به همت خیرین هلال احمر؛

کاروان سلامت بیش از 160 نفر را در روستاهای ایجرود رایگان ویزیت کرد

زنجان _ مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: کاروان سلامت شهرستان ایجرود بیش از 160 نفر از اهالی قوشچی، بهمن و قادرلو را به ارزش بیش از یک میلیارد و 702 میلیون ریال از محل کمک های خیرین رایگان ویزیت کرد.
کد خبر: ۹۵۲۶۱۲۰
|
۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ حکمت اله هاشمی افزود: کاروان سلامت هلال احمر ایجرود با هدف کمک به بهبود سطح سلامت مناطق کم برخوردار، ارتقا و بهبود کیفیت زندگی، ایجاد زمینه رشد و توسعه سلامت در روستای قوشچی اقدام به ویزیت رایگان کرد و اهالی روستا‌های قادرلو و بهمن نیز با مراجعه به این روستا از این خدمات استفاده کردند.

کاروان سلامت بیش از 160 نفر را در روستاهای ایجرود رایگان ویزیت کرد

وی اظهارداشت: حمایت از سلامت انسان‌ها و کاهش آلام و رنج‌های بشری یکی از اهداف هلال احمر محسوب می‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: ارائه خدمات هلال احمر در طرح کاروان‌های سلامت و اجرای چندین برنامه در قالب این برنامه با استفاده از توان و ظرفیت پزشکان داوطلب و کمک‌های خیرین و نیکوکاران وظیفه‌ای فوق وظایف سازمانی هلال احمر به شمار می‌رود که در راستای ارتقای سلامت در روستا‌های محروم انجام می‌شود.

کاروان سلامت بیش از 160 نفر را در روستاهای ایجرود رایگان ویزیت کرد

هاشمی خاطرنشان کرد: ویزیت رایگان توسط پزشک عمومی، دندانپزشک، کارشناس ارتز و پروتز، روانشناس، ۲ کارشناس مامایی، خدمات پرستاری، ارایه داروی رایگان، به ساکنان این روستا‌ها از خدمات این کاروان به مراجعه کنندگان بود.

هاشمی خاطرنشان کرد: ۹۲ قلم داروی رایگان به ارزش یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال به بیماران مراجعه کننده به پزشکان این کاروان بود.

وی ادامه داد: بیش از ۳۰ نفر از جوانان و افراد سالخورده توسط کارشناس ارتز و پروتز معاینه فیزیکی شدند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان به فعالیت کارشناس روانشناس در این کاروان اشاره کرد و گفت: این کارشناس نیز اقدام به ارائه مشاوره‌های قبل از ازدواج، حین ازدواج و پس از ازدواج کرده و اهمیت فرزندآوری و جوانی جمعیت را برای مراجعه کنندگان تبیین کرد.

کاروان سلامت بیش از 160 نفر را در روستاهای ایجرود رایگان ویزیت کرد

هاشمی به طرح نیابت اشاره کرد و افزود: در قالب این طرح با خانواده یکی از شهدای روستای قوشچی دیدار کردیم.

وی افزود: علاوه بر خدمات درمانی ارائه شده، واحد جوانان نیز اقدام به برپایی فضای دوستدار کودک برای کودکان و دانش آموزان همراه با برنامه‌های متنوع مسابقه نقاشی، بازی‌های شاد و فکری کرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: ارائه خدمات کاروان سلامت به هموطنان در روستا‌های کم برخوردار با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان و مرکز بهداشت و درمان ایجرود و شهر حلب انجام شد.

گفتی است، روستای قوشچی در ۸۵ کیلومتری مرکز استان قرار دارد که فاقد خانه بهداشت است. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار