حجت‌الاسلام شفیعی شاهرودی:

فضائل حضرت علی(ع) مانند ستاره‌های آسمان می‌درخشد

همدان-مدیر موسسه میراث نبوت با بیان اینکه فضائل حضرت علی(ع) مانند ستاره‌های آسمان می‌درخشد، گفت: تمام دشمنان حضرت علی(ع) به طمع دنیا و حکومت با وی دشمنی کردند.
کد خبر: ۹۵۲۵۳۷۲
|
۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام محمدحسن شفیعی شاهرودی در جشن بزرگ عید سعید غدیر خم و تجمع عظیم بانوان مهدوی که در حسینیه بیت العباس همدان برگزار شد، ضمن تبریک عید ‌غدیر‌خم اظهار کرد: اگر شیعیان در زندگی فردی، خانوادگی، روابط اجتماعی، اجتماعی، سیاسی و ... به سیره و منش امیرالمومنین(ع) عمل نکنند شامل نفرین پیامبر(ص) می‌شوند.

وی با بیان اینکه اینکه در حال حاضر تشکیل خانواده و جمعیت به معضل تبدیل شده است، گفت: اگر شخصی شرایط ازدواج دارد اما در این کار تعلل کند به معنی یاری نکردن اهل بیت(ع) است و مشمول نفرین پیامبر(ص) می‌شود.

مدیر موسسه میراث نبوت افزود: اگر مدیران در مسائل حکومتی، مدیریتی به سیره حکومتی حضرت علی(ع) عمل نکنند و کوتاهی کنند نیز مشمول نفرین پیامبر(ص) خواهند‌ شد.

وی با اشاره با آیه ۶۷ سوره مائده با بیان اینکه پیامبر حضرت علی(ع) را به جانشینی خود نصب کرده که در برخی از ادیان این جانشینی به دوست و یاور تعبیر شده است، ادامه داد: در خطبه غدیر به احکام فقهی، آیات ولایت و ... اشاره شده ‌است.

شفیعی شاهرودی با بیان اینکه در روز غدیر بعد از قرائت خطبه پیامبر(ص) و عرض تبریک مردم با ایشان بیعت کردند، ابراز کرد: از جمله بیعت کنندگان خلفای ثلاثه، تمام همسران پیامبر، طلحه و زبیر، معاویه و عمر و عاص و ... بودند که بعدها با حضرت علی(ع) مخالفت کردند و در مقابل ایشان ایستادند.

وی با بیان اینکه فضائل حضرت علی(ع) مانند ستاره‌های آسمان می‌درخشد، عنوان کرد: تمام دشمنان حضرت علی(ع) به طمع دنیا و حکومت با وی دشمنی کردند.

مدیر موسسه میراث نبوت تأکید کرد: در حکومت اسلامی اگر کسی بر خلاف عدالت رفتار کند و به بیت المال دست‌اندازی کند و فضائل حضرت علی(ع) را بازگو کند رسوا خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه در جلسات مهدویت باید آیات قرآن را تفسیر کرد، خاطرنشان کرد: باید در راستای معرفی و شناساندن اهل بیت(ع) تلاش کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار