نشست هم اندیشی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی، فرمانده سپاه فتح و مسئولان موسسه خیریه امدادگران عاشورا استان به منظور ارایه خدمات مطلوب تر به بیماران سرطانی برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۲۵۸۸۸
|
۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، نشست هم اندیشی سعید جاودان سیرت؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ، سردار حمید خرم دل؛ فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد، قباد مبشری؛ مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ پاسدار ناصر صالحی؛ مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح استان و مدیرعامل موسسه خیریه امداد گران عاشورا استان و سالار جوکار؛ مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان با محوریت بیماران سرطانی و استفاده از ظرفیت های موسسه خیریه امدادگران عاشوار و سایر بخش ها برای کمک به این بیماران برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در این نشست ضمن تقدیر و تشکراز همکاری خوب سپاه فتح استان به ویژه سردار خرمدل بخاطر همکاری ویژه با مجموعه سلامت در استان، گفت: افزایش این همکاری ها و تعاملات می تواند به ارائه خدمات بهتر و با کیفیت ترو نیز بهره مندی مردم از خدمت های شایسته در حوزه بهداشت و درمان کمک کند.

سعید جاودان سیرت در ادامه به مشکلات بیماران سرطانی در سطح استان اشاره کرد و گفت: نبود مرکز رادیوتراپی در کهگیلویه و بویراحمد موجب مراجعه روزانه بیماران به سایر استان ها می شود و هزینه های زیادی را متوجه این بیماران می کندو در برخی مواقع نیز باعث تشدید بیماری انها می شود.

وی ابراز داشت: کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که مرکز رادیو تراپی ندارد و این خلاء بزرگ درمانی در کنار سایر کمبود‌های پزشکی، موجب شده تا روزانه شاهد اعزام بیماران زیادی به سایر استان‌ها باشیم.
جاودان سیرت افزود: بالاترین مراجعه بیمار به سایر استان‌ها به علت کمبود تجهیزات پاراکلینیکی در کشور، مربوط به کهگیلویه و بویراحمد است.
وی اضافه کرد: به دلیل نبود مرکز رادیو تراپی و مرکز پزشکی هسته‌ای در استان آمار دقیقی از تعداد بیماران سرطانی در استان نداریم ضمن اینکه بسیاری از بیماران سرطانی استان ما در سایر استان های دیگر روند درمانی خود را طی می کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه بخش شیمی درمانی بزرگسالان در بیمارستان شهید جلیل یاسوج افتتاح شد، افزود: در تلاشیم تا بخش شیمی درمانی کودکان را هم در این بیمارستان افتتاح کنیم.
جاودان سیرت همچنین از افتتاح بخش تشخیصی مرکز پزشکی هسته‌ای در سفر دور دوم رئیس جمهور به استان خبر داد و گفت: افتتاح بخش درمانی مرکز پزشکی هسته‌ای در استان نیازمند اعتبار است که پیگیر وصول آن هستیم.

وی در ادامه یکی از رسالت های طرح پزشک خانواده را پیشگیری از بیماری های سرطانی عنوان کرد و گفت: در این طرح اطاعات کامل بیماران ثبت می شود و اگر خانواده ای دچار مشکلاتی باشند با انجام آزمایشات می توان پیشگیری های لازم را انجام داد.

جاودان سیرت درباره برخی تحقیقات و پژوهش ها در حوزه بیماری سرطان در استان نیز گفت: در این حوزه نیز پزوهش هایی در دست انجام است تا منشا این بیماری ها مشخص شود.

وی گفت: در بحث خیرین تعدادی از این عزیزان را که توانسته ایم با انها ارتباط برقرار کنیم قول های مساعدی برای کمک به بیماران سرطانی داده اند.

وی ابراز داشت: از همه ظرفیت های دانشگاه علوم پزشکی برای همکاری با موسسه خیریه امدادگران عاشورا کهگیلویه و بویراحمد که در زمینه کمک بیماران مبتلا به سرطان و صعب العلاج تلاش می کنند استفاده خواهیم کرد.

فرمانده سپاه فتح استان نیز گفت؛ خدمت به مردم در هر حوزه ای به ویژه خدمات بهداشتی و درمانی از وظایف و اولویت های نظام مقدس جمهوری اسلامی است که این خدمات در استان ما به حول قوه ی الهی به خوبی درحال انجام است.

سردار خرم دل از نقش دکتر جاودان سیرت و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی در ارائه خدمات مطلوب در حوزه سلامت تقدیر و تشکر کرد.

وی گفت:سردار رحیم صفوی رئیس هیأت امنا و سردار فتحیان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا هستند و موسسه در حوزه کمک به بیماران سرطانی فعالیت می کند.

خرم دل ابراز داشت: شعبه موسسه خیریه امداد گران عاشورا سال 99 در استان کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شده و سرهنگ ناصر صالحی مدیرعامل این موسسه در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

فرمانده سپاه فتح ابراز داشت: هر سری تعدادی بسته های معیشتی در اختیار بیماران  سرطانی تحت پوشش موسسه خیریه امداد گران عاشورا استان قرار دادیم و در تلاش هستیم که بتوانیم در بحث تامین دارو نیز کمک هایی داشته باشیم.

خرم دل گفت: در حال حاضر برای توسعه موسسه خیریه امدادگران عاشورا در استان جهت ایجاد یک مرکز درمانگاهی بزرگ و خدمات رسانی به بیماران سرطانی نیاز به حمایت همگانی داریم و امیدواریم با تلاش مسئولان استان بتوانیم گام های موثری برداریم.

مدیرعامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: امیدواریم با کمک دانشگاه علوم پزشکی و معاونت غذا و دارو و معاونت درمان بتوانیم بخشی از نیازهای بیماران سرطانی در استان را پاسخگو باشیم.

ناصر صالحی افزود: هزینه های بیماران سرطانی بسیار بالاست و شنیدن مشکلات انها دردآور است زیرا بسیاری از این بیماران برای درمان به استان های همجوار مراجعه می کنند که بار مالی زیادی برای آنان به همراه دارد.

وی بیان کرد: باید با همکاری همه مسئولان زیرساخت های لازم برای خدمات رسانی به بیماران مبتلا به سرطان و صعب العلاج در استان را فراهم کرد تا این عزیزان بیش از این دچار مشکلات بیشتر نشوند.

مدیر عامل مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت:21 سال پیش موسسه خیریه امدادگران عاشورا در استان های کشور شروع به کار کرد و قرار بود در استان ما نیز این موسسه راه اندازی شود که به تعویق افتاد و در دوره سردار خرم دل این امر محقق شد و کمک های نقدی و غیرنقدی زیادی به بیماران سرطانی صورت گرفت.

سالار جوکار افزود: موسسه خیریه امدادگران عاشورا از وزارت بهداشت برای ۱۰ استان مجوز احداث و راه‌ اندازی مرکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان اخذ نموده که یکی از آنها کهگیلویه و بویراحمد است و ان شاءالله محقق شود.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد نیز از برخی کمک های این نهاد بهبیماران مبتلا به سرطان و صعب العلاج اشاره کرد و گفت: اگر هزینه های درمانی بیماران سرطانی را حساب کنیم به مراتب بیشتر از راه اندازی یک مرکز پیشگیری و تشخیص است.

گفته می شود فراوانی بیماران سرطانی در کهگیلویه و بویراحمد بالاست و سالانه 1000 نفر به بیماران سرطانی استان کهگیلویه و بویراحمد افزوده می شود.

گفتنی است در این نشست همچنین چالش ها و مشکلات موجود مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی چالش های بیماران سرطانی در کهگیلویه و بویراحمد/ هم اندیشی برای ارایه خدمات موسسه خیریه امداگران عاشورا به بیماران سرطانی +(تصاویر)بررسی چالش های بیماران سرطانی در کهگیلویه و بویراحمد/ هم اندیشی برای ارایه خدمات موسسه خیریه امداگران عاشورا به بیماران سرطانی +(تصاویر)بررسی چالش های بیماران سرطانی در کهگیلویه و بویراحمد/ هم اندیشی برای ارایه خدمات موسسه خیریه امداگران عاشورا به بیماران سرطانی +(تصاویر)بررسی چالش های بیماران سرطانی در کهگیلویه و بویراحمد/ هم اندیشی برای ارایه خدمات موسسه خیریه امداگران عاشورا به بیماران سرطانی +(تصاویر)بررسی چالش های بیماران سرطانی در کهگیلویه و بویراحمد/ هم اندیشی برای ارایه خدمات موسسه خیریه امداگران عاشورا به بیماران سرطانی +(تصاویر)بررسی چالش های بیماران سرطانی در کهگیلویه و بویراحمد/ هم اندیشی برای ارایه خدمات موسسه خیریه امداگران عاشورا به بیماران سرطانی +(تصاویر)بررسی چالش های بیماران سرطانی در کهگیلویه و بویراحمد/ هم اندیشی برای ارایه خدمات موسسه خیریه امداگران عاشورا به بیماران سرطانی +(تصاویر)بررسی چالش های بیماران سرطانی در کهگیلویه و بویراحمد/ هم اندیشی برای ارایه خدمات موسسه خیریه امداگران عاشورا به بیماران سرطانی +(تصاویر)بررسی چالش های بیماران سرطانی در کهگیلویه و بویراحمد/ هم اندیشی برای ارایه خدمات موسسه خیریه امداگران عاشورا به بیماران سرطانی +(تصاویر)بررسی چالش های بیماران سرطانی در کهگیلویه و بویراحمد/ هم اندیشی برای ارایه خدمات موسسه خیریه امداگران عاشورا به بیماران سرطانی +(تصاویر)بررسی چالش های بیماران سرطانی در کهگیلویه و بویراحمد/ هم اندیشی برای ارایه خدمات موسسه خیریه امداگران عاشورا به بیماران سرطانی +(تصاویر)بررسی چالش های بیماران سرطانی در کهگیلویه و بویراحمد/ هم اندیشی برای ارایه خدمات موسسه خیریه امداگران عاشورا به بیماران سرطانی +(تصاویر)

 

ارسال نظرات