۲ هزار و ۱۴۴ هزار طرح در منطقه سیستان در حال اجرا است

سردار مرتضوی گفت: در سایه تلاش عزیزان در محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه و قرارگاه قدس بیش از ۷۰۰ پروژه در سیستان به بهره‌برداری رسید تا این طرح‌ها و اقدامات بتواند ذره‌ای از مشکلات مردم این سرزمین را برطرف کند.
کد خبر: ۹۵۲۴۲۸۹
|
۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، سردار سید حسن مرتضوی، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه، گفت: در سایه تلاش عزیزان در محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه و قرارگاه قدس بیش از ۷۰۰ پروژه در سیستان به بهره‌برداری رسید تا این طرح‌ها و اقدامات بتواند ذره‌ای از مشکلات مردم این سرزمین را برطرف کند.
 
سردار حسن مرتضوی افزود: ساخت، تکمیل و بازسازی مدرسه، خانه عالم، مسجد، آبرسانی به روستا، احداث استخر پرورش ماهی خاکی، حفر چاهک، ساخت زمین ورزشی به همراه چمن مصنوعی، ایجاد کارگاه اشتغال تولیدی، توزیع علوفه برای هر دامدار سه تن، نصب سه تصفیه کن آب در روستا از مهم‌ترین طرح‌ها در شمال استان باهمت قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه هستند.
 
معاون محرومیت‌زدایی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور نیز بیان کرد: در منطقه سیستان در مجموع ۲ هزار و ۱۴۴ هزار طرح برنامه‌ریزی، در دستور کار و اجرا قرار دارد که از این تعداد، ۷۱۲ طرح با صرف هزینه اجرایی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان، امروز به بهره‌برداری رسید.

 بیش از ۱۳ هزار طرح در سیستان و بلوچستان اجرا شده است
علی‌اکبر جعفری افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پنج عرصه عمرانی و اشتغال‌زایی حدود ۱۳ هزار و ۵۸۱ طرح مختلف در سیستان و بلوچستان اجرا کرده است.
 
وی تصریح کرد: ارائه خدمات اجتماعی در حوزه‌هایی مانند توزیع جهیزیه، توزیع سبد کالا و موضوعات بهداشتی و درمانی از دیگر اقداماتی است که تاکنون حدود یک میلیون و ۵۰۵ هزار نفر از آن بهره‌مند شده‌اند و توزیع ۱۱۰ سری جهیزیه بین نوعروسان شیعه و سنی سیستان و بلوچستان یکی دیگر از اقدامات سپاه در این استان است که امروز ۵۰ سری جهیزیه بین نوعروسان منطقه سیستان توزیع شد.
 
جعفری بیان کرد: تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ طرح اجرایی در سیستان و بلوچستان در ۲ سال گذشته برنامه‌ریزی و اجرایی شده که بخشی از آنها در قالب طرح‌های آبرسانی و محرومیت‌زدایی ماه گذشته در جنوب سیستان و بلوچستان افتتاح شد.
 
وی افزود: ساخت بیش از ۲۸ مدرسه، ساخت ۲ مسجد، تکمیل و بازسازی ۱۱ مدرسه، آبرسانی کامل به ۳۸ روستا با انجام ۱۹۰ کیلومتر خط توزیع و انتقال شبکه، احداث ۸۲ استخر پرورش ماهی خاکی، حفر ۴۲ عدد چاهک، ایجاد یادمان شهدا در شهر علی‌اکبر، ساخت ۱۸ زمین ورزشی به همراه چمن مصنوعی، ایجاد ۲ کارگاه اشتغال تولیدی، توزیع ۱۲۰ تن علوفه برای هر دامدار سه تن، ساخت ۲ باب خانه عالم و ۱۳ خانه محروم، مرمت ۴۸ خانه محروم، ایجاد ۲۴۳ سرویس چشمه بهداشتی و حمام در روستاها و ساخت ۳۵ چشمه سرویس بهداشتی ویژه مدارس، تکمیل سه حوزه علمیه و ۲۱ مسجد، نصب سه تصفیه کن آب در روستا بخشی از آنها است.
 
به گفته مردم منطقه سیستان باتوجه‌به شرایط سخت زندگی در سیستان، این فعالیت‌ها باعث دلگرمی امنیت و اشتغال پایدار در منطقه شده است

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار