زنجان _ مسئول قرارگاه عملیات جهادی و محرومیت زدایی شهدای طارم با بیان اینکه گروه های جهادی بازوان اصلی و توانمند بسیج سازندگی هستند، گفت:محرومیت زدایی و رفع مشکلات محرومین یکی از اهداف والای گروه های جهادی است.
کد خبر: ۹۵۲۶۹۶۵
|
۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲

صدرا محمدی در گفتگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ اظهار داشت:قرارگاه عملیات جهادی و محرومیت زدایی شهدای طارم قریب به یکسال از زمان تشکیل آن می‌گذرد و این گروه جهادی زیر مجموعه بسیج سازندگی فعالیت‌های عمرانی و سازندگی دارد.

گروه های جهادی بازوان اصلی بسیج سازندگی هستند / محرومیت زدایی یکی از اهداف والای گروه های جهادی است

وی با اشاره به اینکه قرارگاه محرومیت زدایی شهدای طارم یکی از بازوان اصلی بسیج سازندگی شهرستان طارم است، افزود:هدف از تشکیل این قرارگاه ساماندهی گروه‌های جهادی، نظارت، شبکه سازی جهادگران است.


محمدی با بیان اینکه بیشترین فعالیت این قرارگاه در حوزه اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، اشتغالزایی، بهداشت و درمان، فرهنگی است، عنوان کرد:از زمان تشکیل این قرارگاه گروه‌های جهادی ساماندهی شده اند و تمام فعالیت‌ها با برنامه و در راستای محرومیت زدایی به نحو احسن انجام می‌گیرد.

گروه های جهادی بازوان اصلی بسیج سازندگی هستند / محرومیت زدایی یکی از اهداف والای گروه های جهادی است

وی یکی از اقدامات ارزشمند این قرارگاه را اشتغالزایی در مناطق محروم شهرستان دانست و گفت:خوشبختانه با همکاری جهادگران توانسته ایم در حوزه اشتغالزایی گام‌های موثری برای حل این مشکل برداریم.

مسئول قرارگاه عملیات جهادی و محرومیت زدایی شهدای طارم با بیان اینکه در سطح استان زنجان ۳ قرارگاه پهنه‌ای وجود دارد که یکی از این قرارگاه‌ها در زنجان و دو قرارگاه دیگر در شهرستان‌های خرمدره و خدابنده است، تصریح کرد:این سه قرارگاه دارای ۵ زیر مجموعه هستند و قرارگاه عملیات جهادی و محرومیت زدایی شهدای طارم زیر نظر قرارگاه ۳۱۳ زنجان است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این قرارگاه دارای ۵ عضو اصلی است، تاکید کرد:۱۳۰ گروه جهادی زیر مجموعه این قرارگاه است و بیش از ۱ هزار و ۳۰۰ جهادگر به صورت مستقیم و غیر مستقیم با توجه به امکانات و ظرفیت خود در مناطق تحت پوشش خود فعالیت دارند.

محمدی با اشاره به چگونگی احصاء مشکلات مناطق محروم و سطح شهرستان طارم، گفت:برای شناسایی و احصاء مشکلات هفته‌ای بازدید دوره‌ای صورت می‌گیرد و تمام شرایط روستا‌ها در خصوص جمعیت، ظرفیت ها، مشکلات، استعداد فرهنگی و اقتصادی، معضلات اجتماعی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

گروه های جهادی بازوان اصلی بسیج سازندگی هستند / محرومیت زدایی یکی از اهداف والای گروه های جهادی است

وی با بیان اینکه اولین پروژه قرارگاه عملیات جهادی و محرومیت زدایی شهدای طارم روستای کوهکن بود که با مشکل جدی آب شرب مواجه بودند، افزود:با همکاری و مشارکت اهالی روستا و جهادگران قنات لایروبی و کول گذاری شد و لوله گذاری صورت گرفت. 

وی در ادامه افزود:روستای ایچ و ولیس  از روستا‌های هدف بودند که پس از بررسی دقیق متوجه برخی مشکلات این روستاها شدیم و سپس با هماهنگی‌های صورت گرفته اقدام به لایروبی انهار نمودیم و همچنین با کمک اهالی روستا و بنیاد تعاون بسیج کشور دو قنات آب آشامیدنی که متاسفانه دچار ریزش شده بود را پاکسازی و کول گذاری و لوله کشی شد.

گروه های جهادی بازوان اصلی بسیج سازندگی هستند / محرومیت زدایی یکی از اهداف والای گروه های جهادی است

محمدی خاطرنشان کرد:بنیاد تعاون بسیج کشور در راستای حمایت از طرح محرومیت زدایی در کل کشور اقدامات گسترده‌ای آغاز کرده است که ۹ پروژه بزرگ در استان زنجان مورد تایید قرار گرفت که خوشبختانه ۵ پروژه با همت مسئولین بسیج سازندگی استان و مشکلات عدیده شهرستان طارم در این شهرستان اجرا می‌شود.

مسئول قرارگاه عملیات جهادی و محرومیت زدایی شهدای طارم با بیان اینکه با تمام توان و قوا برای حل مشکلات روستاییان تلاش خواهیم کرد، گفت:در حوزه اشتغال زایی در خصوص بازاریابی، تهیه مواد اولیه و ساماندهی کارگاه‌های خرد و همچنین معرفی برای دریافت تسهیلات بانکی در جهت توسعه مشاغل خانگی اقدامات مطلوب صورت گرفته است.

گروه های جهادی بازوان اصلی بسیج سازندگی هستند / محرومیت زدایی یکی از اهداف والای گروه های جهادی است

وی با اشاره به اینکه تا کنون برای تامین مالی با مشکل جدی مواجه نبودیم و اهالی روستا همواره کنار گروه‌های جهادی بوده اند، گفت:خیرین و دستگاه‌های اجرایی برای تسریع در روند اجرایی کار همیشه پای کار هستند.

محمدی در پایان با بیان اینکه امروز مهمترین معضل اجتماعی و فرهنگی شهرستان طارم طلاق و خودکشی است، خاطرنشان کرد:از تمامی دستگاه‌های دولتی خواستاریم که برای حل این مشکل اقدام اساسی داشته باشند تا بتوانیم با همکاری کارشناسان متخصص در این حوزه راه حلی مناسب پیدا کرده و آموزش‌های لازم داده شود تا با این معضلات اجتماعی مقابله کنیم.

ارسال نظرات