خبرهای داغ:
 تبیین ابعاد مختلف «واقعه غدیر» با حضور زینب حقی، پژوهشگر تاریخ اسلام در بستر فضای مجازی بصورت چند بخشی در پایگاه مقاومت بسیج حضرت زینب(س) بازگو می‌شود.
کد خبر: ۹۵۲۴۸۷۷
|
۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵

بررسی ابعاد مختلف «واقعه غدیر» در بستر فضای مجازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم،کارشناس ارشد تاریخ تشیع، زینب حقی با تبریک دهه امامت و ولایت اظهار داشت: در جهت ترویج و تبیین فرهنگ واقعه غدیر در بستر فضای مجازی ابعاد مختلف واقعه را در کانال فضای مجازی پایگاه مقاومت بسیج حضرت زینب سلام الله علیها بصورت چند بخشی تا روز عیدغدیر بازگو خواهیم کرد.

پژوهشگر تاریخ اسلام، با اشاره به اهمیت واقعه غدیر بیان کرد: واقعه غدیر خم یکی از مهم‌ترین اتفاقات تاریخ اسلام هست که در آن، پیامبر اسلام (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) موقع برگشت از آخرین مراسم حج خودشون در ۱۸ ذی‌الحجه سال دهم هجری قمری، در جایی به نام غدیرخم، امام علی (علیه‌السّلام) را ولی و جانشین خود معرفی کردند و حاضران که بزرگان اصحاب و یاران پیامبر نیز در بینشون بودند، در آنجا با امام علی (علیه‌السّلام) بیعت کردند.

شایان ذکر است: ضمن بررسی حوادث دهم هجری به تبیین ماجرای واقعه غدیر و اهمیت آن از منظر اسلام، بررسی پیام غدیر از منظر رسول اكرم (ص) ،‌ نگاهی به حدیث روز غدیر ازمنظر تشیع، اهمیت غدیر از منظر اهل بیت (ع) و ... ازجمله موضوعاتی است، که با كارشناسی زینب حقی بازگو می‌گردد.

انتهای پیام/حردانی

ارسال نظرات
آخرین اخبار