوند و در قبال این اعضا و مردم پاسخگو هستیم.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: شما روزانه با حوادث مختلفی مواجه هستید که برای ایجاد انگیزه و رفاه برنامه هایی داریم.

هاشمی یادآوری کرد: در عمل ثابت می کنیم به شما به عنوان نیروهای تخصصی ویژه است وباید توجه بیشتری نیز شود.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: نمی توانیم سناریوی واحدی برای سوانح داشته باشیم چرا که حوادث عین هم نیست و کاملا متفاوت از هم می باشد که باید فرمول مربوطه و کلید واژه های آن اعمال و در صحنه حادثه با سرعت عمل بیشتری اجرا شود.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در صحنه تصادف اقدامات عملی درست بیشترین تاثیرگذاری را در نجات جان انسان ها دارد و موجب اعتماد عمومی و دید مثبت هموطنان به هلال احمر می شود.

ارسال نظرات