عید سعید غدیر در سپاه شبستر گرامی داشته شد

تبریز- عید سعید غدیرخم در سپاه شبستر با حضور کارکنان این ناحیه گرامی داشته شد.
کد خبر: ۹۵۲۵۳۶۵
|
۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم گفت: عید  غدیرخم، تداوم راه ولایت و امامت و امتداد طریق انبیاست و به امر خداوند متعال این امر مهم توسط پیامبر اعظم(ص) به دستان با کفایت حضرت علی(ع) سپرده شد تا زمین بی‌حجت نماند و بشریت، همواره از نعمت ولایت بهره‌مند باشد.

حجت الاسلام اسماعیل زاده غدیر را تکمیل کننده‌ بعثت همه‌ انبیا دانست و افزود: اگر این روز بزرگ نبود، رسالت پیامبران ناقص می‌ماند لذا در هنگام ابلاغ ولایت، با بالا بردن دست امام علی(ع) توسط پیامبر(ص)، آیه‌ی «مَنْ کُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِیٌّ مَوْلَاهُ» نازل می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خودعید غدیر را یکی از مهم‌ترین اعیاد اسلامی عنوان و بیان کرد: در روز ۱۸ ذی‌الحجه، پس از اجرای مناسک حج در سال ۱۰ هجری قمری، توسط پیامبر اسلام حضرت محمد (ص)، در غدیر خم، به شیعیان اعلام شده است.
حجت الاسلام اسماعیل زاده افزود: عید غدیر از اهمیت ویژه‌ای در تاریخ و فرهنگ اسلام برخوردار است،لذا این رویداد مهم، به شیعیان به عنوان یکی از مهمترین اعیاد و روزهای پر فضیلت تلقی می‌شود.وبرای مسلمانان به عنوان یک فرصت برای یادآوری تفاوت‌های اسلام و تأکید بر وحدت امت اسلامی بسیار ارزشمند است،
حجت الاسلام اسماعیل زاده در ادامه سخنان خود اظهار کرد: واقعه غدیر عظمت اسلام را معنا داد و با تفکر عمیق عدالت‌خواهی، سعادت بشری را به عینیت رساند و امید به هدایت الهی را تجسم بخشید.
وی غدیر را نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه‌داران امامت دانست و گفت: غدیر دریایی از معارف، فقه، فرهنگ، کلام، اخلاق و تفسیر، همه را یک‌جا دارد. آری غدیر یک سرزمین نیست، چشمه‌ای است که تا پایان هستی می‌جوشد،ودر یک کلام غدیر اقیانوسی بیکران است که سراسر هستی را پوشانده است. . واقعه‌ای که تعظیم همه عصرها و نسل‌ها را در پیشگاه پاک خویش برانگیخته است. بنابراین غدیر چکیده تمام ادیان الهی و خلاصه مکتب وحی است.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار