خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه تیپ مردم پایه سپاه نینوا:

حجاب برای زن به معنای عصمت است/ داشتن حجاب یکی از مهم ترین ارزشها در اسلام است

حجت الاسلام حاجی نجفی گفت: زن بدون حجاب نمی تواند آزادی، کرامت و آرامش خود را پاس بدارد و حضور او مفید و سازنده نخواهد بود.
کد خبر: ۹۵۲۶۷۳۳
|
۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱

حجاب برای زن به معنای عصمت است/ داشتن حجاب یکی از مهم ترین ارزشها در اسلام است

حجت الاسلام حاجی نجفی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه تیپ مردم پایه سپاه نینوا به مناسبت هفته عفاف و حجاب در مصاحبه با خبرگزاری بسیج گلستان گفت:حجاب برای زن، به معنای ذلت نیست؛ بلکه به معنای عصمت و حفظ زن است و نه فقط عصمت و حفظ زن، بلکه عصمت و حفاظت زن و مرد هر دوست.

وی افزود: مسئله حجاب، به معنای منزوی کردن زن نیست. اگر کسی چنین برداشتی از حجاب داشته باشد، این، یک برداشت کاملاً غلط است. مسئله حجاب به معنای جلوگیری از اختلاط و آمیزش بی قید و شرط زن و مرد در جامعه است؛ زیرا آمیزش و اختلاط بی قید و شرط، هم به ضرر جامعه و هم به ضرر زن و مرد، به خصوص به ضرر زن است.

حاجی نجفی اظهار داشت: داشتن حجاب یکی از مهم ترین ارزشها در دین مبین اسلام است که به زنان اجازه می دهد با حفظ جایگاه انسانی و بُعد روحانی خود در فعالیّتهای گوناگون اجتماعی نقشی کارآمد و سازنده داشته باشند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ مردم پایه تصریح کرد: زن بدون حجاب نمی تواند آزادی، کرامت و آرامش خود را پاس بدارد و حضور او مفید و سازنده نخواهد بود. بنابراین، ارزش و جایگاه اصلی حجاب را باید در جامعه جُست، نه در خانه و خانواده؛ زیرا در کانون گرم خانواده، حجاب جریانی کمرنگ دارد؛ اما هنگام حضور در اجتماع و روبه رو شدن با نامحرمان، یک زن مسلمان تأثیر بسزای حجاب را می فهمد و به جایگاه و نقش مفید یک زن محجّبه پی می برد و می تواند به رشد علمی و دینی هم برسد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار