خبرهای داغ:
به مناسبت روز قلم صورت گرفت

رونمایی از دو کتاب «اتویم بی بخار است» و «دستمال خیس ابر» در ملایر

همدان-به مناسبت روز قلم در از دو کتاب «اتویم بی بخار است» و «دستمال خیس ابر» اثر غلامرضا بکتاش در شهرستان ملایر رونمایی شد.
کد خبر: ۹۵۲۵۲۴۳
|
۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آئین رونمایی از دو کتاب «اتویم بی بخار است» و «دستمال خیس ابر» با همکاری کانون خدمت رضوی، اداره آموزش و پرورش، سینمای جوان و اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری و شورای اسلامی شهر ملایر، با حضور تعدادی از اهالی قلم شهرستان ملایر به مناسبت روز قلم عید سعید غدیر خم برگزار شد.

شاعر و منتقد ملایری در این مراسم بروز و ظهور تخصصی حوزه شعر کودک را اتفاقی مبارک و مرهون انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: این اتفاق که به طور مشخص ناشر، نویسنده و همه عوامل یک کتاب مشخصا در حوزه کودک و نوجوان فعال باشند پس از انقلاب اسلامی صورت گرفت و حقیقتا قبل از انقلاب حوزه شعر کودک به بیان امروز تخصصی نبود.

سورنا جوکار افزود: شعر و شاعر قابل دسته‌بندی نیست و محدود کردن ایشان به معنای محروم کردن سایر اقشار از سرچشمه جوشانِ شعریِ شاعر است.

وی در ادامه ضمن تبریک انتشار و تولد دو کتاب جدید از غلامرضا بکتاش شاعر کودکان و نوجوان؛ بکتاش را شاعری برای همه خواند و به سبب روحیه و کار معلمی وی را به عموم مخاطبان متعلق دانست و گفت: بکتاش را می‌توان فیلسوفی خواند که با نگاهی هنرمندانه و ظریف در محیط پیرامون هر آنچه که نسل کودک و نوجوان باید از خانواده بیاموزد با زبان هنر و شیوا به مخاطب ارائه می‌کند .

غلامرضا بکتاش شاعر و خالق بیش از 40 اثر در حوزه ادبیات کودکان و نوجوانان نیز در این مراسم از همه بزرگترها خواست

به اندیشه کودکان احترام بگذارند و اجازه ندهند هوای کودکی مه آلود باشد.

وی افزود: آسمان آبی خاصیت  دوران کودکی است و ما باید کودکان را با پنجره‌های تازه آشنا کنیم تا افق دید و زندگی آنها  تازه شود.

این شاعر ملایری در ادمه ادبیات کودک و نوجوان را زمینه‌ساز فرهنگ مردان و زنان آینده این کشور خواند و گفت: کودکان و نوجوانان با شعر و داستان کودک امروز را زندگی می‌کنند و با علاقه به شعر و رمان و داستان و گونه‌های ادبی در بزرگسالی   حافظ و مولانا و سپهری می‌خوانند.

در ادامه محمود خلیلی یکی دیگر از نویسندگان  شهرستان ملایر نوشتن را کاری سخت خواند و افزود: اندیشه و تولید کتاب کاری طاقت فرسا است و جایگاه هنرمند در جامعه هنوز قدر واقعی خود را نشناخته و اینکه فردی با تمام سختی‌ها هنوز مشتاقانه دست به قلم می‌برد و اندیشه‌اش را می‌نگارد صرفا برای انجام رسالت هنری خویش مرتکب نوشتن می‌شود .

در پایان این مراسم با اهدای جوایز و لوح تقدیر از تعدادی از اهالی قلم شهرستان ملایر تقدیر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار