فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فراهان گفت: حفظ حجاب یکی از نیازهای اساسی حفظ حریم خانواده در اجتماع است.
کد خبر: ۹۵۲۶۷۴۶
|
۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از فراهان؛ سرهنگ پاسدار‌ نعمت‌اله نجفی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فراهان در اجتماع مردمی در حمایت از عفاف و حجاب این شهرستان با اشاره به ضرورت حفظ حجاب در جامعه گفت: با توجه به اینکه حجاب امر هویتی است، در امنیت و رشد زن و خانواده نقش مهمی را ایفا می کند و جزو ضروریات دین محسوب می شود.
وی با تاکید بر این نکته که هویت بخشی به امر عفاف و حجاب یکی از مقوله های اساسی حاکمیت است، افزود: حفظ حجاب یکی از نیازهای اساسی حفظ حریم خانواده در اجتماع است و به عنوان ارزش اخلاقی و امر اجتماعی؛ حاکمیت حتما باید در مورد مسئله حجاب و عفاف دخالت کامل داشته باشد.
سرهنگ نجفی گفت: دشمن پس از شکست های پی در پی طی ۴۰ سال گذشته و عدم توفیقات در عرصه جنگ نظامی و تحریم های اقتصادی، به دنبال بی هویت کردن جامعه خصوصا جامعه زنان به عنوان یکی از مولفه های اساسی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فراهان تصریح کرد: امروز نقش مهم بانوان در مشارکت اجتماعی و در عرصه های مختلف فرهنگی و سیاسی بر کسی پوشیده نیست.
سرهنگ نجفی با اشاره به اقدامات ویژه در‌ جهت ترویج گفتمان عفاف و حجاب در جامعه گفت: باید از طریق گروه های داوطلب مردمی از جمله بسیج، مساجد، هیئت های مذهبی و گروه های مردم نهاد این فرهنگ سازی صورت گیرد همچنین تولید محتوای غنی با محوریت زیست عفیفانه در فضای مجازی، اقدامی موثر در حوزه عفاف و حجاب است.
وی بیان کرد: معرفی الگوهای موفق در عرصه های مختلف بانوان، معرفی زن برتر از دیدگاه اسلام نمونه های دیگری از اقدامات موثر در جامعه در راستای ارتقای حجاب و عفاف است.
فرمانده سپاه فراهان به نقش مهم آموزش و پرورش و مربیان پرورشی اشاره کرد و افزود: مربیان پرورشی در مدارس نقش مهمی در هدایت دانش آموزان دارند که باید به این‌ مقوله حساس اهتمام ویژه ای داشته باشند.
سرهنگ نجفی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از عرصه های جنگ شناختی دشمن، بی هویت کردن اصالت زن در جامعه اسلامی است که در شرایط حساس حاکمیت باید بانوان نقش خود را در ارتقا سلامت جامعه ایفا کنند.

گفتنی است در این برنامه که با حضور خانواده های فراهانی در پارک بسیج برگزار شد علاوه بر مسابقات مختلف فرهنگی و ورزشی، خطبه عقد یک زوج جوان نیز توسط امام جمعه فراهان خوانده شد.

ارسال نظرات