خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج عشایر کشور، معاون سیاسی امنیتی استاندار ،فرمانده سپاه عشایر،مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام و مدیر کل امور عشایر استان از عشایر شهرستان بویراحمد در منطقه وزگ بازدید و مشکلات آنها را بررسی کردند.
کد خبر: ۹۵۲۵۸۲۱
|
۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، احمد سعیدی رئیس سازمان بسیج عشایر کشور با اشاره به اینکه عشایر در دوران دفاع مقدس ودفاع از میهن ۱۱ هزار و ۲۷۰ شهید به نظام و انقلاب تقدیم کرده اند افزود: عشایر در جنگ امروز نیز با تامین امنیت غذایی نقش آفرینی می کنند.

در این دیدار عشایر بخشی از مشکلات خود در زمینه جاده، آموزش، بهداشت، آب و پنل‌های خورشیدی را مطرح کردند.

سعیدی تاکید کرد: تلاش می شود تا از شنبه هفته آینده بخشی از مشکلات عشایر با کمک گروه‌های جهادی بررسی و رفع شود.

هاشمی معاون سیاسی امنیتی استاندار نیز گفت:دولت سیزدهم از زمان سکانداری مدیریت آیت الله رئیسی یکی از نکاتی که مورد توجه ویژه قرار گرفت قشر عشایر بود به دلیل خدماتی که عشایر به نظام جمهوری اسلامی در ۸ سال دفاع مقدس بد از انقلاب و همراهی با نظام جمهوری اسلامی انجام داند.

وی افزود: در سفر دوم هئیت دولت با برنامه ریزی های که انجام شد احصا مشکلات که بخشی از آن مربوط قشر عشایر است انشا الله که اقدامات و خدمات خوبی به عشایر داده خواهد شد.

سرهنگ رضایی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: عشایر هم مرزداران و هم امنیت منطقه را بر عهده دارند و هم در بحث تولید و هم در بحث سازندگی نقش موثری دارند.

وی افزود:هر سیاه چادر عشایر یک کارگاه تولیدی و مولد هست که از پیر تا جوان کار میکنند و هم در بحث دفاع مقدس و جبهه فرهنگی پیشرو بودن ،نظام هم خدامات خوبی به عشایر هم در بحث امنیت هم در بحث جاده هم در بحث خدمات پزشکی و دامپزشکی به این مردم ارائه دادند.

وی همچنین افزود: امیدواریم که در این سفر مثمر ثمر باشیم و بتونیم اندکی خدمات به این حوزه و این قشر ارائه دهیم.

آذر فر مدیر کل امور عشایر استان نیز افزود:امکانات زیرساختی مثل آب را جاده عشایری به نسبت به جامعه شهری و روستایی خیلی خیلی پایین‌تر است متاسفانه اداراتی که متولی این امر هستند کوتاهی می‌کنند همکاری نمی‌کنند و می‌گویند جاده های عشایری ارتباطی به ما ندارند.

وی افزود:قانون ملزم کرده دستگاه های خدمات رسان را به خط رسانی به جامعه عشایری ،عشایر مشکلات فراوانی دارند عشایر همه امکانات مانند آب برق جاده و و همه امکانات را نیاز دارد اما متاسفانه امور عشایر به تنهایی جهت رفع این همه مشکل نمی‌تواند و نیاز به همکاری ادارات نیز هست.

وی گفت:امکانات ما خیلی محدوده است اگر شاخص تقسیم اعتبار بر حسب جمعیت باشد ما خیلی بیشتر از این حقمان نیست ، ۱۰ درصد جمعیت استان ما عشایری هست و در مجموع ۶ میلیارد اعتبار در طول یک سال به ما دادند و این جوابگوی نیاز عشایر نیست و نیاز به اعتبارات ویژه دارد.

وی ادامه داد :ما ۴۰۰۰ کیلومتر جاده عشایری داریم با ۲ میلیارد تومان اعتبار کاری کنیم اصلاً نمی‌تونیم کاری کنیم ،برای آبرسانی اعتبارات ما ۳ سال است .

وی گفت:چانه زنی های داشتیم از طریق نمایندگان مجلس و استاندار محترم مسولین متولی خوشبختانه از طرق مجلس پیگری کردند اعتباری در اختیار قرارگاه امام حسین مجتبی (ع)قرار بگیرد که قرار است ما بهسازی جاده های عشایری رو شروع کنیم.

آذر فر گفت:عشایر نیاز به جاده نیاز به آب داره نیاز به امکانات داره به انشالله این اعتبارات در اختیار ما قرار بگیرد و ما بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

ارسال نظرات