خبرهای داغ:
شاهرود_ مدیرکل سازمان صدا و سیمای استان سمنان و هیات از بهشت فناوری استان سمنان در شاهرود بازدید کردند.
کد خبر: ۹۵۲۴۶۴۲
|
۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹

به گزارش خبرنگار بسیج، مدیرکل سازمان صدا و سیمای استان سمنان به همراه جمعی از معاونین و مدیران این سازمان از پردیس مرکزی پارک علم و فناوری استان سمنان و تعدادی از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد واحد‌های فناور خوارزمی (مرکز رشد شاهرود) بازدید کردند.
در نشست برگزار شده، محسن نظری، رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان، برای آشنایی بیشتر حاضرین با مجموعه‌ی پارک استان، ارایه مختصری در خصوص معرفی پارک، توانمندی‌ها، زیرساخت‌ها و حوزه‌های فعالیت آن داشته و تعدادی از شرکت‌های برجسته مستقر در پارک استان را نیز معرفی کرد.
او با اشاره به ایجاد پردیس تخصصی اقتصاد دیجیتال استان توسط پارک استان به عنوان بزرگترین پردیس تخصصی حوزه دیجیتال و تولید محتوا در کشور، افزود: راه‌اندازی مرکز هوش مصنوعی و متاورس، راه‌اندازی مراکز نوآوری در حوزه‌های معدن، آب، انرژی و کشاورزی، ایجاد پردیس فناوری سلامت شاهوار، ایجاد مجتمع کارگاه‌های نیمه صنعتی رویش فناوری و چندین برنامه‌ی توسعه‌ی زیرساخت فناوری دیگر از فعالیت‌های پارک است.
نظری همچنین با یادآوری اینکه پارک استان سمنان از جمله پارک‌های سطح یک و توسعه‌یافته کشور است گفت، پارک استان سمنان در حال حاضر دبیرخانه منطقه سه فناوری کشور و دبیرخانه ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان سمنان نیز می‌باشد.
عبدالرضا دهرویه مدیرکل صداوسیما استان سمنان نیز ضمن ابراز خرسندی از توسعه‌ی چشمگیر پارک استان و دستاورد‌های قابل توجه شرکت‌های مستقر در این پارک از آمادگی سازمان صداوسیمای استان به منظور ساخت برنامه‌های ترویجی و حمایتی در حوزه‌ی فناوری با همراهی پارک استان خبر داد.
در این نشست معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود نیز حضور داشتند.
همچنین مدیرکل صداو سیمای مرکز سمنان و هیئت همراه از واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشد واحد‌های فناور خوارزمی (مرکز رشد شاهرود) و مرکز هوش‌مصنوعی و متاورس پارک استان، بازدید کردند.
گفتنی است در حال حاضر شرکت‌های فناور متعددی در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، سلامت، معدن، ساخت و تولید، خدماتی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، تولید محتوا، هوش مصنوعی و بسیاری زمینه‌های دیگر در مرکز رشد خوارزمی مستقر هستند.
در این بازدید دهرویه و هیات همراه با توانمندی‌ها، محصولات و دستاورد‌های تعدادی از این واحد‌های فناور آشنا شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها