الحاق ۴۵۰ هکتار زمین مسکونی به محدوده شهر بوشهر

استاندار بوشهر از الحاق ۴۵۰ هکتار اراضی مسکونی ملی به محدوده شهر بوشهر برای اجرایی شدن طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: واگذار این اراضی به جامعه ‌هدف به‌زودی آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۵۲۵۸۵۵
|
۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، احمد محمدی‌زاده امشب در آیین آغاز واگذاری زمین مسکونی به کارکنان واجد شرایط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر در طرح نهضت ملی مسکن از آغاز شناسایی اراضی دستگاه‌های اجرایی برای ساخت مسکن خبر داد و اظهار داشت: در راستای نهضت ملی مسکن یکی از تکالیف تعیین شده برای مسئولان اختصاص اراضی متعلق به دستگاه‌های اجرایی برای ساخت مسکن کارکنان واجدان شرایط است.

وی با بیان اینکه این حرکت در استان بوشهر آغاز شده است گفت: دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌های استان بوشهر که دارای اراضی هستند به ساخت مسکن اختصاص می‌یابد و اولویت نخست برای کارکنان همان دستگاه و اولویت بعدی پس از تکمیل واگذاری زمین به واجدان شرایط، سایر کارکنان دستگاه‌های اجرایی دیگر می‌توانند در این طرح با برنامه‌ریزی اداره کل راه و شهرسازی مشارکت کنند و صاحب مسکن شوند.

ساخت 315 واحد مسکونی برای کارکنان ‌سپاه استان

استاندار بوشهر با اشاره به اقدام سپاه پاسداران استان بوشهر در ساخت مسکن کارکنان در اراضی متعلق به سپاه در منطقه تنگک بوشهر، افزود: در این راستا سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر ساخت 315 واحد مسکونی برای کارکنان ‌سپاه در اراضی متعلق به خودش آغاز کرده است.

محمدی‌زاده با بیان اینکه تسهیلات بانکی برای ساخت این واحدها پرداخت می‌شود گفت: پس از سپاه امام صادق علیه‌السلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر به‌عنوان دومین دستگاه اجرایی در اراضی متعلق به این مجموعه طرح ساخت مسکن برای کارکنان در قالب نهضت ملی مسکن برای کارکنان و بازنشستگان واجد شرایط این مجموعه آغاز کرد.

وی تأکید کرد: اراضی سایر دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر به ساخت مسکن برای کارکنان آن دستگاه اختصاص می‌یابد.

استاندار بوشهر از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست اراضی ادارات خود را برای صدور مجوز لازم در شورای مسکن استان مطرح کنند تا زمینه واگذاری این اراضی برای ساخت مسکن فراهم شود.

الحاق 450 هکتار به محدوده شهر بوشهر

محمدی‌زاده از الحاق 450 هکتار به محدوده شهر بوشهر خبر داد و بیان کرد: این اراضی برای ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن به محدوده شهر بوشهر افزوده شده و تا پایان تیر و اوایل مرداد ماه عملیات واگذاری اراضی به واجدان شرایط در این منطقه و ساخت مسکن آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: در این اراضی به همه مردم بوشهر فاقد مسکن زمین تعلق می‌گیرد و واحدهای مسکونی 2 طبقه ساخته و تحویل متقاضیان می‌شود.

واگذاری یک هزار قطعه هر کدام به مساحت 200 متر مربع به واجدان شرایط

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر نیز حمایت از تولید و عرضه مسکن را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: بر اساس قانون دستگاه‌های اجرایی که دارای زمین هستند باید در اولویت ساخت مسکن قرار بگیرد و به اداره کل راه و شهرسازی واگذار شود.

محمد هادی رستمیان ساخت مسکن به‌عنوان مطالبه اصلی مردم را در اولویت برنامه آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور دانست و خاطرنشان کرد: ساخت مسکن در طرح نهضت ملی در استان بوشهر تسریع یافته و با 4 روش ساخت مسکن و واگذاری زمین در نقاط مختلف استان آغاز شده است.

وی با اشاره به واگذاری زمین به واجدان شرایط قانون جوانی جمعیت در استان تصریح کرد: در دهه امامت و ولایت یک هزار قطعه به واجدان شرایط و خانواده‌های دارای 3 فرزند به بالا به‌صورت رایگان واگذار شد.

اختصاص 3 هکتار زمین برای ساخت مسکن کارکنان راهداری استان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر هم با اشاره به اجرایی شدن طرح نهضت ملی مسکن در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: در این طرح 3 هکتار زمین به این طرح اختصاص یافته است.

عبدالکریم اخترشناس اضافه کرد: عملیات اجرایی ساخت مسکن برای کارکنان واجد شرایط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر آغاز شده است.

وی بیان کرد: در این اراضی واحدهای مسکونی 2 طبقه ساخته و به کارکنان واجد شرایط واگذار می‌شود.

ثبت‌نام 63 هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در استان

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر نیز با بیان اینکه طرح‌های نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاهای استان بوشهر تسریع یافته است، خاطرنشان کرد: در این راستا علاوه بر واگذاری زمین به متقاضیان در قالب قانون جوانی جمعیت، ساخت مسکن، نوسازی و ساخت بافت فرسوده و طرح خودمالکی در شهرها و روستاهای استان آغاز شده است.

سید محمود دستغیبی تعداد افراد ثبت‌نام شده در طرح نهضت ملی مسکن در این استان را افزون بر 63 هزار نفر دانست و خاطرنشان کرد: بیش از 10 هزار نفر آنان به تأیید نهایی رسیده است.

وی با بیان اینکه در برنامه 4 ساله بیش از 42 هزار واحد مسکونی در استان ساخته می‌شود، گفت: سهمیه ساخت 27 هزار و 449 واحد مسکونی در شهرهای استان بوشهر برای 2 سال تعیین شده که عملیات اجرایی آنها در قالب طرح‌های مختلف اجرایی شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها