خبرهای داغ:
در میزگرد تخصصی خبرگزاری بسیج خوزستان؛

اقدامات بانوان جهادگر در حوزه عفاف و حجاب در مناطق محروم

مسئول سازندگی و محرومیت زدایی بسیج جامعه زنان سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان؛جامعه هدف ما گروه های جهادی مناطق محروم و کم برخودار و زنان و دختران بی سرپرست یا بدسرپرست هستند و برنامه هایی که گروه های جهادی انجام می دهند در راستای خدمت رسانی به این جامعه در مناطق کم برخوردار است.
کد خبر: ۹۵۲۶۲۹۶
|
۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷

خانم بنی سعید مسئول سازندگی بسیج جامعه زنان سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان با گرامی داشت یاد شهدای گوهر شاد مشهد گفت: جامعه هدف ما گروه های جهادی مناطق محروم و کم برخودار و زنان و دختران بی سرپرست یا بدسرپرست هستند و برنامه هایی که گروه های جهادی انجام می دهد در راستای خدمت رسانی به این جامعه در مناطق کم برخوردار است.

 

او افزود: یکی از برنامه های ما در هفته حجاب و عفاف «پویش اهدای خون» به نیابت از شهدای مسجد گوهرشاد است که به دلیل قوی عمل نکردن خوزستان در زمینه انتقال خون  در بخش بانوان است.

 

مسئول بسیج سازندگی جامعه زنان سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان می‌گوید  دوخت چادر و روسری و شال نیز برای دخترانی که تازه به سن تکلیف رسیده اند اما توانایی برای خرید ندارند نیز جز برنامه‌ها است و پس از برگزاری جشن تکلیف برای آنان، روسری و چادر نیز به آنها هدیه داده می‌شود.

وی به طرح فدک اشاره کرد که در خصوص اقتصاد مقاومتی بوده و برای زنان سرپرست خانوار ایجاد اشتغال می شود. در برخی زمینه های مورد علاقه برای آنها اسباب کار فراهم و از این طریق منبعی درآمدی برای خود ایجاد می کنند. خیرین نقش مهمی در این زمینه دارند.

 

خانم بنی سعید تاثیر این اقدامات در مناطق محروم را زیبا و جالب ارزیابی کرد که از جمله یکی از این برنامه‌ها غرفه «یک حس خوب »است که آن را مزین به ضریح و کرده و با بالا بردن فضای معنوی از دختران و زنان بی حجاب و بدحجاب دعوت می‌شود تا در آن فضا قرار گرفته و روش و منش و وصیت نامه شهدا برای آنان قرائت می‌شود.

 

وی بیان کرد: از زنان بی حجاب درخواست می‌شود تا حداقل یکبار چادر را امتحان کرده و سپس از آنها عکسی تهیه و به همراه عهدنامه‌ای برای شهدا در خصوص حفظ حجاب و عفاف تقدیم شان می‌گردد.

 

مسئول  سازندگی  حوزه بسیج جامعه زنان سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان بسیاری از بی حجابی ها را بر اثر ناآگاهی دانست که سعی می‌شود با یک نامه انگیزشی دیدگاه آنها متحول شود، تاکنون نیز بازخورد خوبی داشته و برخی افراد نیز جذب بسیج شده‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار