مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر:

یکی از اقدامات امام هادی (ع) زمینه سازی برای غیبت بود

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالرضا هاشمی گفت: یکی از اقدامات امام هادی (ع) زمینه سازی برای غیبت بود.
کد خبر: ۹۵۲۴۶۰۳
|
۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالرضا هاشمی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام میلاد با سعادت امام هادی (ع) اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات دهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، زمینه سازی برای غیبت حضرت مهدی (عج) بوده است. روایات فراوانی از پیامبر (ص) و امامان پیش از امام هادی (ع) در مورد غیبت آخرین ذخیره الهی نقل شده است؛ اما در عصر این امام، فرآیند زمینه سازی برای غیبت، وارد عرصه عملیاتی شد.
حجت الاسلام والمسلمین هاشمی، افزود: امام هادی (ع) در کنار اطلاع رسانی این واقعه مهم، سازوکاری برای بهره مندی شیعیان از وجود امام غائب در دوران غیبت صغری و از فق‌های جامع الشرائط در عصر غیبت کبری فراهم نمود چرا که بدون آمادگی و زمینه‌های لازم، غیبت ناگهانی امام معصوم (ع) واقعه‌ای غیرمنتظره و مشکل‌آفرین می‌باشد.
این مقام مسئول با بیان سایر فعالیت‌های امام هادی (ع)، اذعان داشت: یکی دیگر از اقدامات ائمه (علیهم السّلام) جهت آماده‌سازی مردم برای عصر غیبت، ایجاد سازمان وکالتی و تعامل آن‌ها با ائمه به طور غیر مستقیم و از طریق وکلا و نائبان ایشان بود، این رویّه‌ی در عصر امام هادی (ع) و امام عسکری (ع) که شیعیان در آستانه ورود به عصر غیبت قرار داشتند، تشدید شد.
هاشمی، یادآور شد: امام هادی (ع) در مدح عثمان بن سعید عمری، به احمد بن اسحاق فرمود:این ابوعمرو، مورد اعتماد و امین من است و آنچه بگوید و انجام دهد از جانب من گفته و انجام داده است، از وی بشنوید و اطاعت کنید. احمد بن اسحاق گوید: پس از شهادت امام هادی (ع) به حضور امام عسکری (ع) رسیدم و آن حضرت نیز شبیه کلام پدر بزرگوارش را فرمود.
وی در پایان با تبیین تلاش‌های این امام همام برای آماده سازی مردم نسبت به غیبت، ابراز داشت: یکی دیگراز اقدامات امام هادی (ع) جهت آماده‌سازی مردم برای عصر غیبت، شیوه احتجاب (پشت پرده سخن گفتن) و غیبت بود واجتناب از پاسخ‌های شفاهی و مستقیم و تاکید امامین عسکریین (ع) بر ارتباط کتبی با شیعیان از طریق وکلا نیز در راستای آماده‌سازی شیعه برای پذیرش شرایط عصر غیبت بود.

ایشان در ادامه ضمن تشریح وظایف منتظران افزود: اکنون وظایف آحاد منتظران تبعیت محض از ولایت فقیه، به عنوان نائب معصوم درعصر حاضر   است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات