خبرهای داغ:

بیانیه سازمان بسیج دانش آموزی استان همدان به مناسبت هفته عفاف و حجاب

همدان- مجمع فاطمی و علوی سازمان بسیج دانش آموزی استان همدان به مناسبت هفته عفاف و حجاب بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۹۵۲۶۴۳۳
|
۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مجمع فاطمی و علوی سازمان بسیج دانش آموزی استان همدان به مناسبت هفته عفاف و حجاب بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ یَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذلِکَ أَزْکى لَهُمْ إِنَّ اللّهَ خَبِیرٌ بِما یَصْنَعُونَ وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ یَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلاّ ما ظَهَرَ مِنْها وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلى جُیُوبِهِنَّ...»

انقلاب شکوهمند اسلامی با رهبری امام راحل (ره) و با زعامت مقام معظم رهبری (مد ظله)، بزرگ‌ترین دستاوردی که برای زنان ایران داشته است، هویت بخشی به زن مسلمان ایرانی بوده است؛  بدین ترتیب که فرصتی فراهم شد که نه مانند «زن غربی» نگاه ابزاری به زن شده و به جای «شخصیت» او «جنسیتش» دیده شود و نه مانند «زن شرقی» منزوی باشد؛ بلکه هویت اجتماعی و کادرسازی و انسان سازی برای جامعه را به عنوان نقش راهبردی خود معنا کند و در یک کلام، به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله)، زن محجبه مسلمان نقش آفرین ایرانی، به عنوان «الگوی سوم زن مسلمان» به جامعه جهانی معرفی شد و این مهم، مرهون رعایت حریم عفت‌ورزی و حجاب است.

مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می‌فرمایند: «امروز بانوان ایرانی با حفظ حجاب، استقلال هویّتی خودشان و استقلال فرهنگی خودشان را دارند اعلام می‌کنند و به دنیا صادر می‌کنند؛ یعنی دنیا سخن جدیدی دارد می‌شنود. زن می‌تواند در میدان‌های اجتماعی حضور فعّال داشته باشد، تأثیرگذاری اجتماعی عمیق داشته باشد. امروز زنان کشور ما در بخش‌های مختلف چنین تأثیرگذاری‌ای دارند؛ در عین‌حال حجاب و عفاف و وجه تمایز میان زن و مرد، فاصله میان زن و مرد، در معرض سوءاستفاده مردان قرار نگرفتن، خود را در حدّ وسیله‌ التذاذ مردان بیگانه و زیاده‌طلب پایین نیاوردن و تحقیر نکردن، جزء خصوصیّات زن ایرانی و زن مسلمانِ امروز است. ما البتّه این الگو را داریم، این چهارچوب را داریم، در میان بانوان ما کسانی هستند در حدّ بسیار خوب، بعضی در حدّ اعلای این الگو دارند زندگی می‌کنند، بعضی هم در حدود متوسّطند؛ به‌هرحال، این الگو وجود دارد و مبنای کار زن ایرانی این است». (بیانات رهبری، ۱۳۹۶/۱۲/۱۷)

مجمع فاطمی و علوی ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب  و تجدید بیعت با آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و امامین انقلاب با تاسی و تبعیت از فرامین گهربار مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) در راستای مطالبه‌گری امور دختران و بانوان توسط خودشان بر لزوم توجه هر چه بیشتر مسئولین به ویژه مسئولین فرهنگی و متولیان حجاب بر وضعیت حجاب و عفاف تاکید کرده و مجدانه از قوه محترم قضائیه خواستاریم همانگونه که در حوزه ی اقتصادی شناسایی و برخورد با مفسدان در سطح کلان جامعه را مورد توجه قرار دادند، در راستای کاهش آسیب‌های وارده از انحرافات فرهنگی با مفسدان حوزه‌های فرهنگی؛ اعتقادی و مروجان فرهنگ منحط و انسانیت کش غرب برخورد صریح و قانونی داشته باشند .

ما خواستار راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و دستیابی به اینترنت پاک و نظارت جدی بر فرآیند تدوین فیلمنامه، تولید و پخش آن، مقابله با شبکه‌های حیازدا و اجرایی نمودن قانون جامع و مترقی عفاف و حجاب مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم که البته محقق شدن آن اهتمام و اراده مسئولین را می‌طلبد. از دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ای خصوصا صدا و سیما خواستاریم که برای رشد باورهای دینی ضمن تبیین عقلانی و منطقی حجاب و فلسفه پوشش و بیان آثار و برکات رعایت عفاف و حجاب به معرفی الگوی برتر و غرورآفرین «الگوی سوم زن مسلمان» بپردازند و آثار زیانبار فرهنگ مبتذل غرب و استفاده ابزاری و نگاه تحقیر آمیز به زن و نتایج آن در فروپاشی اجتماعی غرب و نابودی کانون خانواده تببین و به تصویر بکشند.

از متولیان امر آموزش و پرورش خواستار ورود مبانی عفاف و حجاب، توجه ویژه به فرهنگ ایثار و شهادت و واقعیت‌های ناشی از اجرای تفکر غرب در حوزه زن و خانواده را در کتاب‌های درسی و نظارت جدی بر مباحث مهد کودک‌ها در راستای تعمیق عفاف و حجاب از دوران کودکی تا جوانی هستیم.

از مسئولین و متولیان آموزش عالی خواستاریم برای تقویت باور نسل جوان به عنوان سرمایه‌های اجتماعی و خنثی نمودن توطئه‌های فرهنگی دشمن، با روش‌های ایجابی و اقناعی به امر عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها توجه ویژه داشته باشند.

در پایان مصرانه از ۳۲ دستگاه متولی عفاف و حجاب می‌خواهیم برای شناساندن عمق و محتوای حجاب و عفاف برنامه‌ریزی و از نفوذ مصادیق سخیف فرهنگ مبتذل غرب با هر عنوانی جلوگیری نموده تا جوانان پاک و انقلابی بتوانند در کمال آرامش روحی، روانی و جسمی اجتماع را به محیط مناسب و در شأن، برای کار و تلاش تبدیل و سلامت روانی و اخلاقی جامعه را تضمین نمایند.

از تمامی دختران و بانوان آزاداندیش درخواست می‌کنیم جهت خنثی نمودن توطئه‌های فرهنگی دشمنان با رعایت پوشش مناسب و شایسته بار دیگر هویت دینی و ملی خود را به جهان تشنه معنویت هدیه کنند.

باشد که همه ما با محور قرار دادن راهبردهای ترسیم شده نظام مقدس جمهوری اسلامی که مبتنی بر دیدگاه‌های امامین انقلاب و برخاسته از اسلام ناب محمدی است با تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی و ظهور منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه باشیم .

انشاءالله

والسلام علیکم و رحمة الله برکاته

۲۱ تیرماه ۱۴۰۲

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار