رئیس اداره ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ۲هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی برای رزمندگان ایلام ساخته خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۲۶۵۳۹
|
۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار ابوالقاسم شریفی رئیس اداره ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح روز سه‌شنبه در جلسه‌ای پیرامون مشکلات ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس گفت:  امروز برای تامین مسکن رزمندگان ایلامی که دارای بیش از ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه بوده و فاقد درآمد و شغل می باشند ، بحث و بررسی شد.

وی افزود: از مجموع چهار و نیم میلیون رزمنده در کل کشور تعداد ۱۳۰ هزار نفر شناسایی شده که فاقد درآمد و شغل هستند و برابر مصوبات شورای عالی رزمندگان با حضور رییس ستاد کل نیروهای مسلح  و وزرای مربوطه و فرماندهان نیروهای مسلح مقرر شد ه است که برای ۵۰ هزار نفر از رزمندگان معسر و بی بضاعت و فاقد مسکن مسکن تهیه شود.
 

شریفی در ادامه گفت: وزارت مسکن و شهرسازی تهیه زمین و مجوزهای لازم و وام ۴۵۰ میلیون تومانی را بر عهده دارند و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) سپاه پاسداران با کمک دولت پیگیر ساخت مسکن رزمندگان خواهند بود

وی بیان داشت: برابر مصوبات شورای عالی مسکن که با حضور ریاست جمهوری در خرداد ماه امسال برگزار شد مقرر شد که دهک های یکم تا چهارم رزمندگان ۴۰۰ میلیون تومان و برای دهک های پنجم و ششم ۳۰۰ میلیون تومان بصورت بلاعوض برای تامین مصالح در اختیار قرارگاه مسکن قرار گیرد.

شریفی گفت: متأسفانه در استان ایلام علیرغم پیگیری های فراوان تاکنون زمین مورد نیاز تأمین نشده است و به محض تأمین زمین ، کار ساخت مسکن برای ۲۱۰۰ نفر از رزمندگان آغاز خواهد شد.

رئیس اداره ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: برای تسریع در ثبت نام رزمندگانی که توانایی واریز مبلغ اولیه برای مسکن را ندارند ، صندوق دوم در وزارت مسکن و شهرسازی ایجاد شده و نیازی به پرداخت وجه ندارند و با توجه به اینکه  عزیزان رزمنده شناسایی شده اند ، اطلاعات آن‌ها بصورت متمرکز به صندق ارسال شده و نیازی به مراجعه اشخاص نمی باشد و در صورتی که فرم ج آنان سبز باشد و زمین مورد نظر آماده شود، وارد پروژه‌های ساخت مسکن خواهند شد. 

وی بیان داشت:  کار  تهیه زمین و ساخت ۵۷۰۰ واحد مسکونی برای رزمندگان در ۱۱ استان کشور از قبیل استان مرکزی، یزد ، بوشهر و در تهران مناطقی همچون فیروز کوه ، دماوند ، پرند ، قرچک آغاز شده است.

شریفی تصریح کرد: واحد های مسکونی در جاهایی که زمین اجازه بدهد بصورت ویلایی و در جاهایی که دارای محدودیت باشد نهایتاً بصورت ۴ واحدی و در زمانبندی دوساله اجرا خواهند شد.

ارسال نظرات