جانشین مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا:

نقش الهی و سیاسی مساجد موجب پیروزی انقلاب شد

ساری-جانشین مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا گفت: مسجد در زمان انقلاب محل نشر معارف الهی و سیاسی بود اگر این نقش مساجد نبود قطعا انقلاب پیروز نمی‌شد.
کد خبر: ۹۵۲۵۹۵۵
|
۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۳

نقش الهی و سیاسی مساجد موجب پیروزی انقلاب شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،حجت الاسلام علیرضا ملازاده جانشین مسئول دفتر نماینده، ولی فقیه در سپاه کربلا امروز  در نشست با ائمه جمعه و جماعات محلات مهدوی شرق استان که به همت بسیج مساجد و محلات سپاه کربلا در سالن اجتماعات غدیر برگزار شد، با اشاره به اینکه مسجد محل عبادت، هدایت و بصیرت افزایی امت اسلامی است، گفت: مسجد از صدر اسلام تاکنون کارکرد‌های مختلف علمی، دینی، اجتماعی، اقتصادی و ... داشته که متاسفانه برخی از این کارکرد‌ها امروزه مغفول مانده است.

حجت الاسلام علیرضا ملازاده با بیان اینکه مسجد پایگاه اجتماع مسلمانان است، افزود: پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) برای جمع کردن امت فراخوان جمع شدن در مسجد می‌دادند باید این کارکرد مسجد مورد توجه باشد.

جانشین مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا در ادامه  با بیان اینکه مسجد محل تصمیم گیری‌های مهم سیاسی و اجتماعی پیامبر اسلام  بوده است، خاطرنشان کرد: مسجد باید محل بصیرت افزایی امت اسلام باشد.

حجت الاسلام ملازاده در بخش دیگری از سخنان خود به  کارکرد مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و اضافه کرد: مسجد در زمان انقلاب محل نشر معارف الهی و سیاسی بود اگر این نقش مساجد نبود قطعا انقلاب پیروز نمی‌شد.

جانشین مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان اینکه امام مسجد در دوران انقلاب نقش محوری را داشت و مردم به واسطه اعتماد سازی امام محله در صف انقلابیون قرار گرفتند، یادآور شد: روزگاری مسجد دهقانزاده سلمان فارسی ساری محور این شهرستان بود چرا که شهید حجت الاسلام قاسمی در این مسجد محور بودند.


حجت الاسلام ملازاده با بیان اینکه شهید قاسمی در محله و شهر محور نیرو‌های انقلابی بودند، گفت: منابر این شهید والامقام برای ساواک درد آور بود و ایشان را به کرات دستگیر کردند، اما هرگز نتوانستند جلوی نقش محوری این امام محله را خدشه دار کنند.

جانشین مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا درادامه به اجرای طرح محله مهدوی با محوریت امام محله اشاره کرد و خواستار محور بودن امام محله در این طرح شد و افزود: تلاش کنیم با مدیریت امام محله زمینه تربیت دینی و معنوی محلات فراهم شود.

حجت الاسلام ملازاده تاکید کرد: احیای نقش امام محله در مساجد می‌تواند با جنگ ترکیبی دشمن مقابله کند.

به گفته جانشین مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا تقویت کارکرد‌های دینی و اجتماعی مساجد به مانند بهره برداری از مسجد در دوران انقلاب اسلامی باید با محوریت امام محله مورد توجه باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار