خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان؛ محور برنامه هایی که بسیج جامعه زنان انجام می‌دهد فرهنگی و برای تبیین حجاب برای زنان است؛ آنچه باید جوانان و نوجونان نسبت به آن توجیه شوند مسئله چیستی و چرایی حجاب است و اینکه حجاب الزامی نیازمند برای فرد است. اگر فرد نسبت به آثاری که حجاب در زندگی او دارد توجیه شود قطعا مُسمر ثمر خواهد بود.
کد خبر: ۹۵۲۶۲۸۸
|
۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان؛ جمال‌پور مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان در میزگرد تخصصی به مناسبت هفته حجاب و عفاف می‌گوید: ارزشی که اسلام برای بانوان قائل است در هیچ دین و هیچ جای دنیا نمی توان دید و ما نیز می‌توانیم در ۲ بخش در زمینه حجاب و عفاف کاری انجام بدهیم؛ یک بخش ایجابی یا فرهنگی و بخش دیگر سلبی است.

 

او افزود: بسیج جامعه زنان متولی اقدامات فرهنگی است و طی چند سال گذشته برنامه های متنوعی را انجام داده؛ بخش سلبی نیز نیاز به همکاری دستگاه ها دارد، اگرچه حجاب تنها یک بخش از عفت هست که باید مدنظر قرار بگیرد.

 

خانم جمال پور در بخش دیگری از صحبت‌های خود اقدامات در حوزه عفاف را نیازمند کار اجرایی و کشوری دانست که نیاز است با توجه به وضعیت عفاف و حجاب مورد توجه قرار بگیرد؛ امسال نیز با توجه به هفته حجاب و عفاف، بسیج زنان برنامه‌های متنوعی در حوزه فرهنگی و سازندگی در نظر دارد و برنامه دارد در پایگاه های تمام استان برنامه اجرا نماید کند.

 

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان ادامه داد: محور برنامه هایی که بسیج جامعه زنان انجام می‌دهد فرهنگی و برای تبیین حجاب برای زنان است؛ آنچه باید جوانان و نوجونان نسبت به آن توجیه شوند مسئله چیستی و چرایی حجاب است و اینکه حجاب الزامی نیازمند برای فرد است. اگر فرد نسبت به آثاری که حجاب در زندگی او دارد توجیه شود قطعا مُسمر ثمر خواهد بود.

 

او بیان کرد: ممکن است طی سالیان گذشته به خوبی نتوانسته‌ باشیم مسئله حجاب را تبیین نماییم اما «حجاب» تنها آن پوشش روسری که دارد نیست، بلکه خروجی است که از درون فرد نشات گرفته و اگر فرد نسبت به آن توجیه شود قطعا آن را در ظاهر خود می بیند و حتما یک باطن پاک می تواند ظاهر خوبی را نشان دهد.

 

خانم جمال‌پور میگوید که باید مسئله حجاب برای کودکان توجیه و تشریح شود و نشان داده شود که می‌تواند چه اثرات مثبتی در زندگی فرد و زندگی مادرانی داشته باشد که آینده ساز هستند. اگر یک مادر بتواند نسبت به این مسئله توجیه شود فرزندان خود را نیز توجیه خواهد کرد.

 

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در خصوص اقدامات انجام شده این نهاد در حوزه ترویج حجاب و عفاف گفت: تاکنون کارگاه های مختلفی در این زمینه در پایگاه های بسیج تشکیل و برنامه ریزی شده و امسال با قوت بیشتری با توجه به فضای ایجاد شده تشکیل خواهند شد. پاتوق های دخترانه در جهت پرسش و پاسخ های دخترانه در زمینه حجاب ایجاد شده تا ابهامات برای افراد برطرف شود و چهره به چهره با دختران دیدار و آنها توجیه شوند؛

همچنین خواهرانی که در زندگی موفق هستند برای نوجوانان الگو قرار می‌گیرند تا نشان بدهیم که حجاب محدودیت نیست بلکه مصونیت است.

 

او الگو سازی را مهم ارزیابی کرد سپس اظهار داشت: الگو سازی مهم است و باید یک فرد برای کودکان الگو شود؛ سعی می شود سبک زندگی حضرت فاطمه نشان داده شود تا از آن الگو بگیرند.

 

خانم جمال‌پور واژه حجاب را از دیدگاه قرآن دارای ۳ بخش دانست یکی حجاب چشم که و نگاه کردن به نامحرم که تفاوتی بین زنان و مردان وجود ندارد و دیگری حجاب در رفتار و گفتار است، اما وقتی کلمه عفت در کنار آن قرار می گیرد، بعد عملی آن است و هر چه در درون خودمان کار کردیم در باب عفت و اعمال و رفتار خود می توانیم ببینیم.

 

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت ولیعصر خوزستان بیان داشت: تمام تلاش بسیج جامعه زنان این است که الگوسازی مناسبی را برای خواهران انجام بدهند 

برنامه هایی که طرح ریزی و سازماندهی و اجرا می گردد در همین حوزه است که زنان در باب شناخت خود و هویت عفت زن می توانند موفق باشند.

 

او افزود: اثر فردی و اجتماعی که سلامت و امنیت در جامعه برای بانوان دارد می تواند موثر باشد و بسیج تلاش دارد این بخش را نشان بدهد؛ بخشی از برنامه ها خدمت رسانی و بخشی فرهنگی و بخشی پزشکی است.

 

در این زمینه تیر ماه تجمعاتی در حوزه حجاب و عفاف برگزار خواهد شد و تولیدات فرهنگی و مرتبط با حجاب در فضای مجازی منتشر می‌گردد که بهترین راه ارتباط با نسل جوان همین تولیدات و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار