الگو باشیم؛

گفت و گو اختصاصی با اولین بانوی نجار استان زنجان

اولین بانوی نجار استان زنجان تلاش، پشتکار، همت و اراده راسخ را عامل موفقیت و پیروزی عنوان کرد و گفت:خداوند متعال همه انسان ها را با استعدادهای ذاتی آفریده است و شکوفایی این استعداد ها نیازمند اراده راسخ است.
کد خبر: ۹۵۲۴۹۲۸
|
۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸

گفت و گو اختصاصی با اولین بانوی نجار استان زنجان:

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ بانوان ایران زمین همان بانوانی هستند که از دیرباز با اقتدار و صلابت خود نام آوران این سرزمین متمدن شده اند بانوانی همچون حضرت زینب کبری (س) که لرزه به جان دشمن انداخت و امروز این بانوان ادامه دهنده راه حضرت در عرصه‌های مختلف علمی، ورزشی، هنری و…. به اوج موفقیت و پیروزی رسیده اند و امروز این نام آوران الگویی برجسته برای تمام زنان دنیا شده اند و امروز زنان ایران زمینم برای پیشرفت کشور به پا خواسته و با تکیه به فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و توسل به شهدا برای آبادانی کشور بدون هیچ چشمداشتی گام‌های بزرگ برداشته تا کشوری مستقل و آزاد داشته باشیم.

در همین راستا خبرنگار بسیج زنجان گفتگو اختصاصی با اولین بانوی نجار زنجان خانم کاوند داشته است که در ادامه می‌خوانید:

لطفاً خودتان را معرفی بفرمایید و در خصوص تاریخچه و تاسیس مجموعه توضیحاتی را بیان کنید؟

سمیه کاوند و متولد سال ۶۸ هستم که کارگاه نجاری را در سال ۱۳۹۹ تاسیس کردم و حال حاضر در این کارگاه ۴ نفر به طور مستقیم فعالیت دارند.

ایده اولیه شما در راه اندازی این کارگاه چه بوده است؟

در دوران کرونا با توجه به اینکه کسب و کارم با برخی مشکلات مواجه شد تصمیم گرفتم به دنبال استعدادهایم بروم و آرزو‌های خود را عملی کنم تصمیم گرفتم آرزوی بچگیم که نجاری بود رو محقق کنم و با دست خالی، ولی با پشتکار آغاز کردم (البته یه اره دستی داشتم) خداروشکر سال به سال پیشرفت کردم و الان صاحب یک کارگاه با چندین دستگاه هستم.

کدام ویژگی فردی بیشترین تاثیر را در موفقیت شما داشته است؟

تلاش، امید، توکل و انگیزه درونی که هر فردی با رعایت این اصول به راحتی می‌تواند زندگی شخصی و کاری خود را متحول کند و به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کند.

در رابطه با کارآفرینی به صورت مستقیم و غیرمستقیم به چند نفر اشتغالزایی کرده اید؟

در حال حاضر در کارگاه نجاری ۴ نفر به طور مستقیم فعالیت دارند که هر کدام در بخش‌های مختلف به صورت حرفه‌ای کار می‌کنند البته ظرفیت و پتانسیل جب نیروی کار بیشتر تا ۱۰ نفر را هم داریم.

 

گفت و گو اختصاصی با اولین بانوی نجار استان زنجان:

عوامل موفقیت شما در این حرفه چه بوده؟

حمایت مجموعه آوای جوانان بهشت، استعداد ذاتی و همینطور توصیه مقام معظم رهبری که فرمودند: هر کس توانایی راه اندازی کسب و کار را دارد کسب و کار هرچند خرد و کوچک را راه اندازی کند و این سخن رهبر انقلاب من را به فکر برد و تصمیم گرفتم این کارگاه نجاری را راه اندازی کنم.

مهمترین پشتوانه شما چیست؟


لطف خدا و نگاه شهدا چرا که معتقد هستم شهدا همراه ما هستند و همواره برای رسیدن به درجات عالی ما را یاری می‌کنند و همینطور اتکا به خودم و داشته هایم که سرمایه اصلی من پشتکار و تلاش است.

از تجربیات خود بفرمایید و چه توصیه‌ای برای دیگران دارید؟

امید داشتن بزرگترین تجربه بنده است و به جوانان نیز توصیه می‌کنم هیچ گاه ناامید نباشند و با کمترین امکانات می‌توان به اهداف بزرگ رسید وبا همت و اراده می‌توان کار‌های بزرگ انجام داد و از نیاکان شنیده ایم دست رو زانوی خود بگذارید و بلند شوید چرا که خداوند متعال هیچ انسانی را بدون استعداد خلق نکرده است و اکثر شکست‌ها منجر به موفقیت بزرگ می‌شود و استمرار در کار مهمترین اصل موفقیت و پیروزی است.

مهمترین دغدغه و مشکلاتی که با آن مواجه هستید؟

شاید باورتون نشه، ولی زمان مهمترین دغدغه بنده است به علت فعالیت گسترده در رشته و حرفه‌های مختلف اغلب زمان کم می‌آورم در حال حاضر مدیریت باشگاه در رشته فوتبال و فوتسال را برعهده دارم همچنین مدرس دانشگاه و سرآشپز کلبه آوا (اولین کافه ویژه بانوان) هستم و اعتقاد دارم محدودیت و غیر ممکن‌ها فقط در ذهن انسان‌ها شکل گرفته است.

چشم انداز کسب و کارتان را در آینده چگونه می‌بینید؟

تجهیزو بزرگ‌تر کردن کارگاه نجاری و تبدیل شدن به کارآفرین بزرگ با هدف امید و انگیزه دادن به بانوان کشورم که ارزش و استعدادشون قیمت ندارد.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار