خبرهای داغ:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه مدافعان انقلاب و شهدای ما همگی هیئتی بودند، افزود: ما این فرهنگ را به بسیاری از کشورهای اسلامی از جمله عراق و لبنان تزریق کردیم.
کد خبر: ۹۵۲۶۸۰۸
|
۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه ، حجت الاسلام یوسف احمدی در جلسه سالروز قشر بسیج مداحان و هیئات مذهبی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه اظهار داشت: مقام معظم رهبری مسئله جهاد تبیین را برای اولین بار در هیئتها مطرح کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه مدافعان انقلاب و شهدای ما همگی هیئتی بودند، افزود: ما این فرهنگ را به بسیاری از کشورهای اسلامی از جمله عراق و لبنان تزریق کردیم.

وی با اشاره به خطبه یازدهم از نهج البلاغه خطاب به مداحان و واعظان گفت: بایستی در احکام دین و کارهایتان مثل کوه محکم باشید و پرچم امام حسین(ع) را که در دست گرفته اید محکم حفظ کنید.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه اکنون میدان نبرد انقلاب اسلامی است، گفت: میدان اصلی نبرد دشمن علیه انقلاب اسلامی که زمینه‌ساز سایر توطئه‌ها و طراحی‌های خصمانه هم محسوب می‌شود؛ جنگ رسانه‌ای و عملیات روانی است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان هر روز یک نقشه برای ما طراحی می کنند، گفت: اکنون دشمن در صدد ترویج بی حیایی و بی عفتی زنان در جامعه است.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه بانوان در پناه پرچم جمهوری اسلامی به مقامات عالی دست یافته اند، افزود: وعاظ و مداحان بایستی در جلسات و منبرها به بیان جایگاه زن در دین اسلام و دستاوردهای انقلاب اسلامی بپردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: بانوان به عنوان اقشار تأثیرگذار جامعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جایگاه ویژه یافتند و توانستند با حجاب اسلامی به دستاوردهای مختلف در ابعاد مختلف فعالیت‌های فردی و اجتماعی دست یابند.

وی خاطر نشان کرد: حجاب، نماد تمدن ایرانی و اسلامی است و با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمن باید گفتمان عفاف و حجاب را در جامعه ترویج کنیم و وزن اصلی در تحقق این مهم پرداختن به مباحث فرهنگی است.

وی با تاکید بر اینکه اصلی ترین نهاد در جامعه، خانواده است، تصریح کرد: یکی از توطئه های دشمن تضعیف کانون خانواده‌ها و اعتقادات و باورهای جوانان است از این رو باید در این جلسات خانواده ها را هوشیار کرد و با تربیت نسلی معتقد و مومن توطئه های دشمن را خنثی کنند.


حجت الاسلام احمدی با اشاره به سه نوع جهاد اصغر، اکبر و کبیر، خاطرنشان کرد: جهاد تبیین یعنی روشنگری، رهبر معظم انقلاب فرمودند جهاد تبیین واجب فوری و ضروری است، دشمن در فضای مجازی و رسانه در حال دروغ پردازی و تخریب است و باید کسانی که با فضای مجازی و رسانه آشنایی دارند از این فضا برای جهاد تبیین و روشنگری استفاده کنند. منبر باید همراه با آیه و روایت و معارف اهل بیت(ع) باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: احترام منبر سیدالشهدا را داشته باشید و آداب نوکری را بجا آورید، رفتار توأم با متانت و احترام میانداران و افراد گرداننده، تأثیر بسزایی در آرامش و نظم عزاداری و همچنین بهره‌مندی معنوی بیشتر از مراسم دارد.

در ادامه این نشست سرهنگ مصطفی فعله گری با بیان اینکه: ما در حال ورود به دوماه محرم و صفر هستیم که فرصت مغتنمی هستن برای ما لازم است چند نکته را خدمتتان عرض کنم. حضرت آقا فرمود: آن چیزی که آدم بلد هست و میداند بهتر از آن، این هست که بشنود. شنیدن خیلی تأثیرگذارتر از آنچه است که آدم خودش میداند.

فعله گری افزود ؛حضرت آقا دیروز در سخنرانیشان در مورد بحث تبلیغ فرمود: شما امروز تبلیغ رو در مرحله دوم کار خودتان قرار داده اید، اما باید تبلیغ را بیاورید در درجه اول قرار بدهید. برادران عزیزم و خواهران گرانقدرم و مدیران محترم هیئات، وعاظ عزیز و شمایی که مداح هستید، قطعا در مراسمات سخنرانی دارید و صحبت هم میکنید، امر به معروف و نهی از منکر هم میکنید، خیلی تاثیرگذار هست و قطعا بدانید که یک مسئله ای است که حضرت آقا سال ها تکلیف کردند، ایشان گفتند و ماها گوش ندادیم، جذب حداکثری هست. ما آمدیم خط کشی کردیم .ببینید ما در دنیا هشت و نیم میلیارد جمعیت داریم، از این تعداد تقریبا یک میلیارد و خورده ایش مسلمان هستند. از این جمعیت مسلمان تقریبا ۱۰۰ الی ۱۴۰ الی ۱۶۰ میلیون نفرش شیعه هستند. ما آمدیم بین همین تعداد محدود، همین عاشقان و دلدادگان و دلباختگان اهل بیت و پیامبر عظیم الشان اسلام بازهم آمدیم خط کشی کردیم، البته کار دشمن بوده ولی از روی غفلت و ناآگاهی و بی بصیرتی ماها (منظور جامعه ما هست) استفاده کردند و مسئولین حاکمیتی به این قضیه دامن زدند و هر چه حضرت آقا میگویند جذب حداکثری، عامه مردم متاسفانه کسی این را درک نمیکند. یکی را اسمشان را گذاشتند چپ، راست، اصولگرا، اصلاح طلب، یکی ترک، یکی کرد، عرب، بلوچ و ... و همه اینها را خط کشی کردند که تفرقه را حاصل کنند. هر چقدر حضرت آقا میگویند وحدت، جذب حداکثری را متاسفانه کسی گوش نمیکند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد :بحث دوم؛ عزیزان بزرگوار در خصوص ایامی هست که پیش رو داریم. من این نکته رو فراموش نکنم، ماها گاهی اوقات اشتباه میکنیم و فراموش میکنیم، خیال میکنیم توی میدان کار میکنیم و لاقید. نتوانستیم موقعیت سازی کنیم ولی وقتی دیدیم شهید عزیزمان، شهید حاج قاسم سلیمانی به فیض عظمای شهادت نائل شدند، جامعه ما نه فقط کشور ما بلکه کشورهای دیگر هم همه وسط میدان بودند. همین سرود سلام فرمانده را شما دیدید چه اتفاقاتی افتاد، نه فقط داخل کشور، نه فقط مومنین و نه فقط انقلابی ها حتی بدحجاب ها، حتی آنهایی که خیلی اعتقادی ندارند، وسط میدان هستند.
هر چه الآن کار کردید برای امام زمان، برای دینمان و برای اعتقاداتمان از امروز باید چند برابرش کنید. ما در دنیا ۲ تا ۳ میلیارد نفر کافر داریم، طالب هیچ دینی نیستند. کسانی هستند که گاو میپرستن، مسیحیان بعضیاهایشان هستند که حضرت مسیح را خدا میدانند و تفکرات و اعتقادات کسان دیگری که چیزهای دیگری گفتند. آقای قرائتی گفت که من چهل سال در تلویزیون دارم صحبت میکنم، درس قرآن هم میدم، داغ ترین درسی هم که ایشان تدریس میکنند، تفسیر ناب قرآن است اما میگفتند که خدا این کارها را از من میپذیرد یا نمی پذیرد؟! فردای قیامت به من نمیگوید تو چرا برای گاوپرستان هندوستان تبلیغ نکردی؟ باید می‌رفتی
یک چند نکته ای هست که ما در آستانه این دو ماه بزرگ هستیم. امام فرمود: محرم و صفر هست که اسلام رو زنده نگه داشته. هر ساله شاهد این هستیم که محرم و صفر خون تازه ای را در رگ های اسلام، نه فقط اسلام بلکه در رگ های انقلاب جاری و تزریق می‌کند.این ظرفیتی که اکثریت مردم را پای این دستگاه امام حسین می کشاند، این دو ماه بزرگ را باید خیلی قدر بدانیم. خیلی باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم، خیلی باید ظرفیت سازی کنیم و خیلی باید فرهنگ سازی کنیم. نگاه کنید به همین بد حجاب ها، شل حجاب ها و ... البته یک سری از بی حجاب ها که بی اعتقاد شدند دیگه شاید از دست رفته باشند و باید خدا خودش کاری کند،ان شاءالله یا آن هایی که به صورت سازماندهی شده کار میکنند آنها حسابشان جداست ولی غاطبه مردم این ها یک نیاز به کار فرهنگی، تربیتی، بصیرتی، دینی و اعتقادی ندارند. دوم اینکه این ها خودشان باز هم تا حدی معتقد هستند و می‌بینید در این ایام بازهم مراعات می‌کنند. باید حرفمان را در این دو ماه یعنی ۶ دهه بسیار ناب به گوش آن ه‍ا برسانیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار