اقامت بیش از نیم میلیون گردشگر در استان اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل از اقامت ۵۸۹ هزار و ۸۶ گردشگر در اقامتگاه‌های رسمی این استان از ابتدای سال جاری تا ۱۷ تیرماه خبر داد.
کد خبر: ۹۵۲۵۸۵۷
|
۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱

اقامت بیش از نیم میلیون گردشگر در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری بسیج اردبیل ، حسن محمدی ادیب اظهار کرد: ۹.۹۵ درصد از رقم کلی اقامت‌ها مربوط به هتل‌ها، ۰.۲۹ درصد در اقامتگاه‌های سنتی، ۹.۱۰ درصد در مجتمع‌های گردشگری، ۱۱.۷۱ درصد در مهمانپذیرها، ۱۳.۴۶ درصد در هتل آپارتمان‌ها، ۲.۲۷ درصد در اقامتگاه‌های بوم گردی ثبت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اضافه کرد: همچنین در این مدت ۰.۱۳ درصد در هتل بیمارستان‌ها، ۱.۱۰ درصد در متل‌ها، ۴۵.۴۴ درصد در خانه مسافرها، ۵.۸۹ درصد در مناطق نمونه گردشگری، ۰.۵۷ درصد در پارک‌های ملی طبیعت گردی و ۰.۱۰ درصد اقامت گردشگران در مجتمع‌های خدمات بین راهی استان اقامت داشته اند.

وی همچنین میزان اقامت گردشگران و مسافران در اقامتگاه‌های غیررسمی استان اردبیل از اول سال جاری تا ۱۷ تیرماه را ۶۸ هزار و ۵۸۲ نفر و میزان اقامت در اقامتگاه‌های اضطراری استان را ۲۹۹ نفر اعلام کرد و افزود: در این مدت کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل ۶۷۹ بار از مراکز اقامتی و خدماتی استان به منظور بررسی کیفیت و کمیت خدمات رسانی بازددید کرده اند.

تعلیق و تعطیلی ۱۸ مرکز اقامتی و خدماتی

وی تعداد بازدیدهای نظارتی از اقامتگاه‌های استان را ۱۹۲ بار، بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی را ۱۵۸ بار و بازدید از رستوران‌ها و مراکز پذیرایی و بین راهی را ۸۳ بار اعلام کرد و ادامه داد: در نتیجه این بازدیدها ۶۲ مرکز شامل ۴۷ مرکز اقامتی، ۱۲ دفتر خدمات مسافرتی و سه مرکز پذیرایی، به لحاظ حسن عملکرد تشویق شده اند.

محمدی ادیب گفت: همچنین در این مدت به ۱۱۹ مرکز از جمله ۱۱۱ مرکز اقامتی، هفت دفتر خدمات مسافرتی و یک مرکز پذیرایی نیز تذکراتی داده شد و ۴۰ اخطار کتبی نیز به ۳۵ مرکز اقامتی، یک دفتر خدمات مسافرتی و چهار مرکز پذیرایی صادر و ابلاغ و نسبت به تعلیق یا تعطیلی فعالیت ۱۸ مرکز از جمله سه مرکز اقامتی و ۱۵ دفتر خدمات مسافرتی در استان اقدام شده است.

وی تعداد نواقص ثبت شده از حیث امکانات در مراکز اقامتی را هفت مورد و مربوط به چهار مرکز اقامتی و سه مرکز پذیرایی اعلام کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تا ۱۷ تیرماه ۲ شکایت از مراکز اقامتی وصول شده است که طبق ضوابط و مقررات بررسی می‌شود.

ثبت بیش از ۸۸۲ هزار بازدید از جاذبه‌های گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین اردبیل از ثبت ۸۸۲ هزار و ۴۰۱ بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان از اول سال جاری تا ۱۷ تیرماه خبر داد و گفت: این آمار شامل ۱۴۷ هزار و ۷۱۵ بازدید از مناطق تاریخی، ۵۴ هزار و ۶۰۶ بازدید از مناطق تفریحی، ۳۰۰ هزار و ۸۹۳ بازدید از جاذبه‌های دست‌ساز، یکهزار و ۱۶۰ بازدید از جاذبه‌های صنایع دستی، ۳۲۴ هزار و ۴۴۲ بازدید از مناطق طبیعی و ۵۳ هزار و ۵۸۵ بار بازدید از جاذبه‌های مذهبی استان را شامل می‌شود.

محمدی ادیب با اشاره انتخاب اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو به اینکه اردبیل در سال میلادی جاری (۲۰۲۳) به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو انتخاب و معرفی شده و برنامه‌های متعددی در این راستا با حضور سفرای اکو و شخصیت‌ها و مقامات برخی کشورهای دیگر در اردبیل و تهران برگزار شده است، این رویداد را در احیا و معرفی مناطق گردشگری اردبیل و کل این استان موثر دانست و اظهار امیدواری کرد با تقویت رسانه ای معرفی قابلیت‌های گردشگری استان، صنعت گردشگری روز به روز رونق بیشتر یابد.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده و با داشتن جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، اقتصادی و مذهبی از مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی است.

ارسال نظرات