استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه استان از روز دوشنبه میزبان رئیس جمهور و هیات دولت خواهد بود از مردم برای شرکت در سخنرانی‌ عمومی رئیس جمهور در یاسوج و بهمئی دعوت کرد.
کد خبر: ۹۵۲۶۸۲۳
|
۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، سید علی احمدزاده در میان خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با اشاره به پایان مناسک حج گفت: حجاج کهگیلویه و بویراحمد به سلامت به کشور و استان بازگشتند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به نمازگزاران گفت: با خبر هستید که استان در هفته پیش‌رو میزبان آیت‌الله دکتر رئیسی و هیات دولت خواهد بود، رئیس جمهور صبح روز دوشنبه ۲۶ تیر ماه وارد استان می‌شود و دو روز در استان دیدار مردمی خواهد داشت و پروژه‌های بزرگی را افتتاح می‌‌کنند، ضمن اینکه پروژه‌های بزرگی در این سفر کلنگ‌‌زنی خواهد شد.

وی با بیان اینکه اعتباری که برای زیرساخت‌ها و حوزه سرمایه‌گذاری به استان داده می‌شده در سال‌های آینده موجب پیشرفت و ترقی استان خواهد شد، گفت: دیدار رئیس جمهور ابتدا با مردم است که در مرکز یاسوج اتفاق خواهد افتاد و همه مردم شهرها و روستاها و مناطق استان میزبان رئیس جمهور، هیات دولت و همراهان خواهد بود.

احمدزاده بیان کرد: به دلیل گرمای هوا ترجیح داده شد دیدار و سخنرانی قبل از نماز مغرب و عشاء، ساعت ۱۷ عصر در ورزشگاه تختی شهر یاسوج انجام می‌شود و رئیس جمهور به محض ورود چند پروژه را افتتاح خواهند کرد.

وی بیان کرد: سد چم شیر، ابر پروژه پتروشیمی گچساران، کارخانه قند یاسوج، محور پاتاوه به دهدشت و بیمارستان بهمئی با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود، بقیه پروژه‌ها هم یا اسامی آنها اعلام می‌شود یا توسط وزراء افتتاح می‌شوند.


احمدزاده بیان کرد: تعدادی از وزراء در سفر حضور دارند و به همه شهرستان‌های استان سفر کرده و به نمایندگی از رئیس جمهور با مردم دیدار و گفت‌وگو خواهند داشت.

وی بیان کرد: این سفر تعدادی پروژه کلنگ‌زنی دارد که گاز مختار در دو فاز کلنگ زنی می‌شود، پیمانکار پروژه مشخص شده است و تعداد قابل توجهی اشتغال در مرکز استان ایجاد می‌کند که با کلنگ‌زنی این پروژه شاهد تحولات در صنایعی مرتبط خواهیم بود.

احمدزاده خاطرنشان کرد: پتروپالایشگاه گچساران با خوراک ۱۰۵ هزار بشکه در روز و سرمایه‌گذاری اولیه ۲.۵ میلیارد کلنگ‌زنی می‌شود و به طور همزمان برای سه تا چهار هزار نفر شغل ایجاد می‌شود، ضمن اینکه پیش‌بینی می‌شود طرف سه تا چهار سال آینده این پروژه ساخته شود.

دعوت استاندار از مردم استان برای استقبال و شرکت در مراسم سخنرانی رئیس جمهور

وی ادامه داد: پتروشیمی چرام در دشت آهو دیگر پروژه کلنگ‌زنی سفر دور دوم دولت است که در زمان ساخت ۳هزار اشتغال ایجاد می‌شود و در پایین دست اشتغال و صنایع بزرگی ایجاد می شود.

احمدزاده ادامه داد: مینی پالایشگاه دهدشت با ظرفیت ۱۰ هزار بشکه در روز کلنگ‌زنی می‌شود و بالغ بر ۵۰۰ نفر شغل ایجاد می شود، ضمن اینکه سد سقاوه هم کلنگ‌زنی خواهد شد و در سفر ده‌ها پروژه راه روستایی، جاده روستایی و درون استانی افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

وی افزود: اعتباری بالغ بر ۱۱هزار میلیارد تومان در سفر دوم دولت پیش بینی شده که در طی دو تا سه سال تخصیص داده می‌شود ، سر جمع اعتبارات در حوزه سرمایه‌گذاری و صنایع بزرگی که عملیات احداث آن آغاز می‌شود بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است.

وی بیان کرد: دولت برای ایجاد شغل‌های کوچک ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای دو سال در اختیار استان قرار می‌دهد که به افرادی که متقاضی احداث کارخانه ها و واحدهای کوچک هستند داده می‌شود که در سفر اول این مورد پیش بینی نشده بود.

وی با بیان اینکه از مردم انتظار داریم همکاری کنند تا از سفر بهترین بهره را ببریم، گفت: از همه مردم برای استقبال و شرکت در مراسم سخنرانی رئیس‌جمهور در مرکز استان و همچنین شهرستان بهمئی دعوت به عمل می‌آید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات